Ik durf kraamzorg niet aan te vragen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynn77, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik had vorig jaar een miskraam gehad, wat we bij de 12 weken echo ontdekten. ik had toen de kraamzorg al geregeld.
    Maar elke keer als ik nu denk: ja ik ga kraamzorg aanvragen, dan durf ik het niet...

wie heeft nog meer na een miskraam dat je bang bent om de dingen te regelen?

2. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook eerder een mk gehad, en had toen al de kinderopvang geregeld. Dat doet dan even zeer als je het weer moet afzeggen, maar je kunt ook weer niet te laat zijn met dat soort dingen.

De kans dat het nu wel goed gaat wordt natuurlijk alleen maar groter, ik ben daar een voorbeeld van.

Prebeer het een beetje te relativeren. Ik snap je angst absoluut, maar je zult het ook prettig vinden als alles straks goed geregeld is en je onbezorgd kunt genieten!

suc6

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan wacht je toch nog even je echo af. Als je een kloppend hartje hebt gezien en de tijdsduur komt overeen, dan is de kans op een miskraam al stukken kleiner. Ik kan het me wel voorstellen, maar uiteindelijk moet je het toch hebben.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    maar ben je snel 'te laat' als ik het pas met 12 weken ga aanvragen?

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan me wel voorstellen dat je het niet durft. Idd een goed idee om je echo even af te wachten.

Even off-topic, maar bij hoeveel weken moet je normaal ongeveer je kraamzorg aanvragen?
    ( sorry ben nog een beetje nieuw in zwanger zijn haha)

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij voor 16 weken of zo. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ok dan heb ik nog even. Dank je wel.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik kreeg van de week te horen via cz dat het voor 16 weken moest

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Op de site van mijn kraamzorg (de Waarden) staat dat je de gehele zwangerschap kan aanmelden, maar dat ze adviseren om het rond de 4 maanden te doen.
    Zeker als je tijdens de zomervakantie (juli en augustus) uitgerekend bent, zou ik op tijd aanmelden. Dan kunnen ze vantevoren bekijken of het een drukke periode gaat worden en ze eventueel oproep- of uitzendkrachten moeten regelen.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb me 3 weken gelden al aangemeld bij de waarden en waren erg blij dat ik het al deed omdat ze met de zomerplannign van van de zomer wilde gaan beginnen. ik moet bij 14 weken effe bellen of alles goed gaat

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dan zou ik dus nog kunnen wachten tot de echo dus...

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gewoon nog even wachten. Wanneer heb je een echo?

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je het wel een beetje eng vindt om kraamzorg aan te vragen, zou ik er toch niet al te lang mee wachten.
    Je bent in de zomer uitgerekend en er zijn regio's waar je in de vakantieperiode gewoon geen kraamhulp meer kunt krijgen wanneer je (te) laat bent met aanvragen.

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    met 12 weken en 2 dagen heb ik een echo (12 fbr.)
    ik weet al wel welk kraamzorg bureau ik wil. Dus als ik dan na de echo gelijk bel, ben ik nog wel op tijd, ik keek net even op de site en idd voor 16 weken adviseren ze.

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ja ik zit dus ook te twijfelen nu...

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je kan gewoon nog even afwachten hoor. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

17. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Ik begrijp waarom je het zo moeilijk vind. Ik heb precies hetzelfde ervaren. Mijn vorige zwangerschap is met 10 weken geeindigd in een mk. Deze zwangerschap heb ik alles voor me uit geschoven tot 13 weken en toen heb ik alles geregeld en aangevraagd.
    Ik zou gewoon de echo afwachten voor je eigen gemoedsrust. Over 2 weken is er vast nog gewoon kraamhulp te regelen.

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nee hoor, ik heb zelfs gewacht tot ik ruim vierenhalve maand was.
    En het was geen probleem.
    Misschien is het wel verstandiger om wat vroeger te doen als je persé een bepaalde kraamzorg wilt. Maar wij hadden geen voorkeur en we hebben de ziektekostenverzekering het laten regelen.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het ligt ook wel een beetje aan het seizoen waarin je bevald. Bij Daan was ik eerste kerstdag uitgerekend de gyn zei ga maar direct achter de kraamzorg aan anders kan je wel eens pech hebben er werd toen ik een maand of 6 was zelfs gevraag of ik voor de kerst ingeleid wilde worden ivm teweinig personeel bij de kraamzorg. ik heb het niet gedaan en heb dat ook heel duidelijk verteld. Ik heb ook al meerdere miskramen gehad en heb het altijd direct geregeld en klein belletje als je over de schok heen bent doe je even een mail of een belletje.

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Misschien ook een handige tip voor twijfelaars: ik heb aan mijn verloskundige gevraagd met welke kraamzorginstelling zij graag samenwerken en toen ik hun website er ook prettig uit vond zien heb ik me bij hen ingeschreven.

Deel Deze Pagina