Bestolen door werkster?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik heb een probleem wat niks met zwangerschap te maken heeft, maar ik wil het toch even kwijt. Ik vraag me af of iemand anders iets dergelijks heeft meegemaakt of advies heeft ofzo, want wij weten het even niet meer.

Oke, hoe kan ik het uitleggen? We zijn afgelopen vrijdag thuisgekomen van een heerlijke vakantie van 3 weken. M'n vakantiegevoel is echter al snel weg als blijkt dat er geld mist uit huis. Ik heb een geldkistje in de kast staan, daar zat zo'n 250 euro in en wat munten. De munten liggen er nog maar het briefgeld is weg, alles! Terwijl het kistje op slot zat en het sleuteltje in een ander bakje lag. Ik schrok me rot toen ik dit zag natuurlijk.

Wie hadden er tijdens onze afwezigheid een sleutel? M'n vriendin die voor de post zorgde en onze werkster/hulp.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet denken of doen. Het kan er bij mij niet in dat mn vriendin me zou bestelen. En sinds we deze werkster hebben, missen we wel vaker geld. Kleine bedragen, her en der een tientje, maar elke keer twijfelde ik dan aan mezelf, ik zal het wel ergens anders gelaten hebben ofzo. Maar nu? De hele kas leeg? Geen tientje ofzo weg, maar gewoon alles. Hoe haalt iemand het in zn hoofd?

Jee, het is een warrig verhaal, het voelt ook heel warrig. Ik weet niet wat ik moet doen. We verdenken dus echt de werkster, maar snappen er gewoon niks van. En wat moeten we nu? Het voornaamste wat ik nu wil is voorkomen dat ze hier ooit nog in huis komt. Maar kan ik haar confronteren met deze diefstal? Ik kan niks bewijzen, niks aantonen. Maar ik weet dat het gebeurd is.

Please, iemand nog advies? We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar dit is een enorme kater!

Grtz
    Jolanda

2. sim

sim Niet meer actief

ik zou denk ik vertellen aan haar en je vriendin hoe verontwaardigd je bent, en kijken hoe diegene reageert, ben bang dat geen van twee het geld eerlijk terug zou geven, maar wellicht weet je aan iemand's reactie te zien wie het gedaan heeft, of wat je gevoel dan zegt....

erg rot die situatie, sterkte!

3. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik zou beginnen met aangifte doen.
    Wie weet wordt er wat mee gedaan. En wie weet staat je werkster wel in het bestand daar (neem tenminste aan dat je geen verklaring omtrent het gedrag aan haar gevraagd hebt).

En anders eens kijken of je haar op heterdaad kan betrappen.

Succes ermee!

Linda

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou aangifte doen en proberen haar op heterdaad te betrappen. leg bijv geld zo neer dat het net zichtbaar is voor haar. ga ff de deur uit en zorg dat er niemand in die tijd binnen komt. zet je webcame aan en je comp scherm uit zodat ze niet ziet dat het opgenomen wordt. als je terug komt en je ziet dat het geld weg is kun je haar er op aan spreken en als ze niet toegeeft heb je altijd het bewijs nog staan op je comp. het is het proberen waard want ik denk niet dat ze meteen zal bekenne

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wat CreaLinda zegt. Op de 1e plaats aangifte doen. En hoe moeilijk ook, beide ermee confronteren.
    Het lastige met geld is dat je niet kan aantonen dat het daar lag.
    Dat kan met een tv etc weer wel.
    Succes Jol

6. Niet meer actief

Weetje...het gaat me op zich niet eens om het geld, maar om het vertrouwen. Het feit dat ik iemand in huis heb gehaald en sleutel heb gegeven, ik voel me zo stom! Zo genaaid.. Het kistje stond in een kast, achter deuren. Er lag ook geld in een laatje, dat is ook weg. En ik heb intussen ook ontdekt dat er van de slaapkamer dingetjes missen. Dus ze is gewoon door mn hele huis gegaan. Bah, het idee alleen al.

Ik kan het niet verdragen om haar gewoon over 2 weken weer te laten komen werken, ik vertrouw haar gewoon totaal niet meer.

En tja mn vriendin? Ik wíl haar niet verdenken, tis tenslotte mn vriendin. Maar het laat me niet los. Ik weet gewoon niet wat ik moet denken.

Bedankt voor jullie reacties in elk geval.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Hoe lang heb je die werkster al?

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    En, ben je normaal wel thuis als zij er is?

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb je een pbke gestuurd we hebben vroeger ook zoiets meegemaakt

10. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik zou meteen een andere werkster nemen. misschien heeft ze niets gedaan maar je vertrouwt haar toch niet meer!

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik heb het niet meegemaakt, maar de mensen waar ik oppaste.
    Hun hadden ook een werkster, en ook steeds kleine bedragen weg enz enz.
    Toen hebben ze op een gegeven moment een wijkagent ingeschakeld, en hebben een cameratje opgehangen in huis, bam ze stond er dus op hete daad op!
    Later bleek dat ze het bij anderen ook flikte, en de boel kwam aan het rollen....

Denk dus dat je er eens met de politie over moet gaan praten!

jessica

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat zou de ideale manier zijn... een camera'tje ophangen en het op beeld hebben... wat erg zeg :(

13. Niet meer actief

Even denken..sinds augustus vorig jaar ongeveer geloof ik..

Meestal wel, maar soms ook niet.

Sterker nog, ik wil nu helemaal geen werkster meer. Waarschijnlijk een overdreven reactie hoor, maar op dit moment vertrouw ik helemaal niemand meer :( :(

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Je kan het natuurlijk ook mooi inpakken Jol.

"Nu ik zwanger ben ik straks toch meer thuis ben.... hebben we besloten om geen werkster meer te nemen, ik kan het nu tenslotte zelf doen"
    bla bla bla

Zo kan het ook.

15. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Goh dat is wel een hele nare situatie ! Denk je iemand te kunnen vertrouwen, niet dus !

Ik zou ook aangifte doen bij de politie, en dat verhaal van zo een camera ophangen vind ik ook een hele goeie tip.

16. Niet meer actief

We zijn vanmiddag bij de politie geweest, nog geen aangifte gedaan maar wel voldoende stof tot nadenken. Hij adviseerde ons opzich wel om aangifte te doen, maar nu nog niet, eerst ff voorbereiden. Ze gaan dan namelijk beide partijen 'aanpakken' als verdachte en tja, dat is natuurlijk altijd moeilijk als het om bekenden gaat. Hij raadde ons dus aan eerst even met vriendin om tafel te gaan zitten en het verhaal uit te leggen, dat we haar niet verdenken maar dat ze voor de politie straks officieel wel een verdachte is etc. Dat is wel moeilijk natuurlijk. Daarnaast ook de werkster langs laten komen en vertellen dat er gestolen is en dat er 2 verdachten zijn (en haar niet vertellen dat zij eigenlijk onze enige verdachte is) en dat ze politie ze allebei zal gaan horen. Dat daardoor onze vertrouwensband weg is en dat ze daarom niet meer voor ons kan werken.

Klinkt simpel zo gezegd, maar ik zie er zooo tegenop. Ik bedoel..ben best bang dat ze flipt ofzo of boos wordt of weet ik veel wat doet. Brr, eng idee. Morgen eerst maar s langs vriendin en met haar bespreken en dan van de week werkster bellen.

Bah, mn hele vakantie-na-pret is weg :x

17. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn oude schoonmaakster en heb haar in de val laten lopen....want ik kon niet zomaar zeggen dat zij het had gestolen....had geld ergens neergelegd en per ongeluk vergeten ..... toen ik het zeker wist dat zij het had gedaan heb ik aangifte gedaan

18. Niet meer actief

En hoe is dat afgelopen?

19. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    het was idd de schoonmaakster want er verdwenen meerdre dingen (shampoo, nescafe vavulzakken etc etc).....
    en ik had/heb ook een kistje met goud en een armband was eruit weg en toen ik haar hiermee confronteerde en we gingen samen"zoeken...ik
    had hele huis al overhoop gehaald ...was zij degene die hem vondt !

maar ik heb het niet opvallend gedaan en heb zoals de politie ook bij jouw zei haar "gewoon" behandeld zodat ze niet merkt dat er nul komma nul % vertrouwen is .....

de schoonmaakster heeft haar straf gekregen en heeft alles bekend....

dit betekend absoluut niet dta ik de schuld bij de schoonmaakster leg want ik heb nu een schoonmaakster die vertrouw ikook al ben
    wel wat voorzichtiger met vertrouwen geworden zo wete niemand meer wat ik in huis heb (zelfs me beste vriendin niet!)en laat ik nooit me goud of grote bedragen hier meer...

20. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik zou haar toch echt mooi in de val laten lopen en dan pas aangifte doen hoor .
    Je zegt zelf dat er al steeds kleine bedragen "missen" sinds zij bij je werkt en ook ander klein spul .
    Als je haar in de val laat lopen dan heb je bewijs en zal ze zeker aangepakt worden .

Kan om dit soort dingen erg boos worden .
    Blijf verdorrie toch gewoon van andermans spullen af , die hebben er ook voor moeten werken :evil:
    Als mevrouw niet genoeg verdiend had ze maar een vak moeten leren of zo , bah bah bah .

Groetjes Joyce

Deel Deze Pagina