Zo.... ik denk dat deze borstvoedingsperiode erop zit. Vanochtend heb ik de laatste voeding gegeven (denk ik). Ik bied in ieder geval niet meer aan, maar zal bij grote teleurstelling van mijn mannetje - of erge stuwing - misschien nog wel eens toegeven. Maar in principe is het nu dus klaar. Ik had minstens een jaar in gedachten en dat heb ik ruimschoots gehaald, mijn zoon is vandaag precies 17 maanden. Ik ben zwanger en had bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 19 veel harde buiken (wat resulteerde in een ziekenhuisopname met 25,5 week en 1 cm ontsluiting). Daarom in overleg met de vk en lk besloten dat het verstandig zou zijn om bij 15 weken te stoppen, omdat de kans groot is op herhaling. Maar omdat de voeding toch wel erg sterk terugloopt en mijn tepels heel veel pijn doen (daardoor komt de tsr ook niet goed, waardoor zoontje 30/40 minuten bezig is er iets uit te krijgen) ben ik nu 'al' gestopt. Ik heb mijn energie ook nodig voor deze zwangerschap, dus kan me er wel in berusten. Toch krijg ik weer een melancholisch gevoel als ik denk aan de tijd dat hij nog lekker vaak bij mij dronk (met een jaar nog zeker 5 keer). Ook vindt hij het heerlijk en graait als hij de kans krijgt nog in mijn decolleté, dus een erg borstminded mannetje. Ik had hem graag zelf af laten bouwen, maar nu heb ik de keuze voor hem gemaakt. Ik zag het liever anders, maar ik voel dat ik nu geen andere keus heb. Trouwens, als ik hem had gevolgd, dan was hij met 12 maanden al gestopt, want toen heeft hij bijna 4 weken geweigerd. Ik ben toen blijven kolven en aanbieden en uiteindelijk heb ik hem weer aan de borst gekregen. Dus toch bijna een half jaar langer van mamamelk mogen genieten. Ik kijk weer uit naar een volgende bv-periode en hoop door 'schade en schande' wijzer te zijn. De start was hier niet makkelijk met de eerste 9 week aanhoudend spruw, het syndroom van raynaud in mijn tepels, een slechte lk die niet goed adviseerde en ook niet goed wilde luisteren en een langzame start van de melkproductie waardoor ik een paar dagen na elke voeding moest kolven, fingerfeeden en even moest bijvoeden. Hopelijk gaat het dit keer meteen goed en anders weet ik nu meteen wat er moet gebeuren. Ik heb me in ieder geval alweer ingeschreven voor de bv-cursus van vbn en daar kijk ik alweer naar uit! Ik kom hier nog graag spieken en ook de andere bv-mama's adviseren en een hart onder de riem steken. Borstvoeding is fantastisch en het allerbeste voor je kindje. Het is bijzonder dat je hem/haar letterlijk iets van jezelf kan geven! Soms is het even zoeken in het begin en ook weleens hard werken, maar uiteindelijk loont het alle moeite
Appeltje, Een superprestatie meid! Toppie, echt waar! 17 maanden mamamelk ! En ik vind dat je een heel goede beslissing genomen hebt, al had je die beslissing liever aan Kevin over gelaten! Geniet van de zwangerschap en van je kleine mannetje, straks weer opnieuw een borstvoedingsperiode voor jou! Mooi uitzicht! Ben wel benieuwd wat de kleine er zelf van gaat vinden! Liefs, Hanneke!
Je hebt het super gedaan en mag trots zijn op jezelf en je kleine mannetje! 17 maanden is echt een topprestatie! En straks mag je weer opnieuw gaan genieten van een klein mensje aan de borst.
Echt top! Ik sluit me bij bovenstaande dames aan en wil je ook even bedanken voor alle adviezen die je hier geeft!
Super gedaan... je bent terecht trots op jezelf en voor je het weet dient zich een niewe bv-periode aan
Wat fantastisch dat jullie zo lang hebben kunnen genieten van de bv ook al was het soms niet altijd even makkelijk. Je hebt het echt super gedaan!