Cyclus langer dan 6 weken = geen eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Druif, Apr 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

op zwangerworden.nl lees ik dat als je menstruatiecyclus langer dan 6 weken is, de kans groot is dat je geen eisprong hebt!?

Nou, da's dan lekker. Maar hoe weet je dat nou zeker? Ovulatietesten werken bij mij trouwens niet. Daarvoor is de cyclus te onregelmatig. Temperaturen heb ik ook al geprobeerd.

Weet iemand hoeveel waarde je moet hechten aan dit bericht? En wat hebben jullie gedaan?

2. richmomo

richmomo Actief lid

Jul 22, 2006
    125
    0
    0
    ik ben hier ook wel eens benieuwd na
    ik heb ook al getempt en ovu testen gedaan zonder resultaat.... en nu al 8 week aan het wachten op mn ongi

3. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Heb precies deze vraag. Mijn gemiddelde cyclus ligt (tot nu toe, half december gestopt met de pil) boven de 40 dagen, erg lang dus. Buiten het feit dat geduld op de proef wordt gesteld kan FF geen eisprong vinden (kan ook komen onmdat ik niet elke dag op dezelfde tijd temperatuur), en ovulatietesten (digitale van Clearblue) ook niet. Maak me toch wel zorgen... Wie weet raad?

4. babel

babel Actief lid

Aug 25, 2006
    110
    0
    0
    Vanaf juni vorig jaar had ik een hele onregelmatige cyclus, maar zie het resultaat. Je kunt dus wel zwanger worden met een onregelmatige cyclus maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend. Niet bij iedereen vindt er een eisprong plaats wanneer ze een lange cyclus hebben.....

5. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    hoi!

tussen de 21-35 dagen heb je een normale cyclus, maar een cyclus van 7 weken of langer, dan vindt er vaak geen eisprong plaats.

je kunt eens hier op de site kijken!
    bij: stel je vraag aan de verloskundige en dan Menstruatiecyclus en kans op zwangerschap na pilgebruik hier staat veel informatie!

succes!
    groetjes rebbel

6. gizzy

gizzy Actief lid

Apr 24, 2007
    150
    0
    0
    dank je voor de tip! ga meteen even kijken

liefs
    gizzy

7. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ik heb oon een ontzettende lange cyclus .
    Maar vorige cyclus heb ik wel getempt en 5 dagen voor de duivels was er duidelijk een tempverhoging te zien van een aantal dagen dus stiekumpjes ga ik er een klein beetje van uit dat het wel een eisprong is geweest ( en dat met een cyclus van 71 dagen ) ! ;)
    9 mei gaan we naar de gyn en dan hoor ik het wel .
    ben benieuwd

succes meiden gr syb

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ik heb oon een ontzettende lange cyclus .
    Maar vorige cyclus heb ik wel getempt en 5 dagen voor de duivels was er duidelijk een tempverhoging te zien van een aantal dagen dus stiekumpjes ga ik er een klein beetje van uit dat het wel een eisprong is geweest ( en dat met een cyclus van 71 dagen ) ! ;)
    9 mei gaan we naar de gyn en dan hoor ik het wel .
    ben benieuwd

succes meiden gr syb

oeps 2 keer :oops: :oops:

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik had ook altijd een onregelmatige cycles. van 35 tot 45 dg. ik deed aan tempe en ovulatietesten en volgens die dingen had ik zeker wel een eisprong. toen ik zwanger was teste ik echter na 30 dg al positief en volgens de echo blijkt ook dat ik die ronde dus een cycles van 28 dg had gehad. nou z'n korte cycles had ik nog nooit gehad maar bij mij heeft het dus wel meteen geleid tot een zwangerschap.

10. mellieklein

Dec 17, 2006
    38
    0
    0
    juf
    Rotterdam
    Lovewinnie,
    Dat is wel een bijzonder verhaal. Bij mij is het ook gek dat ik de laatste tijd opeens een kortere cyclus heb! Hoe dat opeens kan, ik snap er niets van. Ik weet ook niet of dat de vruchtbaarheid bevordert... bij jou lijkt het er wel op.. fijn!
    Groetjes

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb ook een erg lange cyclus. Ik ben sinds eind nov 2006 aan het tempen en ik heb geen eisprong. Mij laatste echte ongie was ook 24 nov.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hierook dag 64 nu, zonder temp stijging.
    had wel positieve ovu test vorige week ,maar mn temp doet niets.
    wacht nu 2 weken af anders naar huisarts

13. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    ik heb een erg onregelmatige cyclus en moest van de ha gaan temperaturen dit heb ik 2 rondes gedaan en daaruit blijkt dat ik ws geen eisprong heb, mijn kaartjes moet ik meenemen naar de gyn dus al je naar de gyn moet kan je mss beter wel temperaturen want mijn ha zei dat de gyn je anders naar huis stuurt met dit advies en dat je na 2 kaartjes terug moet komen.....succes allemaal

14. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bij mij ging het ook zo raar, had pilbloeding op 08 jan. en werd maar niet ongesteld, netje sop 08 feb een test gedaan maar nada. Op een gegeven moment aan de teunisbloemolie gegaan om ongi op te wekken; maar helaas. Uiteindelijk de dokter gebeld en test gedaan: negatief (dit was begin maart), uiteindelijk bleek op 07 maart dat ik wel degelijk zwanger was, teller stond toen op ca. 60 dagen ofzo. Zo zie je maar; het kan raar lopen, maar het kan ook zeer weinig zeggen over je eisprong....

Share This Page