Gebruik GEEN sleutelbos om 'm af te schrikken, want mochten de eigenaren 'm een keer mee willen nemen in de auto en hij hoort een soort gelijk geluid, dan zal hij de auto niet meer in durven. Neem een slipkettinkje, plantenspuit of een blikje met wat spijkerjes of iets dergelijks er in en gooi dat, zonder dat hij ziet dat jij het doet, vlak bij hem neer toe zodra hij blaft. Is hij een paar tellen stil gooi dan nonchalant wat lekkers voor hem neer. Dan zal hij na een paar keer door hebben dat stil zijn een beloning oplevert. Als hij dat 'nare' geluid door krijgt dan hoef je na een paar keer alleen nog te rammelen om 'm stil te krijgen. Je kunt hem dan het commando 'stil' leren. Blaft hij, dan rammel jij, is hij daarna stil zeg je gelijk 'stil' en gooi je weer wat lekkers. Na een paar keer hem niet elke keer meer lekkers geven, maar dit afwisselen met een aai of je zegt braaf of goed zo. Zo blijft het verrassingselement van de beloning er in. Je kunt bij een hond meer bereiken door gedrag wat je van hem wenst te belonen en negatief gedrag te negeren. Hij kost wel even tijd omdat het gedrag van de hond al aardig geconditioneerd is. Ga niet met een blafband met stroomstootjes werken. Want een anti blafband met stroom die reageert op de blaf van de hond kan ook negatieve uitingen krijgen. Bijvoorbeeld als het een keer zou onweren en hij blaft een keer en de band reageert toevallig net op het moment van een donderslag, dan zal hij angstig worden, want een donderslag betekent dan in zijn ogen een stroomstoot. Als je dan toch een band wilt gebruiken gebruik er dan 1 met trilling of een hoge toon, die jezelf kunt bedienen met een afstandbediening. Maar dan nog is het een kwestie van timing om hem te laten stoppen. Want als je de foute timing gebruikt, kun je een hond ook verpesten. Ik heb 2 van mijn honden met een slipkettinkje of plantenspuit zo het blaffen binnen de perken weten te krijgen. Ze mogen van mij best aanslaan, maar als ik zeg dat ze stil moeten zijn dan moeten ze ook stil zijn.
ik snap dat het erg vervelend is, je kan het geblad beter negeren en weet het is moeijlijk maar vaak vinden ze er niks meer aan, en als die stopt hem belonen zo moeten we het ook doen met de hond van me vader. en anders de planten spuiten zodra hij blaft even spuiten richting hem.of hem meer beweging geven als je daar toe de gelegenheid heb,zodat hij ze enegrie kan gebruiken in leuke dingen inplaats van blaffen. de blafband zou ik niet doen, me vader heeft dit ook geprobeerd en het hondje werd best zenuwachtig, en toch even nagevraagd en gelezen dat de hond er ook dood aan kan gaan door de stress die het beestje krijgt, en persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als ik van vakantie kom en me hond loopt met zo band om. succes!!
Pff ik zou ook helemaal gek worden en kun je niet van die hond af dan ?? Het is niks als je zelf moe bent vanwege je zwangerschap en niet kunt slapen laat staan dat hij je kindje wakker maakt voor niks het zou niks voor mij zijn.
Ik sluit me hierbij aan.. raakt het beestje zijn energie wel kwijt? Na een lekkere wandeling met veel rennen en spelen is hij lekker moe en kan hij rustig gaan liggen.. voor jullie ook meer rust dus.
In hoeverre zit je aan deze hond vast, want als de baas strax van vakantie komt en jij weggaat heeft het trainen totaal geen zin lijkt mij.(vooral niet als de baas er vrede mee heeft) Een blafband zou ik zeker niet doen,heb het wel eens gezien bij een mens die hem ging testen,vreselijk...Als de baas er nooit wat aan heeft gedaan,kun je niet met zoiets aankomen lijkt mij.Lekker met hem lopen en moe maken.Sommige hondenrassen zijn nou eenmaal zenuwelijers...