Zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Charlielannie, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlielannie

1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Even kort ons verhaal...

We proberen al 12 maanden voor een eerste kindje.
    Sinds kort ook een hoop onderzoeken opgestart; eierstokken lijken ok, zaad vd man is top.
    Volgende week moet ik normaal een onderzoek ondergaan ivm de eileiders.

Afgelopen woensdag was mijn NOD.. Ik ben 100 % zeker wanneer mn ei was, aangezien ik deze cyclus door de gyn werd opgevolgd. Ik heb heel wat krampen gehad, toen ook seks gehad, en de dag erop was er geen eitje meer te zien in mijn eierstok bij de gyn. Die dag ook voor de zekerheid nog eens betrekkingen gehad.

Mijn cyclus schommelt tussen de 26 en 32 dagen, maar door ovulatietesten ben ik er achter gekomen dat mijn luteale fase altijd 11 dagen is. Vorige maand éénmalig 13 dagen.
    Woensdag was dus mijn NOD. Niets te zien... Ik ben nu al 3 dagen overtijd, vanmorgen een negatieve test, maar ook nog geen RD in aantocht, vandaag komt er zeker niets meer...

Kan het dat mijn luteale fase plots 16 dagen is? Zonder enige aanleiding, ben niet ziek geweest, niet meer stress dan anders... Of ben ik toch zwanger, ondanks de negatieve test en was het hiervoor nog te vroeg?

Ik weet het soms echt niet meer...

2. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Als je negatief test, ben je op dit moment helaas niet zwanger. :( maar wellicht is jouw eisprong toch iets later geweest dan gedacht en moet de eventuele innesteling nog plaatsvinden. Ik zou over 2 dagen weer testen, mocht jouw menstruatie zich nog niet aangekondigd hebben. En anders heb je waarschijnlijk een wat langere cyclus gehad dan normaal?

3. Charlielannie

1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Later dan die zaterdag kan hij niet geweest zijn, anders had de gyn het follikel nog kunnen meten.. En het was al niet meer te zien. Dus daar zijn we 100 % zeker van, dat is nu 15 dagen geleden..

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer(welke datum) is het follikel voor het laatst opgemeten en hoe groot was hij toen?
    En op welke dag/datum had je een echo waarop er niks meer te zien was?

5. Charlielannie

1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Op 16 april werd het opgemeten. Het was toen iets v 14 denk ik. Op 20 april moest ik om 8 u smorgens terug, omdat hij vermoedde dat het de 20e zou springen. Toen was het al niet meer te zien. Ik had op donderdag, vrijdag en zaterdag vruchtbaar slijm.

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het kán soms wel dat je luteale fase wat langer is. Bij mij wisselt hij meestal tussen 12-14 dagen, maar ik heb ook wel een enkele keer 15/16 gehad.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Okay ... stel dat hij vlak voor de echo us gesprongen, dan zit je vandaag op 14 dpo.
    Op zich niet heel erg vreem en idd kan je lf wel eens wat lang zijn.

8. Charlielannie

1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Kan er dan toch nog een positieve test volgen? Of ga ik sowieso uit van RD?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je vandaag al getest hebt en die was negatief, dan ben ik bang dat het geen geslaagde ronde is helaas.

Deel Deze Pagina