Inbakeren afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anieska, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hallo allemaal,

Waarschijnlijk zijn hier al meerdere topics over geweest, maar bij deze nog eentje;)

Mijn dochtertje is bijna 5 maanden, en slaap ingebakerd in pacco inbakerdoeken. Dit is dus strak inbakeren.
    Nou begint ze te draaien op haar buik, dus we willen het inbakeren eigenlijk afbouwen. Maar hoe? Onze oudsten hebben ook altijd ingebakerd gelegen, maar niet zo strak als de pacco doeken.

Gewoon cold turkey werkt hier niet. Nou zat ik te denken om een pckababy aan te schaffen, dit is losser als de pacco doeken, maar nog wel geborgen. Ik begreep dat je daar ook de armen eventueel 1 voor 1 uit kan laten en zo over te gaan op een slaapzak?

Ik zou graag wat ervaringen horen van hoe jullie het strakke inbakeren hebben afgebouwd!

alvast bedankt!

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Idd, bij de puckababy kan je 1 voor 1 een armpje eruit halen. Prima manier om inbakeren af te bouwen.
    Ik zou er wel snel mee beginnen. Aangezien ze begint te rollen.

3. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Verder niemand????

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Pacco plus! Met één armpje los, maar verder nog strak in de doek. Dat werkte hier het beste. Daarna ook nog anderhalve maand sleepywings gehad.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    ik had voor mijn dochter de puckababy, dan kun je inderdaad de armen eruit halen. maar ze miste het ontzettend! ik heb haar nog maanden ingebakerd met een lakentje om haar heen gewikkeld als een omslagdoek, dat komt los als ze gaat draaien, zo is het niet al te gevaarlijk.
    (tip: als je de puckababy wilt proberen kijk dan eerst op marktplaats, daar heb je ze voor een prikkie, als het goed is heb je hem niet lang nodig)

6. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik had voor het afbouwen (ook ivm draaien bij 5mnd) een Pacco Plus aangeschaft, maar heb deze eigenlijk nauwelijks gebruikt. Ons mannetje sliep toen ook ingebakerd opeens erg slecht, dus we hebben hem maar gelijk in een slaapzak met mouwen gedaan. Na een aantal weken sliep hij hier ook prima in. Het is even doorbijten, maar dan ben je er wel gelijk vanaf!

7. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij is het gelukt met eerst een armpje en toen allebei, dit heeft uiteindelijk 1 jaar geduurd voor mijn zoontje eruit was maar hij was wel extreem onrustig

8. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!Heb ondertussen een puckababy van mp gekocht. Gistermiddag uitgeprobeerd, en madam sliep meteen voor 2,5 uur!Super!Dus ook voor de nacht gebruikt, en ging ook goed, ze slaapt erin net als ze anders in de pacco slaapt!Valt me 100 procent mee!
    Als dit een tijdje goed gaat maar proberen met de armpjes eruit!

Deel Deze Pagina