Help vlooien!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama322, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    ohhh nee... ontdekte bij onze hond net 3 vlooien! heb hem verder helemaal bekeken en kan er geen nieuwe ontdekken. (tis een kleine hond). De vlooien heb ik overigens gepakt met een billendoekje doodgedrukt en in een leeg pak melk gestopt met de dop erop.
    Maar wat nu? Wat kan ik het beste doen?

Dit heb ik al gedaan/ben ik van plan:
    - alle (fleece)dekens bij de was
    - bekleding van de stoelen en bank bij de was.
    - ga alles goed uitzuigen, ook meubels enz
    - dweilen met dettol

Heb ook nog 2 katten die heb ik net gekamd maar kan geen sporen vinden bij hen.

Alle tips zijn welkom!!

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    en even antivlo bij de hond in de nek doen :) dat zijn van die pipetjes die je boven op de hals/rug moet uiknijpen

3. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ja je dieren insprayen met vlooienspul of evt een douche met vlooien shampoo...

o en dettol... ik hoorde laatst ergens dat het gevaarlijk is voor katten :S heb zelf een kitten en gebruikte het altijd...
    maar weet niet of het waar is

4. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    *alle dieren ontvlooien
    *stofzuigen ook alle plinten en kiertjes en naadjes
    *huis insprayen met indoor X (te verkrijgen bij de Dierenarts)
    *idd alles wassen

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben dat ook een aantal jaren geleden gehad vreselijk.. Helaas voor jou blijft het niet bij 3 vlooien want die leggen honderden eitjes en komen uit, het beste wat je kunt doen is een spray halen en alle dieren insprayen met dat spul en pilletje geven wat de vlooien dood maakt verder een spray halen wat je op alles in huis moet doen zoals gordijnen en bank en plinten en bed en kleren overal waar de hond is geweest, het is heel veel werk maar het is wel het beste en daarna zou ik je dieren ten alle tijden van het jaar voorzien van een vlooienband dat doen wij ook, succes!

6. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips! Heb een rondje gedaan en het een en ander in huis gehaald!....Ga nu gauw aan de slag.
    De spray laat in mijn man voor de zekerheid maar doen ivm zwangerschap.

Een vlooienband ben ik niet zo kapot van ivm de kleine kinderen.
    Overigens komen de katten nooit buiten. Die hebben we nu 8 jaar en nog nooit vlooien van gehad.

Nog maals bedankt voor de tips!!

7. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Je kunt ook een stukje van een vlooienband afknippen en met de stofzuiger opzuigen, zodat eventuele eitjes daar geen kans hebben. Elke keer als je de zak vervangt een nieuw stukje er in doen.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Advantage bij de winkel/dierenarts halen! Is het nu het enige middel wat nog heel goed werkt!!!

Deel Deze Pagina