Gewicht 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amanda23, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen. Ik ben gisteren naar het cb geweest en Milan is nu 65,5 cm en 7530 gram:$! Ik schrok eerlijk gezegd best wel!

Bij de geboorte was ie 3370 gram en 51 cm.
    Dus niet abnomaal zwaar. Hij valt overigens met zijn gewicht en lengte nog in de groeicurve, maar toch. Ik ben er bang voor dat ie echt dik gaat worden....

Zijn er nog meer moeders waarvan het kindje dit gewicht had met 4 maanden?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.304
    113
    Mijn zoontje was met 4 maanden al bijna 9 kilo. Ben eigenlijk nooit bang dat hij dik wordt. Hij is groot en ook stevig, maar hij eet over het algemeen gezond en niet te veel. Dan komt het denk ik vanzelf goed.

Kindjes worden niet vanzelf te dik hoor. Ik weet niet of je bv of fv geeft, maar sowieso moet bv kun je niet teveel geven. Houd je je met die fv aan de max van 1 liter per dag dan is er ook niks aan de hand. Je kindje groeit gewoon aan de hand van zijn eigen tempo.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ons meisje was met 4 maanden ook 7200 gram, schrok ook wel een beetje haha! Maar ja, daar doe je niks aan. Het is ook niet dat ze een hongerlapje is, ze heeft een normaal voedingsschema.
    Maar ik neem aan dat dat vanzelf wat anders wordt als ze gaat kruipen/lopen. We zien het wel, vind die spekbeentje wel errug lief staan!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje was bij 3 3/4 maand 7250 bij 65 cm.. (bij geboorte 3970, na 4 dagen 3500, 54 cm)
    Hij is heel hard gegroeid die eerste 4 maanden. Maar in de maand erna kwam hij maar 340 gram aan. Terwijl zijn lengte wel goed doorgroeide.
    Mijn zoontje zat altijd boven in de curve. Gewicht nog iets hoger dan de lengte. Maar inmiddels gaat de lengtecurve bijna naar het midden toe. En de gewichtcurve zit er ook niet ver meer boven.

Die eerste maanden/eerste jaar zegt niet zo heel veel over de groei van de rest van hun leven. Ik kan magere baby's die later stevige kerels werden, of dikke baby's die nu mooie slanke meiden zijn..
    (mits je natuurlijk fatsoenlijk eten geeft)

5. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    hoi,

Mijn zoontje is dus wel een hongerlapje, haha! En die spekbeentjes zijn ook errug lief en schattig, het probleem is alleen dat mijn man en ik allebei aanleg ervoor hebben. Ik ben nog te zwaar en mijn man is veel afgevallen. Vandaar mijn zorgen dus een beetje.

Verder geef ik flesvoeding en hij krijgt ong. op een dag 960 cc binnen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.304
    113
    Mijn zoontje was ook echt een hongerlapje op die leeftijd, maar dat wordt zelf wel minder hoor. Zolang je niet teveel geeft is er echt niks aan de hand en dat doe je dus niet. Als ze ouder worden moet je er misschien wat extra opletten dat ze genoeg bewegen en niet de hele dag voor de tv zitten en niet teveel tussendoortjes krijgen, maar dat is nu nog niet van toepassing. Dus gewoon lekker zo doorgaan en genieten van je mannetje. Het komt echt wel goed.

Aanleg om dik te worden heb ik ook, maar ook hier speel je zelf de grootste rol. Beweeg je genoeg en eet je gezond dan is dat echt onder controle te houden. Momenteel ben ik op mijn dikst, maar ik weet dat het komt doordat ik niet genoeg beweeg en teveel snoep.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Amanda, mijn zoontje had ook amper genoeg aan 1000cc hongerige babyvoeding plus extra nutriton voor de verzadiging. Hij was ook altijd een goede eter. Maar tegenwoordig eet hij minder dan gemiddeld. Het was echt alleen het begin.

En daarbij heeft mijn zoontje zijn genen gewoon niet mee. Er zitten genoeg stevige (breed, niet vet) jongens in de familie.

Het trekt echt wel bij als ze meer gaan bewegen, lopen, rennen. En je moet straks gewoon een beetje oppassen met zoetigheid tussendoor en niet teveel passief tv kijken.
    Het is niet zo dat je hem de boterkuip laat leegeten elke dag?

(wist je dat kinderen van ouders die heel erg gefocust zijn op eten later ook problemen kunnen krijgen met eten. Dus ik probeer mezelf ook wat in te houden)

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier bij 3,5 mnd al 8 kilo. Hij krijgt volledig BV.
    Mijn zoontje had overigens wel een hoger geboortegewicht: 3980 gr.
    Bij BV kan je nooit teveel geven, maar bij FV grijpen ze weleens in volgens mij. Maar als je kindje te dik zou zijn, had het cb het heus wel aangeven lijkt me.

Een beetje spek is niks mis mee! ;)

Hier overigens van beide kanten geen dikke aanleg, ik ben zelf juist heel tenger, mensen vinden het ook altijd apart dat ik zo'n forse zoon heb...

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik ben vandaag naar het cb gewees en mijn zoontje is nu 17 weken en weegt 6330 en is 65,2! tis niet zo´n hongerlapje..
    bij de geboorte was hij 4145.. alle vriende om me heen vinden hem te licht.. Ik niet hoor!! hij zit net iets onder het gemiddelde en is hartstikke actief!! hij heeft het postuur en lengte gewoon van pappa en daar zit ook niet zoveel vet aan haha

10. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    haha, hier het tegenovergestelde "probleem". Tijl is ongeveer 61 cm lang en weegt nu 5510, wij vinden het weinig maar z'n groeicurve is goed, geboortegewicht was ook laag met 2820. Bovendien is het niet zo'n grote eter, en op het cb zeggen ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Maar ik baal toch elke keer als 'ie z'n flesje niet op heeft. Wel grappig dat dat toch altijd een zorg is he, 't gewicht van je kleintje :).

11. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    niet te veel zorgen maken!! mn zoontje drinkt de ene keer ook meer dan de andere keer.. maar zolang hij nog lekker actief is maakt het niks uit.. je moet je pas zorgen maken als hij niks meer groeit.. (makkelelijk gezegd ik weet het) maar ik maakte me eerst ook zorgen maar ja het ene kindje eet en groeit gewoon meer dan het andere kindje!!!

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Lieke was met 4 maanden 7 kilo. Ze heeft toen ze 8 weken oud was een enorme groeispurt gemaakt. Ze was toen in 5 weken tijden bijna 2 kilo aangekomen haha. Maar geef BV dus was niet erg.
    Nu gaat ze veel langzamer. Zelf zijn we lang en slank dus het zal wel echt babyvet zijn:)

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje was met 4 maanden 7100 gr en 67 cm. Tot 6 maanden groeide hij super hard, vooral in zijn lengte.
    Maar troostje na een maand of 7 gaat het normaal gesproken veel en veel minder hard dan de eerste maanden. Zo hard groeien ze niet meer. Om een indicatie te geven:
    bij de geboorte was mijn zoontje 3995 gr en 53 cm
    1 maand 4700 gr en 59 cm
    2 maanden 6426 gr en 63 cm
    4 maanden 7100 gr en 67 cm
    6 maanden 8670 gr en 77 cm
    8 maand 9202 (lengte niet gemeten): let op hier is hij al veel minder hard aangekomen
    11 maanden 10370 gr en 83 cm

Zie je het verschil tussen de eerste maanden en de laatste maanden? Zo gaat het over het algemeen. Nu zit hij met zijn gewicht precies op het gemiddelde en met zijn lengte nog steeds ver bovengemiddeld maar dat gaat ook veel minder hard dan in het begin.

14. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo,

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik probeer me ook niet teveel zorgen te maken, maar automatisch doe ik het toch, hihi!

Het is ook meer dat als ik zeg tegen bv collega's echt hun mond open valt en ik voel dan echt aan dat ze het in verband brengen met mij......

Ach ja, ik ga proberen me minder druk te maken en meer te gaan genieten!

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

nikki is nu 61 cm en 7309gr.
    en zij was maar 2895 gram bij de geboorte.
    maar ik maak me er niet druk over.
    ze neemt wat ze nodig heeft en later loopt ze het er vast allemaal wel weer af.
    ik zelf was trouwens ook een hele dikke baby.
    in mijn tiener en puberjaren ben ik extreem mager geweest (zo mager dat men dacht dat ik annorexia had)maar ik at toch echt genoeg.
    en nu heb ik een normaal postuur.
    dus ik maak me echt niet druk over het feit dat ze nu zo zwaar is. :) mooi dat lekkere babyvet hahahaha

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Anaïs was met 4 maanden 7300 gram & 65 cm.
    Ze was al wel 5120 gram bij d'r geboorte trouwens :)
    Met 6,5 maand woog ze 8650 gram en was ze 70 cm.

17. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    nou haha ik ben ook toch wel een beetje blij dat ik nu lees dat mn zoontje niet de enigste is met een vrij licht gewicht rond deze leeftijd..
    want de meesten zitten toch alwel boven de 7!!!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vroeger waren de moeders bezorgd dat hun kindjes te licht waren en nu zijn we met z'n allen bezorgd dat ze te dik worden. Dit is de media die op je inspeelt (en natuurlijk het toenemend aantal mensen met overgewicht)

Maar alleen gewicht zegt niets. Het gaat om de verhouding gewicht en lengte. Mijn zoontje woog met 4 maanden 7850 gram en was 67,5 cm, alles +1 op de curve. Prima en ook niet zo vreemd: geboren met 3800 gram (met 38,5 weken) en papa en mama zijn beide boven de 1m80.

Geen zorgen maken, het CB roept tegenwoordig heel snel wanneer er overgewicht dreigt.

Deel Deze Pagina