hoe leer je dreumes uitspugen van eten af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Moeders,

Mijn meisje spuugt meest5al als ze wat eet en ze heeft er genoeg van haar eten uit,ze doet het niet bij alles,maar toch is het vervelend.

bijv.in de supermarkt gooit ze alles op de grond met een broodje in haar hand verkruimelt ze het op de grond

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Doet Thirza hier ook als ze iets niet lekker vindt/niet wil, of als ze vol zit. Ik zeg consequent streng nee inmiddels, maarja... ik kan haar ook nog niet een andere manier aanleren van aangeven dat ze niet meer wil, (zoals hoofd wegdraaien, wat ze overigens ook wel doet bij tijden).
    Dus ik kan niks anders bedenken dan consequent aangeven dat je dit gedrag niet wilt, en dan afwachten tot het kwartje valt...

(Maar ik lees nog ff mee voor andere/betere suggesties ;))

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien kun je haar leren om het dan in een plastic zakje te laten spugen? Die kun je ook meenemen naar de winkel.
    Je kunt ze op die leeftijd best al veel leren hoor, als je consequent bent.

Voorbeeldje: onze Jesse gooide altijd zijn speen op de grond, of z'n beker als hij die leeg had.
    Nu heb ik hem van de winter geleerd dat hij die ALTIJD op tafel moet leggen/zetten. En dat doet hij nu ook keurig.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook een meid die het nodig vindt om het eten uit te spugen, ze is alleen wel wat jonger dan die van jullie. Ze doet het ook alleen met dingen die ze wat minder lekker vindt, bij pap bijvoorbeeld doet ze het niet. Ze doet het vooral bij het avondeten. En dan ook vooral bij mij, en niet als mijn vriend haar het eten geeft. Een oplossing heb ik dus ook nog niet gevonden..

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja is het niet gewoon dat ze vol zit en jullie er toch nog weer wat in stoppen, en ze het daarom maar uit spuugt? (dat zou ik ook doen overigens hoor, vol is vol). Dus misschien gewoon lekker zelf laten doen, dan kan ze zelf bepalen wanneer het voldoende is en hoeft ze als ze vol zit en toch wat in dr mond krijgt het niet uit te spugen.

En dat andere snap ik even niet, in de supermarkt gooit ze alles op de grond? Wat alle spullen? Dan zorgen dat ze er niet bij kan, dan maar in de kar zitten. Of geef je haar eten in de supermarkt, nou dat is zo op gelost door haar gewoon geen eten te geven in de supermarkt.

Nouja, ik zal wel gewoon te simpel denken ofzo denk ik :D! Haha! En nee hier hebben wij dus nooit last van gehad, dat bewust uitspugen van eten wanneer ze genoeg hadden.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als mijn dochter van 21 maand dat hier in huis doet dan gaat ze appart zitten en pak ik haar bordje even weg.... als ik het dan later weer terugzet en ze weer bij me mag komen zitten weet ze heel goed dat ik dat gespuug niet wil hebben en houd ze er ook mee op...

in de winkel mag ze ook altijd een broodje maar ik breek er een klein stukje af... misschien een idee voor jou? en als ze het dan nog steeds op de grond zou gooien of verkruimelen en ermee zit te spelen ipv opeten dan zou ze van mij geen broodje meer krijgen....

is wel vervelend he zoiets... succes ermee!

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer mijn dochter begon met uitspugen vroeg ik of ze klaar was zo van, klaaaaar? en nam vervolgens haar koekje, bordje of wat ze ook had weg en kreeg ze niet meer, begon ze daarna te piepen zei ik, je bent toch klaar dus mama ruimt het op.(dit begon ik te doen vanaf dat ze een maand of 9 was)
    Nu is ze 16 maanden en zegt dus ook klaar wanneer ze genoeg heeft.

Deel Deze Pagina