Ik probeer het juiste speentje op de S-fles te vinden voor mijn dochtertje. Ze drinkt met het 1-2-3-speentje op stand 3 te langzaam: na een half uur is ze pas op de helft. Daar moet ze dan hard voor werken. Met het standaard speentje dat op de fles hoort, drinkt ze te snel: na 11 minuten is het naar binnen geklokt! Wat ik al doe met het standaard speentje is: pauzes inlassen, vaak boertje laten doen, etc. Maar toch, het slikken gaat veel te snel, ongeveer 1 forse slok na elke 'zuig'. Naar mijn mening te snel. wie heeft er tips? alvast bedankt Amber
de eigenmerk spenen van de kruitvat of etos, en dan de s-speen die zijn wat kleiner. (of, maar is wat duurder de theespeen van bibi) succes
Dank je Sim. Passen die spenen op de S-fles? Ik zal het anders eens vragen in de winkel. Thanks! Amber
als ik het dus goed begrijp is de s-speen van de difrax te snel en de 3 van de 1-2-3 van de difrax te langzaam? Betekend dat dan dat de 3 bij de 123 langzamer gaat dan de 1 stand van de 123? Zoë doet 25min. over de fles met de s-speen, de m-speen gaat veelste snel en de 1 stand van de 123 gaat ook te snel......... twinny
ja Twinny, klopt. Wat gek dan. Ik heb net geprobeerd Difrax zelf te bellen, want er staat maar weinig info op de doosjes. Misschien doe ik iets niet goed. Ik zag namelijk op het doosje van de 1-2-3speen een afbeelding van een rondje met een streepje erop (ipv een puntje), dus ik kijk op de speen en ik zie toch echt maar 2 puntjes (gaatjes). Toen heb ik even hard geknepen in de speen en opeens 'scheurden' de 2 gaatjes en werd het een streepje. Nou moe? Is dat de bedoeling? Wat ontzettend onduidelijk! Dus voordat ik de klantenservice heb kunnen bereiken (ze waren aan het lunchen) geef ik nog even het standaard (smal)speentje (waar ze inderdaad veel te snel uit drinkt. Ik zal het nog wel melden als ik ze gebeld heb. groet Amber
nou amber ik ben benieuwd. Ga er nog altijd vanuit dat stand 1 van de 123 de langzaamste is of moet ik dan de 3 aanhouden? Ben benieuwd wat ze gezegd hebben bij de klantenservice.... twinny
Oh Twinny, ik moet hier even op terug komen. Ik had het niet goed gelezen. Het klopt dus niet! De 1 moet wel degelijk langzamer dan de 3 gaan! Ik snapte alleen niet waarom Lize net zo langzaam dronk bij 3 als bij 1. En bij de standaardspeen veeeel sneller. Ik ga zo weer bellen. Overigens heb ik weer een flesje gegeven, maar nu heb ik de achterkant (ring met ventiel) strakker aangedraaid (las ik ergens als tip) en nu dronk ze toch echt wat langzamer. Ze deed er nu wel 20 minuten over ipv 11. Dus als de 1-2-3-speen niks oplevert, blijf ik lekker bij dit standaardspeentje hangen (is een small) je hoort nog! Amber
Hi Twinny, daar ben ik weer! Nou, dat was een interessant gesprek. Dat 'gleufje' tussen de 2 gaatjes, waarvan ik dacht dat ik het had gescheurd, dat hoort zo! Het hoort een streepje te zijn. Op deze manier krijgt je baby bij I het minst binnen en bij III het meest. Verder kun je de ventieldop aan het eind inderdaad strakker draaien als ze te snel drinkt. Ik heb de dame gezegd dat het niet duidelijk staat op de doosjes en ze zei dat men er aan werkt. Verder proberen ze ook een 1-2-3-flesring te ontwerpen, zodat we niet meer van die streepjes op de ring hoeven te zetten om te onthouden waar het 1tje hoort. Tjonge, had ik bijna 3 spenen weggegooid omdat ik dacht dat ze gescheurd waren! Straks maar weer uitproberen. (ach, mijn arme meisje maar zuigen, terwijl dat gleufje nog niet open was...) Verder moet je er op letten dat het gaatje in het ventielschijfje (onderin je fles) ook goed open is, anders werkt'ie niet. succes en groetjes Amber
toevallig moest ik vandaag een mail sturen over een fopspeen naar difrax, maar ik kon nergens een telefoonnummer vinden, waar heb je die gevonden? hoop dat het nu wel werkt met die speen, en zo'n ring zou geweldig zijn, hoop dat wij dat nog meemaken met onze kindjes
hoi Twinny, nu ik eindelijk erachter kom hoe de speentjes werken, blijkt Lize ook veel te snel te drinken uit het 1-2-3speentje, standje 1. Dus het klopte niet dat alledrie de standjes voor haar te langzaam gingen, want ik had die speen gewoon niet goed 'geopend' (zie stukje eerder). Dus ik ga ook verder met de s-speen, die gaat dan nog het 'langzaamst' (nog steeds snel, maar goed). Dus Lize en Zoë hebben precies hetzelfde groet Amber
hier gaat de s speen met normale voeding ook veel te snel! Kya krijgt dan ook friso comfort door een s speen... ze doet er dan max 30 min over!
Zoë krijgt de nutrilon omneo en dat is ook een wat dikkere voeding. Zo'n ring zou inderdaad wel handig zijn, want vind dat je heel moeilijk kan zien waar de 123 zit op die speen! Welk gaat in het ventiel dopje moet open zijn? er zit toch gewoon een sollide plastic schijf onder in de dop, met zo uitsteekseltje! De gaatje zitten bij mij in de draaidop zelf...... twinny
Lize krijgt ook de omneo, maar helaas, het gaat allemaal veel te snel. Heb net weer een heleboel varianten gekocht in de Etos en dan maar uitproberen. Als iemand een tip heeft, graag! Twinny, in het plastic schijfje zit een soort klein langwerpig uitstulpseltje, precies in het midden. Daar zit OOK een gaatje/gleufje in. Dat moet je ook af en toe checken, want als het dicht zit, werkt het ventielsysteem niet. groet Amber
als de s van difrax te snel gaat zou je echt de theespeen van bibi eens moeten proberen, of een s speen eigenmerk (kruitvat of etos) dat gaatje is kleiner als de s speen van difrax
Twinny, in het plastic schijfje zit een soort klein langwerpig uitstulpseltje, precies in het midden. Daar zit OOK een gaatje/gleufje in. Dat moet je ook af en toe checken, want als het dicht zit, werkt het ventielsysteem niet. [/quote] Dank je Amber. Ik wist ook niet dat hier óók een gaatje/gleufje in zat. Bij mij werkt het systeem o.h.a. wel, maar soms trekt hij toch vacuüm, Waarschijnlijk zit het gleufje dan verstopt. Ik draai idd de draaidop onderaan strak dicht, en heb de s-speen. Ik heb Comfort-voeding (vrij dik) en soms duurt een fles hier 40 minuten. Als we de draaischijf losser draaiden, hielp dat weinig. Wij gebruiken dan toch maar M-speentjes, na 20 minuten ploeteren. Dan duurt het totaal ca. 25 minuten. Voor ons een beter systeem dan lastige 1-2-3- spenen.
Hoi Juud, ik blijf toch maar 'hangen' op het s-speentje, en aangezien Lize erg veel melk teruggeeft, doe ik er nu johannesbroodpitmeel bij. Bijkomend voordeel is dat de melk iets dikker wordt. Ze doet nog steeds niet lang over een flesje, maar nu in ieder geval een kwartier. Ik gaf al eerder jbp, maar omdat de omneo ook wat dikker schijnt te zijn, durfde ik het er niet bij te doen. Maar na overleg met het cb weet ik dat het gewoon kan. En zo gaat onze ontdekkingstocht voort...