Ik durf kind niet naar mn ex te doen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jedine, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb net te horen gekregen dat we naar huis mogen, dus ik ben er zelf bij als hij dr komt halen.
    Mijn moeder vertelde net dat hij haar ook gebeld heeft en hij in eerste instantie ook niet luisterde dat ik zondag thuis ben maar alleen zijn eigen ding wilde zeggen. Uiteindelijk luisterde hij dus hoop dat hij gekalmeerd is

Dodo29 vindt dit leuk.
  2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Klopt hoor, vele zijn zich daar zelf niet bewust van. Maar zodra ts dit merkt kan ze dat gewoon benoemen omdat ze tenslotte de afspraak hebben gemaakt dat dit besproken wordt. Dat is voor hem nl een duidelijke regel.
    Ik merk dat deze aanpak bv wel werkt bij een familielid met het syndroom van Asperger. Deze persoon moet overigens wel rustig benadert worden want in de aanval gaan wekt bij haar een gevoel van falen en onveiligheid op en dat uit zich in agressief, tegendraads gedrag.

3. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43

Grappig idd, moet wel zeggen dat het hier alleen bij de wisseling is, dus als je hem afzet dat je dan geen uur moet blijven plakken want dan word hij hysterisch. Tussendoor mist hij totaal geen andere ouder en zoals eerder ook al gezegd wonen we in een dorpje, dus we zien elkaar regelmatig en dan is het even hoi zeggen en knuffelen en kus en gaan weer door. Maar zodra ze hem komt brengen maken we altijd eventjes praatje en naar 10-15 min gaat ze weer en dan wil hij nog wel is blijven hangen en roepen nee niet weggaan etc etc. Zelfde verhaal als wij hem brengen. Op een gegeven moment moet de een dan zeggen nu klaar, en de andere ouder moet ook gaan anders word het alleen maar vervelender.

jessy77 vindt dit leuk.
  4. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Nou ik mocht vrijdag samen met kleine eindelujk naar huis
    Ex heeft oudste eind vd middag opgehaald en dan zou ze vandaag terugkomen.
    Gister kreeg ik n appje of ik dr niet even op wilde halen (lees 45 min heen 45 min terug, net uit ziekenhuis en met baby van 11dgn, Oja rn dan t liefst meteen)
    Gezegd dat wij dr zondagochtend kunnen halen maar uiteindelijk kwam hij dr toch zaterdags meteen brengen.....
    En dan de woorden voorlopig kom jij ze brengen en halen
    Hij heeft haar 2 weekenden gebracht en gehaald dit weekend en 2wk geleden omdat ik volledige rust noest houden

Maar t belangrijkste, mn meisje is weer veilig thuis en heeft t naar dr zin gehad

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.285
    25.752
    113
    Wat een onsympathieke man...
    Maar goed, fijn dat ze weer thuis is. Aangzien hij zelf haar weer eerder kwijt wilde zaterdag, zou ik haar overigens alleen maar ophalen. Was toch zijn keuze om haar te droppen ipv haar door jullie op te laten halen. Ik zou tegen hem zeggen dat hij zijn dochter op kan komen halen als hij haar wil zien en haar zelf op zondag weer ophalen bij hem. Heb je ook meer de regie in handen.

6. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Fijn dat t goed is afgelopen. Mensen met autisme kunnen soms ook bot of dwingend overkomen omdat ze dan zelf houvast zoeken. Ik ben bang dat je er niet onder uitkomt om de communicatie steeds autisme vriendelijk te laten lopen. Dit door heel veel duidelijkheid te geven. Bijv dan maar op een tijd afspreken waarvan je iig zeker weet dat het gaat lukken. En inderdaad ook alles op Schrift.
    Verder lees ik in je verhaal dat hij wel steeds zijn grenzen aangeeft (haar terugbrengen als t niet meer gaat). Natuurlijk is het jammer dat dat allemaal zo lomp gaat, maar ik zou er zelf wel blij mee zijn. Liever dat dan dat hij het laat escaleren.

7. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Het is niet dat hij grenzen aangeeft maar hij wil dan zelf iets doen, komt dan niet uit dat ze er is. Dit gebeurd wel vaker, dan kan ze bv maar 1 nacht komen omdat hij weg moet. Eigenlijk zou ze dit weekend ook maar 1 nacht gaan want hij had zondags n tourrit ofzoiets...
    ik probeer altijd goed af te spreken en duidelijkheid te creeeren (dit heb ik wel geleerd in 9 jaar relatie met hem) en meestal lukt dat ook wel.
    Maar soms trek ik t gewoon niet om me aan te passen en rekening te houden met hem. Ik heb afgelopen 1,5 week in n rollercoaster gezeten, en dan in je kraambed een ex die dan zo doet....

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat fijn dat jullie thuis zijn en dat je dochter ook weer thuis is.

Wel vind ik hem echt niet leuk overkomen. Of jij haar even wilt brengen en ophalen de komende tijd? Ophalen kan ik begrijpen, maar brengen?! Hij wil toch zelf zijn kind zien, dan kan hij haar ook zelf ophalen. Als dat teveel moeite is voor hem dan heeft hij pech.

Geniet van je gezin nu jullie eindelijk met z'n allen thuis zijn en laat je ex de komende dagen even voor wat het is. Eerst maar even bijkomen van de afgelopen tijd

Deel Deze Pagina