Ik durf het niet te vragen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou het niet vragen en waarom niet, zelf ben ik het echt beu dat ik continu de vraag krijg of mijn dochter wel van mijn man is. Bekende gelukkig niet want hebben dochter gezien bij geboorte ( pil zwart haar, tintje en blauwe ogen) op de zus van mijn man na.

Ik ben hollander, blank, blond haar, licht blauwe ogen
    Mijn man, Turks/Nederlander, tintje, zwart haar, donkere ogen

Dochter wit, blond haar, blauwe ogen.
    Zoon tintje, zwart haar, zwarte ogen.

Zelfs kraamhulp van de 2e beweerde dat mijn dochter niet van mijn man kon zijn want hij is Turk. Toen ik vertelde dat hij een Nederlandse moeder had zei ze ineens sorry ja, nee dan kan het wel kloppen. Kunt je voorstellen dat ik haar wel kon uitkotsen.

2. Luja

Luja Niet meer actief

Tis wel niet zo duidelijk als jouw kwestie TS maar ik heb iets soortgelijks.

Ik heb een tweeling, 2 meiden die in juni 6 worden.
    1: bijna witte huidskleur, blonde pijpekrullen, grove bouw, maat 122-128, lage monotone stem, blauwe ogen, grote voeten (mt 28-29), motorisch slecht.
    2: getint, portugees uiterlijk, sluik donkerbruin haar, heel tengere bouw, maat 98-104, hoge zangerige stem, kastanjebruine ogen, kleine voeten (mt 24-25), motorisch zeer goed.

Veel ouders van klasgenootjes geloofden na de wenweek niet dat ze een tweeling zijn :D

(Ohja en zoon is spierwit, moedervlekjes, knalrood haar met groene ogen en ook een grove bouw)

Ik ben Nederlands met een vleugje Portugees bloed en ex is een kaaskop

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dit is onze combinatie trouwens. Ff een foto. Dochter en ik zijn hier op zijn bruinst want was zomer haha

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

de rest niet gelezen maar mijn nichtje is half Afrikaans echt donker donker donker bruin met kroes haar, haar kinderen zijn 2 ervan donker met licht groes haar, en 1 is wit net zo wit als ik met blond haar lang en blauwe ogen

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Wat een leuke foto! En wat lijken je kinderen op jullie. Alsof je naar een mini-man en mini-vrouw aan het kijken bent:D

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ja dat kan. Mijn schoonvader is van curacou en is donker. Mijn schoonmoeder blank. Mijn man is de oudstd en is ook blank. Mijn zwager licht bruin en schoonzus zit er tussen. Wij hebben 3 blanke kinderen waarvan 1 heel snel bruin wordt terwijl de andere 2 dus snel rood worden en verbranden

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind jou zoontje ook echt wel wat van jou weg hebben eigenlijk hoor ;) ja qua kleur etc niet maar toch zie ik jou er in terug.

Mijn collega heeft 4 broers/zussen en echt allemaal zijn ze anders van diep zwart tot heel blank. Moeder is Nederlands echt een kaaskop ook , vader is heel heel erg donker.

8. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me eigenlijk af wat je zou willen weten van haar eigenlijk? Want vind aan wat jij beschrijft niks vreemds, kind heeft een blanke papa, dus waarom zou ze niet blank kunnen zijn.
    Ik heb 3 halfbloedje in 3 verschillende kleurtjes, waaronder een blonde blanke knul met stijler dan stijl haar.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ken ook een jongen die dus half Antilliaans is en die voldoet precies aan jou omschrijving inderdaad.. Misschien ken ik je neef wel:p

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het kan op zich wel. Kijk maar naar het kind van Robin Thicke en Paula Patton. Die is ook hoogblond en ook blauwe ogen volgens mij.
    Alleen is zij wel een halfbloedje geloof ik. Dus is dat misschien weer anders.

Ik ben zelf ook donker en mijn vriend blank, maar bij onze zoon zie je wel dat het een mixje is:)

11. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn kinderen komen ook van een volbloed Hindoestaan. En ik ben zo wit als maar zijn kan. Mijn zoon is wel getint maar niet zo donker als zijn vader. Hij neigt naar heel licht bruin amandel kleur ogen wel zwart haar met de krullen van zijn mama.

Dochter is op haar haar na een volbloed Hindoestaanse. Ze zien niet dat ik haar moeder ben. Ze is bijna net zo bruin als haar papa. Ze heeft donker blond haar neigt naar zwart en bruine ogen. Ze heeft net zoals haar broer de krullen van haar moeder.

Weet nog wel toen zoon klein was. In de bus is hij geadopteerd:(:( Nee komt gewoon uit mijn buik:DTrots.

Als mijn kinderen met een blanke man of vrouw zouden gaan blond blauwe ogen zouden hun kinderen dat ook kunnen krijgen hun (oma) ik dan ben blond met blauwe ogen. Mijn kleinkinderen zouden blank kunnen zijn of donker...

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    :D hoeft niet hoor. In mijn familie hebben we allemaal een andere kleur. Mijn nichtje is half Surinaans, half NL en blond met blauwe ogen, blanke huid en bijna stijl haar.

Zo werkt dit bij mixjes. Je weet het noooooit hahaha

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn vader is ook donker, zwart haar donkerbruine ogen en donker caramel kleurige huid. Mijn moeder is blond, blauwe ogen, sproeten en heel erg wit.. Ik heb bruin haar bruine ogen maar echt een spierwitte huid (ga wel onder de zonnebank nu😜) dus ik ben ook echt een mengelmoes.. Met halfbloedjes kan het altijd alle kanten op gaan

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, ik durf ook niet altijd alles te vragen. Op de school van mijn dochter zit een jongetje, dat Chinees of Vietnamees lijkt te zijn.... Maar zijn ouders zijn gewoon Nederlands, althans voor zover ik dat kan zien. dus ga ik er vanuit dat het een adoptiekindje is, maar dat weet ik dus ook niet zeker natuurlijk.

En hier thuis: man heeft zwart haar, is getint, lijkt Turks en sommigen denken dat dus ook. Ik ben zelf heel blond, lichte huidskleur etc.

Maar mijn dochter is heel donker getint, vrij donker haar, donkere ogen, zij lijkt een buitenlands meisje op het eerste gezicht.
    Onze jongste zoon is heel licht blond, bijna wit, knalblauwe ogen en een heel lichte huidskleur. Grappige is, dat het gezicht (de vorm, de ogen en de verdere trekken in het gezicht wel op elkaar lijken, je ziet wel dat het broer/zus is, maar in héél andere "kleur" combinatie)

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij krijgen ook vaak vragende blikken!

Oudste uit China en jongste 2 via donor. Iui en icsi.

Sommige mensen zijn zo brutaal nieuwsgierig, maakt het uit hoe het zit. Het is ook voor onze oudste niet leuk om elke keer door vreemde erdoor te worden herinnerd dat hij er anders uit ziet.

Laatst in het Sophia, oudste (chinees dus) zat op de glijbaan, jongste dronk fles...een wildvreemde vrouw zie ik al poosje kijken als onze oudste mama tegen me roept..Ze komt dan naast me zitten en zegt: Hij lijkt zeker meer op zijn vader, wijzend naar mijn oudste....Ik heb het afgedaan met JA KLOPT.

Ik vind het zo brutaal van wildvreemden. Kijk komt het ter sprake in een leuk gesprek prima, maar mensen vragen het gewoon onbeschoft aan ons.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    LOL die is gewoon geadopteerd hoor;)
    Bij mijn zoon in de klas zit ook een jochie dat uit China komt beide ouders zijn zo NLs als maar zijn kan. Ik ga veel om met zijn moeder omdat ik ook geadopteerd ben. Zij vertelde me ook dat ze die vragen rete irritant vind. Zegt dan ook altijd geïrriteerd als mensen vragen of hij geadopteerd is, ja dat zie je toch;).
    Ik snap het heel goed want mijn ouders werden er ook gek van. Ik zei op een gegeven moment maar dat mijn vader toverballen had.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vervelend is dat he!! Kan me heel goed voorstellen dat je daar gek van wordt. Dat mensen in deze tijd nog steeds niet snappen dat er ook mensen zijn die kinderen adopteren;)
    Toen ik klein was zo'n 30 jr geleden was dat wel ietsje anders, maar tegenwoordig. EN dan nog, wat gaat het een ander aan zeg...

18. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Herkenbaar. In onze omgeving single meisje van 16 die zwanger is. Ben dan toch heel nieuwsgierig wie de papa is en of hij het zelf ook weet.

Aantal jaar terug was er een collega die altijd overuren werkte. Dus echt van sochtends vroeg tot savonds laat. Ineens bleek ze zwanger te zijn. Iedereen vroeg zich af van wie want niemand wist dat ze een vriend had en ze werkte zo veel dus hoe ging ze dit doen? Uit respect natuurlijk niet gevraagd verder. Nog voor dat het kindje een half jaar oud was is die collega overleden aan een hartaanval. We hebben ons vaak afgevraagd of ze een partner had of waar het kindje terecht is gekomen.

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik: blank, donker haar, groen/bruine ogen
    Man: donker, donkere ogen en haar

Oudste: hartstikke blank, grijs/bruin/groene ogen, half kroes, half krullend haar (enorme bos krullen)
    Jongste: hartstikke blank, licht kroes krullend haar, grijs/blauwe met wat bruine stippen ogen.

Soms zijn bepaalde genen gewoon wat sterker ;)
    Kijk naar het kindje van Tamera Mowry, haar kind heeft blauwe ogen, blond krullend haar en is ook hartstikke blank.

20. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Hoe kun je nou zeker weten dat het kindje geadopteerd is dan? Misschien is de vader wel Chinees, maar is de biologische vader al lang niet meer in de picture....

Deel Deze Pagina