Ruwe plavuizen vloer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ben hier een beetje "illegaal" aan het posten, ik weet namelijk niet waar ik mijn vraag precies moet plaatsen.
    Ik ben namelijk nu nog zwanger en heb nog geen baby, maar de vraag gaat wel over als de baby er is.
    Wij hebben namelijk beneden in de woonkamer een plavuizen-vloer liggen en de groeven tussen de plavuizen zijn nogal breed (ongeveer een centimeter) en hierin zit ruw aanvoelende opvulling cement/ beton. Het lijkt mij voor als de baby wat ouder is en rond wil kruipen niet echt een ideale ondergrond.. :(
    Heeft iemand van jullie, of iemand die jullie kennen, hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost? Of kennen jullie iemand die veel over vloeren weet?

We hebben wel geinformeerd naar wat het kost om nieuwe plavuizen te laten leggen maar dat gaat om en nabij de €3000 kosten, dat vinden wij wel erg duur, en eigenlijk hebben we dat geld helemaal niet. Ik vraag me af of er mogelijkheden zijn om de vloer egaler te maken op een manier waaraan wat minder kosten verbonden zijn.

Hopelijk krijg ik wat tips van jullie!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Joh, tegen de tijd dat je je kindje lekker op de vloer kan laten spelen, kan je eerst een kleed neerleggen. En tegen de tijd dat ze beginnen met kruipen, zijn ze al redelijk 'groot' en kunnen ze echt wel tegen een stootje.
    Zolang de vloer maar egaal is, zie ik zo snel geen gevaren ;)
    Ik zou me hier nu nog niet druk om maken. Geniet nog gewoon eerst lekker van je zwangerschap meid ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou een paar grote vloerkleden aanschaffen en stukken op de knieen van de broeken naaien.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij hebben een houten vloer en onze kleine man heeft geregeld baluwe plekken op zijn knietjes van het kruipen. Hij heeft er helemaal geen last van, doet volgens mij dus geen pijn!

5. Anique

Anique Niet meer actief

Maar de vloer is niet echt egaal helaas, de plavuizen zelf zijn niet "strak" maar licht gehobbeld en de groeven liggen ook iets dieper dan de tegels, of bedoel je dat misschien niet met egaal?

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien vind je kleintje het zo vervelend, dat ie gelijk gaat lopen!

nee dit is maar een grapje hoor,maar ik denk dat je de kleintjes niet overal voor kan beschermen dus ik zou me er niet al te druk over maken.

liefs joyce

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Of je gooit er laminaat in. Dat heb je al voor heel weinig geld! Plavuizen zijn ook erg koud vind ik (tenzij je er vloerverwarming onder hebt).

8. Anique

Anique Niet meer actief

Tsja we hebben inderdaad wel vloerverwarming eronder.. dus eigenlijk vind ik laminaat wel zonde.. want dan heb je daar niets meer aan.

Mijn man lijkt trouwens redelijk vastbesloten om toch nieuwe plavuizen te laten leggen...pfff. ik ben zo bang dat het zo zonde van het geld is! :confused: ZO breed hebben we het namelijk echt niet..

Deel Deze Pagina