ik herken het ook wel. Schijnt lang te duren voor dat weg is. Ik ben er nog niet maar ik ben al 19 kilo kwijt. Maar denk nog steeds dat ik maat 48 heb...
Hier is ook alles zo herkenbaar. Met 1.80 was ik altijd 68 kilo. Kwam toen 2 kilo aan en toen ik zwanger werd nog eens 35 kilo. 105 kilo op het laatst en na de bevalling heb ik een tijd 92 kilo gewogen. Tot 2 maanden terug woog ik 72 kilo en ik dacht nog 2 eraf en dan voel ik mij vast wel slanker. Nou ik weeg nu 70,2 (na veel stress afgelopen maand) en het is nog niet goed. Al zou ik 68 wegen (wat ik het liefste zou willen) zal het nog niet goed zijn in mijn ogen. Mensen zeggen dat ik slank ben, maar als ik in de spiegel kijk zie ik iets heel anders. Ik moet zeggen dat ik vroeger behoorlijk eetgestoord bezig was. Periodes van niet eten en periodes van eten uitspugen wisselden elkaar af. Ik vrees dat ik altijd met het vertekende zelfbeeld te maken heb.
Een verstoord zelfbeeld heb je.. Misschien een idee om eens met een dieetiste of maatschappelijk werkster te gaan praten!? Je mag juist trots op jezelf zijn!
Meid ik ben 1.81, en weeg 73kg. als ik zeg tegen mensen dat ik ga afvallen verklaren ze me voorgek en zeggen ze, je ziet er nu gezond uit (dat betekend niet dat ze daarmee bedoelen dat ik dik ben) maar Normaal. die mensen heb je ook... die gewoon goed in hun vel zitten niet te dik en niet te dun dus gewoon normaal en aangezien we in gewicht en lengte niet veel verschillen neem ik aan dat jij ook normaal bent. ik heb als enige best dikke armen en dat weet ik van mezelf. en zit daar ook niet meer mee, vroeger wel nu niet. zo ben ik.
Door de zwangerschap veranderd natuurlijk ook de bouw van je lichaam een beetje. wellicht dat je aan dat "spiegelbeeld" moet wennen? Verder hoor ik wel eens dat mensen die altijd dikker zijn geweest, dat in hun verbeelding nog heel lang blijven... ook als ze drastisch zijn afgevallen. Uiteindelijk is het heel moeilijk, maar je moet maar zo denken.. liever mollig en gelukkig.. dan slank en ongelukkig. Accepteer jezelf zoals je bent, dan doen anderen dat ook sneller!
Dit had mijn verhaal kunnen zijn Ik ben 1.72 en na mijn bevalling woog ik 85 kg. Door een slechtwerkende schildklier viel ik niet af en zag ik er ook opgeblazen uit. Ondertussen ben ik 9 kilo kwijt..maar zo voel en zie ik het niet! Ik zit nu in maat 38/40 dus qua maat weet ik dat ik niet dik ben, maar in mijn hoofd werkt het toch anders. Ook ik denk...,wat nou als ik nog 4 kilo kwijt ben.. Of eigenlijk nog 6....f stiekem toch 8? Dus TS....ik snap je verhaal helemaal! Niemand snapt mij ook in mijn omgeving, dus is het best lastig om er over te praten. Gelukkig heb ik het er wel met mijn vriend over en hij wil dat ik mij nou eerst eens accepteer zoalsik ben