Wanneer afbreken poging met puregon ivm overstimulatie??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mavi derya, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik zit vandaag op dag 23 van mijn cyclus. Ik heb 11 dagen 50 EH puregon gespoten en nu 10 dagen 75 EH. Afgelopen dinsdag een echo gehad en toen was er 1 follikel van 11 mm en nog een stuk of wat van 9 en 10mm. Nu had ik vandaag weer een echo en had ik 2x 14mm 1x15mm 3x12mm en 1x13mm.

Ik vond het wel meevallen omdat er nog veel kleine bij zitten.. maar de vrouw die altijd echo's maakt had het al over een zesling en dat dat natuurlijk niet de bedoel is dus dat ik dan moet afbreken.. Ze wilde eigenlijk dat ik zondag terug zou komen omdat ze maandag niet aandurfde maar zondag maken ze geen echo's hier dus nu moet ik morgen weer terug en dan hoor ik wat ze van plan zijn..

Maar heeft iemand wel is af moeten breken met zoveel relatief kleine follikels?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Nee, bij mij in het Spaarne was de regel 5 groter of gelijk aan 15 afbreken of 3 groter of gelijk aan 18 afbreken.

Ik zou het ook erg vroeg vinden, vaak gaat er 1 harder dan de rest is mijn ervaring hoor! Ik hoop die ene van 15 of 1 van 15 en 1 van 14.
    Succes!

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Morgen is die van 15 misschien 17, dan zou ik vragen of je pregnyl mag zetten, dan is de poging in ieder geval niet voor niks geweest en die springt dan wel!

4. daan23

daan23 Bekend lid

Mar 23, 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had in sept bij de eerste fm 3 van 14mm en meerdere van 12mmDe eerstvolgende meting waren er 6 van rond de 14 en 15 dus poging afgebroken
    Hoop voor je dat ze niet allemaal door gaan nu

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Dat is een goed idee. Mijn baarmoeder slijmvlies was 10mm dus prima dikte dus dat moet kunnen volgens mij

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het verschilt per arts maar als ze groter dan 12 zijn, zetten ze door dus die groeien dan verder. Na pregnyl, ookal zijn er bijvoorbeeld een paar nog te klein, springen ze allemaal en die kleintjes kunnen dan in theorie ook net goed zijn/worden en dan heb je een 6ling. Hele kleine kans maar wel een kans als ze groter dan 12 zijn.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Nou het is klaar deze ronde.. nu gewoon wachten tot we ongesteld worden.. alleen mag ik tot dan geen gemeenschap hebben. . Is dat altijd zoooooo lang? Ik had er een van 17mm en de rest een stuk of 6 waren tussen 12 en 14mm maar ik mocht de pregnyl niet zetten..

8. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Helemaal geen gemeenschap meer deze ronde????? Das raar zeg.
    Ik heb ook overstimulatie gehad (uiteindelijk hadden ze fout gekeken en was het iets anders, en bedankt hé) en toen moesten we het in ieder geval met condoom doen om dus de bevruchting geen kans te geven.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Nee met condoom ook niet zei ze nadrukkelijk..

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ow Mavi wat shit! Ik heb het ook een keer gehad, toen had ik er 3 van 18. Maar in diT geal vind ik het wel belachelijk, volgens de protocollen in ons ziekenhuis had het wel gemogen namelijk! Ik zou zeker wel klussen, echt volgens mij gaat alleen die van 17 springen hoor! Maar je moet het zelf weten natuurlijk,ik weet ook niet wat bij jullie het probleem is, ik had er toen al 1,5 geen zwangerschap en 3 iui opzitten. Uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat mijn man het niet wilde proberen en ik Provera ging slikken om cysten te voorkomen.
    Sterkte!

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik vond het ook niet eerlijk.. degene die gisteren 15mm was was nu 17 en de rest was na genoeg hetzelfde als gisteren.. ik vroeg of ik toch de pregnyl mocht maar dat mocht niet omdat 17mm te klein was vlgs haar..

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Doortje jullie zijn wel al lang bezig zeg dat is ook vreselijk.. bij mij is get elke keer nog redelijk snel gelukt. . Maar zie ik goed dat het nu gelukt is??

13. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Ik heb een keer hetzelfde gehad... 6 eitjes, ongeveer dezelfde groottes als die van jou. Ik moest de poging toen ook afbreken en mocht geen gemeenschap hebben. Ik mocht ook geen Pregnyl ook al was er 1 duidelijk groter dan de anderen.

Maar ik vind het wel raar dat ze zegt dat 17mm te klein is voor de Pregnyl, want ik krijg normaal gesproken juist de Pregnyl als mijn eitje 17 mm is. Dus dat was bij mij niet de reden dat ik geen Pregnyl kreeg... dat was omdat de kleine eitjes ook meespringen en er dus toch een kans op een zesling is.

Deze ronde had ik bijv 1 eitje van 17mm en eentje van 11.5mm, en toen heb ik die avond al de Pregnyl gekregen. Ik vroeg of dat 2e eitje dan ook bevrucht kon worden, en zij zei van wel omdat die door de Pregnyl eerst nog een groeispurt krijgt. Maar dat vind ik wel raar want ik lees wel vaak anders bij 11.5mm, maar ze zei dat er toch echt kans is dat die ook bevrucht wordt.

Hoe dan ook, balen zeg dat je moet wachten :(

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hier willen ze 19mm voor de pregnyl. .

15. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Stom dat het zo verschilt per ziekenhuis he :(

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ja, raar die verschillen. Ik ben inderdaad nu zwanger ja, maar ben ook erg onzeker erover, want heb veel buikpijnen! Dus ik schreeuw het nog niet van de daken.

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij 17 is het in breda, aangezien ze nog even kunnen doorgroeien want pas na 40 uur krijg je dan je eisprong.

18. daan23

daan23 Bekend lid

Mar 23, 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook bij 17mmIk heb er momenteel 1van 11mm en 1 van 13mm hopenlijk groeien ze beide mooi door

Share This Page