Hoi meiden! Ik lees hier al een tijdje mee, heb nog niet veel gereageerd omdat ik er nog weinig verstand van heb, maar omdat ik nu ook in de MMM beland ben, ook maar eens een onderwerp van mij. Wij zijn sinds oktober 2006 pilloos en toch maar eens naar de huisarts gestapt vanwege mijn onregelmatige cyclus. Na 10 maanden de eerste keer gaan babbelen, maar moesten we nog proberen het jaar vol te maken. Een maand later en net een cyclus van 75 dagen achter de rug wilde ik toch graag een verwijzing voor de gyn. Twee weken geleden hadden we de eerste afspraak bij stichting Geertgen. Er is meteen bloedgeprikt en gisteren hebben we te horen gekregen dat die bloeduitslagen goed zijn (LH - FSH - TSH en chlamydia). Omdat ik enkele dagen voor mn NOD zit is het inwendig onderzoek uitgesteld tot volgende week. Dan gaat er beleid gemaakt worden. Ondertussen is vriendlief behandeld aan een varicocele omdat zijn zaadjes ook niet geweldig waren. Helaas is alleen de hoeveelheid genoemd, 14 miljoen. Vorm en beweeglijkheid moeten we de volgende keer maar vragen. Zo, dat was mijn hele verhaal... vind het alleen al fijn dat ik het even van me af kan schrijven. Liefs Jelske
Thanx meiden! Al wens ik jullie meer succes hoor! Ik besef ook wel dat ik nog maar net aan het begin zit. Veel respect voor jullie hoor!
Hoi Jelske, Heel veel succes! We lopen een beetje gelijk op zie ik. Wij ook net in de mmm, sinds sept 06 gestopt met de pil. Volgende week voor samenlevingstest. Helpt wel he, van je af schrijven! Ik hoop dat je snel zwanger mag raken! Marit
Zo'n samenlevingstest had onze gyn het ook over in mn volgende cyclus! Voor jullie veel succes, ik hoop dat het voor jullie positief uitpakt! Spannend allemaal he? Het is ook zo dubbel allemaal. Aan de ene kant ben ik heel blij dat we niet nog verder door hoeven te modderen. Maar aan de andere kant ook spannend waar het allemaal toe gaat leiden! Ik hoop voor jou ook dat je snel zwanger mag worden!
Hey Jelske, Ook van hieruit heel veel succes gewenst in de MMM. Hoop dat je er snel terug uit mag Wij hebben juist alle onderzoeken afgerond en mogen nu eindelijk met IUI beginnen (als nu de ongi nog wil komen ). Wij hebben er wel 6 maanden over gedaan om hier te geraken dus ik hoop dat het voor jullie een beetje sneller gaat hoor!
Lieve Jelske ... heel veel succes meid. Hoop dat jullie ritje kort mag worden omdat je snel zwanger bent.
Even een update: afgelopen maandag ben ik voor inwendig onderzoek naar de gyn geweest en er was een kralenkrans te zien! Dus pco geconstateerd en meteen kunnen starten met Clomid 50mg. Volgende week woensdag mag ik terugkomen en gaan ze kijken of het heeft aangeslagen. Ben zo benieuwd of het gaat aanslaan en mn cyclus wat regelmatiger kan worden. Vind het wel erg dat ik nu toch echt in de mmm zit, maar helaas.... blijkbaar is het bij ons niet zomaar gegund.
He Jelske, Dat zal even slikken zijn geweest meid! Laat het even op je inwerken dat je nou dus echt in de MMM komt en zit. Ik duim nog steeds om je snel met een dikke buik ergens hier in het dorp tegen te komen
Nou, vandaag mag ik weer terugkomen bij de gyn.... ik hoop zo dat er een mooi eitje aan het rijpen is geweest!
Joepie! In de eerste ronde lijkt de Clomid goed aan te slaan. Ik zit nu op dag 13 van mn cyclus en de follikel was al 23,5 mm groot! Volgens de gyn zou hij binnenkort gaan springen (ong. bij 25 mm). Ben er helemaal gelukkig van! Nu nog hopen dat we deze ook kunnen bevruchten.
Oh Jelske spannend hoor! Vorig jaar rond deze tijd waren het "vruchtbare" dagen in Brabant , hoop dat het dit jaar zo is voor jullie!
We zijn vrijdag weer terug geweest. Het is nu allemaal behoorlijk positief en ik heb er zelfs weer een beetje hoop door gekregen. Er is wat sperma bij mijn bmslijmvlies onder de microscoop gebracht en dat reageerde goed op elkaar! Bovendien leek het sperma er ook beter uit te zien! Hij telde er ongeveer 40 miljoen en 40% goed bewegend! Dus dat is weer netjes gemiddeld! Nu 4 cycli zo doorgaan en hopen dat we eerder zwanger zijn!