Ik doe toch niks geks?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Poohbear82, Jun 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Ik heb, om hetzelfde probleem, van het cb het advies gekregen om maar een klein flesje te geven (60cc/90cc). Dit vonden wij ook maar onzin want mevrouw heeft echt honger en zelfs als we haar fles uit haar mond halen voor een boertje begint ze te krijsen..
    Doe waar jij je goed bij voelt meid! CB is leuk, maar niet heilig.

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,230
    113
    Zeer slechte en verouderde adviezen. Het is heel normaal dat een kindje dat nog zo jong is wakker gaat worden (en soms wel vaker per nacht). Je kunt een kind van 4 maanden niets aan of afleren! Hij heeft nog niet het begrip dat als hij X doet gevolg Y zal optreden. Hij huilt omdat hij honger heeft, aandacht wil, prikkels aan het verwerken is etc. Volg je moedergevoel dat is er niet voor niets. Mijn ervaring is dat een kind pas gaat doorslapen als het daar zelf aan toe is. Daar kan je als ouder niet zoveel aan doen en is per kind verschillend.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Met 4 maanden kwam mijn dochter ook nog voor 1 voeding. Meestal rond 2uur. Ik gaf dan 90/3 of 100/3. Tot ik een nacht iets langzamer was en ze stopte met brabbelen (was geen huilen!) Ik ben toen even gaan luisteren en ze bleef stil. Vanaf die tijd lekker doorgeslapen!

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Je baby is nog zo jong, ik ben echt allergisch voor adviezen en al helemaal voor zo'n adviezen. Gewoon 2 vingers in je oren en lalalalala zingen. Je eigen moeder gevoel volgen. Mama knows best :D

5. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker negeren die mensen

mijn zoon is bijna dezelfde leeftijd en hij laat de late avondfles al twee weken staan.
    Hij valt om half acht in slaap en heeft dan een fles om half zeven gehad.

Hij slaapt dan lekker door en tegen de ochtend komt hij voor een nieuwe fles.

En ja dat is dan soms om 3 of 4 uur in de nacht

Ik ga hem niet laten krijsen. Hij heeft werkelijk honger dan

6. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
    Je doet niets verkeerd. Ik weet niet hoeveel je geeft.....
    Ik gaf al gauw 180/6 maar dan 6 flessen per dag terwijl hij met maar 5 "mag".
    Als hij 's nachts huilde, probeerden we wel eerst of hij de speen wou.
    Het kan zuigbehoefte zijn.
    Toen heb ik het zelf afgebouwd, 120ml, 90ml, 60ml daarna sliep hij door.
    Maar als jou gevoel zegt dat hij echt honger heeft en dat hij het nodig heeft, moet je het gewoon geven.
    Daar niets geks of verkeerds aan!!!

MOMMY KNOWS BEST!!

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Volgens mij als ik het zo lees is het helemaal duidelijk. Inderdaad Mommy knows best!
    Laten huilen lijkt me heel slecht. Je kindje zou zo het vertrouwen in de wereld kunnen verliezen. Zoals meerdere meiden al zeggen zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je eerst een speentje geeft. Werkt dat niet dan heb je altijd nog de fles achter de hand. Ze zijn nog zo klein. Dat doorslapen komt wel. Het is ook iets wat je kindje moet leren, net zoals rollen, kruipen, enz... En het ene kind leert dat sneller dan het andere kind.

8. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
  9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik ben blij met al jullie reacties. Dank daarvoor.
    De laatste paar dagen ging de papfles van 10 uur er nauwelijks meer in. Ik weet het aan z'n verkoudheid, al dan niet in combinatie met een andere speen op de fles, maar afgelopen nacht kwam hij vervolgens ineens 2 keer tussen 12 en 6. Misschien dat het toch te zwaar is voor hem.
    Ik heb nu besloten eerst maar eens te kijken wat er gebeurt als hij niet gewekt wordt voor een papfles. Vannavond voor het eerst.
    Voor de rest krijgt hij borstvoeding en voed ik nog op verzoek, dus soms vroeg op de avond soms wat later.
    Inmiddels heb ik weer wat zelfvertrouwen terug: als hij komt, dan komt hij.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Nee,echt niet laten huilen hoor.
    Je doet t prima.
    Zeggen die mensen ook waarom ze deze adviezen geven? Wat je kunt proberen is of een speentje geven, dan kun je zien of het echt honger is of zuigbehoefte.
    Ik zou echt niet lekker liggen als ik kindje hoor huilen. Ja je kan even afwachten of t naar paar minuten stil wordt maar langer dan 10 minuten zou ik niet kunnen.

Share This Page