Na ruim 1,5 jaar nu gestopt met bv geven.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Het is zover...ik heb nu de knoop doorgehakt.
    Mijn dochtertje vindt het nog redelijk fijn om even bij mamma te drinken 's avonds voor het slapengaan, maar vaak erg onrustig en al een aantal keer nu: steeds 2 slokjes en dan "Af, Af! "(van mijn schoot af).
    De mammahonger ga ik nu op een andere manier invullen.
    De melk uit de vriezer die ik nog had voor noodgevallen, gaan we haar nog proberen te geven (doet pappa)...en dan is het echt voorbij.
    Ik heb er gisteren om gehuild, ze is al zo groot... (Ze keek me lachend aan en sloeg haar armpjes om me heen...)
    En het was zo fijn, maar ik heb er zo voor moeten vechten...al dat gekolf, en zo weinig resultaat, oxytocine gebruikt...pfff.
    Maar het was het allemaal waard.
    En nu heb ik mijn borsten weer voor mezelf, ik weet dat sommige dames dat raar vinden klinken maar zo voelt het toch aan de andere kant nu ook voor me.
    En mijn lieve kleine meisje...nog meer los van mij...het is bitterzoet.:(

2. fafa

fafa Niet meer actief

wat gaat het snel he? :(

fantastisch dat je je meisje ondanks alle moeilijkheden zo lang borstvoeding hebt gegeven! Daar mag je trots op zijn

Ik snap goed dat het afscheid pijn doet, loslaten is verdomd lastig.
    Geniet van de knuffelmomentjes die in plaats van de borstvoeding komen. :)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee meid, super toch dat je het al die tijd hebt gegeven. Sterkte met wennen aan je grote meid niet meer aan de borst, lijkt me best lastig hoor!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wauw, dat is een hele periode die je afsluit.
    Ze wordt groot hè..

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Sterkte met het afsluiten van een mooie periode. En driewerf hoera voor alles wat je haar hebt gegeven en alle moeite die je hebt gedaan! Super!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    je beschrijft het treffend: al weet je dat het moment komt het is toch bitterzoet...ik ben nu ook bezig zodanig af te bouwen dat we er zo'n beetje in september mee stoppen...ik merk ook dat het kleine mannetje steeds minder interesse in de borst heeft. hij gaat, laat los en wil toch weer alsof hij zelf ook bezig is met het loslaten maar nog niet helemaal kan...

zo'n periode afsluiten kost wel een traantje en zeker als je er zo voor geknokt hebt! bravo!!! en je mag terugkijken op een mooie 1,5 jaar al doet het ff pijn...

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Knap zeg 1.5 jaar! Het moment om daadwerkelijk te stoppen met bv blijft altijd lastig, maar je dochter kan trots zijn op zo'n mama!

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Lieve meiden wat een fijne reacties, doet me heel goed, want ik heb het er inderdaad moeilijk mee.
    Gisteren wilde mijn vriend haar nog wat afgekolfde melk geven dat ik nog in de vriezer had, ik zorgde ervoor dat ik er niet was, maar ze wilde absoluut niet, ze werd kwaad. Dat zou ze een paar maanden geleden nooit gedaan hebben, ze kreeg wel vaker de fles van mijn vriend als ik late dienst had en ze heeft nooit geweigerd.
    Dus...dat is wel een teken dat zij mammahonger heeft en geen mammamelk-honger...

Deel Deze Pagina