JA! 38 en ZWANGER! Na PND 11 jaar geleden!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Marlee16, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Hallo allemaal! Gefeliciteerd! :D

Wat ben ik blij en aan de andere zo bang! OMG!
    Ik ben 38 jaar en we waren 5 maanden bezig om zwanger te worden voor ons tweede kindje. Onze dochter is 11
    We hebben zolang gewacht omdat ik het steeds niet aan durfde omdat ik bij mijn eerste een depressie met angstklachten voor en na de bevalling heb gehad. Heeft me echt even geduurd daarvan te herstellen maar nog een kinderwens is er altijd geweest. Laatste jaar begin het toch te kriebelen en zo van straks ben ik te oud. Ik weiger mijn leven nog te laten regeren door angst dus we hebben besloten onder goede begeleiding er toch voor de gaan. Poging 5 is dus nu raak! :D Dokter had gezegd dat het op mijn leeftijd wel even kon duren. :D
    Zijn hier nog meer dames met ervaring met een postnatale depressie?????

2. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Gefeliciteerd 🙏🍀en nu hopelijk een goede zwangerschap en geen depressie, hopelijk heb je goede zorg dat je er over kan spreken 🙏🍀

3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ja ik had voor we begonnen met zwanger worden al de dokter en psycholoog ingeschakeld. Dus ik sta onder heel goede begeleiding. Dankjwel!!! <3 Ik hoop ook dat het nu heel anders zal gaan!:) Maar ik ben 10 jaar ouder dan de vorige keer dus ook 10 jaar wijzer/sterker:D

4. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Allereerst, van harte gefeliciteerd met dit mooi nieuws! Wat onwijs goed van je dat je dit met begeleiding hebt aangepakt en dat je je kinderwens niet laat liggen door je angst. Ik heb geen ervaring met postnatale depressie maar wel met angststoornissen. Ik was ook erg bang dat dat door de zwangerschapshormonen weer zou opspelen maar gelukkig is dat niet gebeurd. Veel praten en delen met je omgeving en het komt goed! Geniet van het moois in je buik en ik wens je een hele fijne tijd toe zonder angsten en depressie!

5. Smanilies

Smanilies Actief lid

30 dec 2015
    243
    0
    0
    Gefeliciteerd!

6. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik een heftige post natale depressie gekregen. De bevalling was zwaar, en ben daar de controle volledig verloren. Ik had daarna last van angst en paniek aanvallen en voelde me enorm somber en depressief. Er is vlot een psychiater bij gekomen, en ik ben direkt aan medicatie begonnen. Anti depressiva en slaapmedicatie en onrust medicatie. We kregen thuis volledige gezinsbegeleiding en familie en vrienden hebben ons onwijs gesteund. Drie keer per week kwam de psychiatrisch verpleegkundige thuis langs. Na een aantal maanden ging het langzaamaan wat beter. Ik heb nog een tijdje bij een psycholoog gesprekken gehad en cognitieve gedrags therapie. Ik ben onwijs goed hersteld gelukkig. Als je ervoor staat denk je echt, het word nooit meer iets met mij, ik eindig in een gesticht. Dat een mens zich zo waardeloos en leeg kan voelen, dat vind ik nog steeds heel erg als ik daaraan terug denk.

Maar toen mijn zoon een jaar werd, bleek ik geheel onverwacht zwanger te zijn. Wat een roller coaster van emoties. Vooral heel veel angst regeerde er bij mij en mijn man. We durfden dit absoluut niet aan en besloten direkt dat we dit niet wilden. We waren zo bang dat we die rotperiode weer door zouden moeten en dat wilden we never nooit weer.

We hebben vele gesprekken gehad met mensen om ons heen en professionals om tot een goed besluit te komen.
    Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om er wél voor te gaan, want een abortus pastte ons gewoonweg niet!
    Het was heel spannend en moeilijk in het begin van de zwangerschap. Maar het ging steeds beter. Ik had gesprekken met dezelfde psycholoog en een fijne gynacoloog. Ik heb nog EMDR Therapie gehad om de bevalling te verwerken, een hele goede keus.

Het mooiste is, en daar ben ik tot op de dag van vandaag enorm trots op, dat we een goede bevalling hebben gehad en een onwijs Mooie kraamtijd. Dankzij de goede begeleiding is het heel goed gegaan, ik heb me geen enkel moment depressief gevoeld. Onvoorstelbaar goede ervaring voor ons. Tevens zijn de minder mooie herinneringen van onze eerste naar de achtergrond verdwenen.
    De jongste is nu bijna twee jaar en het mooiste en beste wat ons is overkomen. Het heeft mezelf ook heel erg geholpen in mijn eigen ontwikkeling. Ik hoor vaak dat ik zo'n rustige en relaxte moeder ben. Wie had dat ooit durven dromen <3

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gefeliciteerd! Fijn dat je goed begeleid wordt, ik hoop dat je zwangerschap en de periode daarna zonder zorgen/angst verlopen. :)

8. Rbvdb

Rbvdb Lid

27 aug 2016
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wow! Van harte gefeliciteerd &#127868;

Deel Deze Pagina