Ik durf kraamzorg niet aan te vragen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynn77, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zowel de kraamzorg als de kinderopvang pas geregeld toen ik een goede echo had gehad, met 11 weken ongeveer.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb na de MK deze keer gewacht tot de laatste goede echo met ruim 11 weken en toen online bij mijn verzekeringsmaatschappij de kraamzorg geregeld...... maar tijdens het invullen kreeg ik het toch wat warm!
    Gelukkig heb ik het inschrijfformulier al binnen en was er plek.

3. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Snap ook wel waarom je het niet zo goed durft, lijkt me niet niks een mk, het hoeft niet weer fout te gaan, ook niet de hele tijd aan denken want dan stress je alleen maar.

En ik heb pas kraamzorg aangevraagt met 19 weken, en heb sinds 26 weken het kraampakket thuis.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tnx allemaal meiden!
    ik wacht gewoon nog even eerst de echo af, en maak me maar gewoon niet al teveel zorgen over die zomervakantie.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lekker wachten tot na je eerste echo... heb ik ook gedaan hoor, geen probleem. Ook ik ben rond de zomer uitgerekend en zit bij een klein bureau aangemeld (DAT) maar ik was echt nog netjes op tijd (na de nekplooimeting, dus met 13 weken)

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    he wat leuk, ik wil bij hetzelfde kraam bureau me aanmelden!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is inderdaad leuk :) ik heb nog niemand verder gehoord die daar gebruik van gemaakt heeft :) alleen m'n vlos was er wel enthousiast over, want op een gegeven moment begon ik weer zo te twijfelen (door het enorme aanbod) dus toen toch maar gevraagd aan de vlos en die vond het een prima keus (en dat zetje had ik net even nodig toen haha) . Maar leuk :) !

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    toen ik vorig jaar zwanger was, had ik al heel snel bedacht dat ik bij DAT wilde, ik heb zelfs niet eens echt veel verschillende geinformeerd, deze sprak me gelijk aan. Alleen toen kreeg ik dus de mk....

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    zie je wel...ben ik toch niet gek (nouja met dit niet)
    Vorige week bij de vk zei ze na deze dinsdag als de echo goed is moet je direct even je kraampaket en je kraamhulp regelen...vond ik al zo snel...stond me iets bij van 16 weken.
    Maarja dat was 10 jaar geleden dus weet ik veel hoe dat nu gaat...of t verandert is.
    Maar nee dus :p
    Nou dan wacht ik daar nog ff mee hoor....tot na de 12 weken...of zelfs nog tot na de combi test.
    Verder kan ik je zenuwen helemaal voor stellen hoor. Dat had ik dus met de echo bij de gyn en de vk bellen voor de eerste afspraak.
    Had zoiets van als ik dat doe dan heb ik toe gegeven dat t echt is...en dan gaat t weer mis....alsof ik dr dan ongeluk over uitsprak ofzoiets... Zolang ik maar deed alsof t allemaal wel mee viel (n beetje zwanger :)) was dr niks aan de hand en bleef t wel goed gaan...gewoon negeren terwijl je misselijk over de bank heen hangt :rolleyes:
    Morgen weer n echo voor mij....heb al bijna geen nagels meer over...

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik werk in de kraam en juli aug sept zijn ontzettend drukke maanden. Als je dan uitgerekend bent zou ik me wel snel inschrijven anders heb je kans dat ze straks vol zitten.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @wilma: ohh wat herkenbaar jouw verhaal!
    ik heb dat dus ook, ben zo bang dat als ik kraamzorg aan vraag, dat het dan mis gaat ofzo.

@funnyme: ik begrijp het helemaal hoor, maar ja ik wacht toch tot de 12 weken, als ik dan naast de pot pis, dan jammer dan....dat overleef ik dan ook wel weer hoop ik.

Deel Deze Pagina