Hoi dames Omdat ik een hele gevoelige baarmoedermond heb met af en toe bloedverlies en buikpijn, moet ik veel rust houden en mag ik ook geen gemeenschap meer hebben. Nu heb ik dat er helemaal voor over hoor. Maar punt is alleen dat mijn libido vrij hoog is sinds de zwangerschap. Gister kreeg ik een orgasme in mijn slaap zonder enige vorm van stimulatie. Ik heb verder niet veel last ervan gehad behalve een gevoelige buik na die tijd maar ja maak me wel wat zorgen. Het is iets waar ik helaas geen controle over heb en vind het genant. Maar baal er erg van omdat het advies dus luidt zo min mogelijk prikkeling..
Ik heb dat ook een paar keer gehad tijdens deze zwangerschap. Denk dat je er weinig aan kunt doen als het in je slaap gebeurd.. Zou zeggen geniet ervan Als je je zorgen maakt zou ik het bespreken met je vk, al snap ik dat je dat gênant vindt..
Normaliter ben ik niet vies van sex. Maar vind het heel naar als er iets gebeurd waar ik geen invloed op heb terwijl het niet mag van de gyn. Voel me ontzetten schuldig naar de baby toe.
Heeft de gyn gezegd geen orgasme? Sex zelf kan ik me wel wat bij voorstellen ivm prikkeling bmm door penetratie, maar zoals je als zelf zei; je hebt er geen controle over dus kan je daar weinig aan doen. Op het einde kan een orgasme weeën opwekken maar dat kan alleen maar het laatste zetje zijn. Je kan het ook zo zien dat je kindje jouw gelukt hormoontjes krijgt!
Ik wil nogmaals het woordje kan benadrukken!! Ze weten dat niet eens zeker namelijk of orgasmes weeën opwekken
Ik had altijd begrepen dat als aan het einde de bevalling begint door gemeenschap dat niet zozeer door het orgasme komt als wel door een bepaald stofje in het sperma. En tja, hier kun je niets aan doen, gebeurt onbewust. Zeker niet schuldig voelen dus!!!
Bedankt dames voor de reacties. De gyn zei geen gemeenschap. Maar ik bedacht me dat een orgasme de baarmoeder doet samentrekken. Misschien kan ik het nog eens aankaarten maar durf ik niet zo goed...
Ze horen daar wel vreemdere vragen dus ik zou toch echt die vraag stellen. Dan weet je het en ben je wellicht gewoon gerustgesteld. Nu maak je je er toch zorgen om.
Als je het heel genant vind (wat heus niet nodig is, ze krijgen vast vreemdere vragen) stel hem dan hier op zp bij de verloskundige.