Ik ben 05-04-13 geopereerd aan mijn heup en heb een nieuwe heup gekregen. Maar nu moet ik 6 weken fraxiparine (anti -trombosemiddel) spuiten. Ik heb een week achter de rug en spoot in het ziekenhuis en thuis zelf. Alleen ik heb nu een paar keer meegemaakt dat het me zeer deed. Het spul zelf brand en vond het zeer doen. Nu durf ik dus niet meer, ik durf echt niet. Zit al de hele dag ertegnop te zien en als ik moet spuiten zit ik een half uur of langer met die spuit. Ik moest nu om 19:00 spuiten maar heb het nu nog niet gedaan. Weet iemand of er ook een tablet vorm is van dit middel? Of iets soortsgelijks? Of heeft iemand tips? Ik vind het zo erg. Ik heb zoveel pijn gehad van mijn heup en na de operatie was ook niet pijnloos maar ik ben verdorie bang voor zon domme spuit!
Wat verschrikkelijk zijn die spuiten. Ik kreeg ze ook na operatie en vond ze verschrikkelijk. Kun je de spuit niet zetten als je pijnstilling optimaal werkt? Volgens mij is het er niet in tabletvorm en moet je het spuiten. Je zou de huisartsenpost kunnen bellen en je probleem voor leggen. Misschien willen ze die spuit wel komen zetten. Voor de andere dagen kan er geregeld worden dat er iemand van de thuiszorg bij je komt om de spuit te zetten. Heb je niet een verzorgende IG of verpleegkundige in kennissen kring die je even wil helpen vandaag?
kan je partner je niet spuiten? hier deed mijn man het in de zwangerschap, ik durfde zelf ook niet meer
Ik heb zelf ook moeten spuiten, gelukkig maar een paar dagen, maar toch. Je moet zo langzaam mogelijk spuiten en iedere keer proberen op een andere plaats te spuiten. Het zijn idd gemene spuiten, maar het is wel voor je eigen gezondheid meid!!!! Ik bedoel je wilt echt geen trombose er bij krijgen hoor. Dus even op je tanden bijten en DOEN!!!!
Hoihoi Ik als levenslange trombosepatient spuit al mn hele zwangerschap.. De tabletjes die ik normaal slik mag ik nu niet.. Mijn vriend zet de spuiten bij me.. Eerst pakt hij n flink stuk huid/vet/vel op buik of bovenbeen en daar prikt hij de naald in.. Dan heel langzaam (echt heeeeel langzaam) leeg spuiten.. Ook ik durf t zelf niet , vind dat ook veel meer pijn doen.. Nog 7 weken tot de uitgerekende datum Na de bavlling nog spuiten tot de eerst volgende menstruatie Dus ik heb nog een tijdje te gaan.. Ik zou dus ook kijken of je iand anders kan laten spuiten en tijdens t spuiten focus ik op mn ademhaling, diep langzaam in en uit Dan is t zo gebeurd.. Sterkte!
Het zijn inderdaad pijnlijke brandende spuiten. Ik moet ze altijd zetten bij mijn moeder. Kan je partner ze niet zetten bij je? Mijn moeder concentreert zich altijd op haar adem, neus in mond uit, eventueel met de ogen dicht. Ze heeft wel de doos bewaard van de minst pijnlijke spuit zodat ze kan zorgen dat ze die altijd krijgt. Misschien eens een ander type spuit vragen?
iemand anders laten spuiten inderdaad. ik werk in de thuiszorg en wij spuiten veel mensen. snap heel goed dat je niet durft.
Kan je niet vragen om Fragmin? Ik had van Fraxiparine erg veel pijn, is ook veel vloeistof wat je in moet spuiten. Ik kreeg toen fragmin, dat is veel minder vloeistof en daardoor al minder pijnlijk. Ik zie er wel ook nog steeds tegenop elke keer...
Ik heb ruim vier maanden Fragmin moeten spuiten (zelfde type middel) en het deed mij ook altijd erg pijn: dikke naald en een dikke vloeistof.... jak. Gelukkig was/is mijn moeder verpleegkundige en deed zij het altijd bij mij. Tip waar je misschien iets aan hebt: zo snel mogelijk spuiten en daarna een paar minuten kloppen met de vlakke hand op de plek. Dat bevordert de doorbloeding. Kies steeds een andere plek. Mijn moeder wisselde mijn linker en rechter bovenbeen steeds om. In de buikwand (rond de navel) mocht ook, maar dat vond ik geen prettig idee (naald in je buik!!!!) en deden we zo weinig mogelijk. Na ruim 4 maanden gespoten te hebben, waren mijn bovenbenen bezaaid met blauwe plekken.... Doet me weer pijn als ik er aan denk Succes in ieder geval!
hier ook gehad na de operatie. Krijg nog 2 operaties en zie het meest op tegen de spuiten erna.. Ik durfde echt niet zelf te zetten. Maar het vreemde is dat sommige helemaal geen pijn deden en anderen echt zo gemeen pijn deden. Heb familie die verpleegkundige zijn in opleiding en die kwam hem elke avond zetten. Advies was om heel hard in het vel te knijpen zodat het super hard op spanning staat en dan heel snel de spuit erin zetten. Net als dat je dat met een dartpijl doet zeg maar. Bij sommige kon ik de pijn echt niet meer aan en haalde ze de spuit halverwege eruit en dat terwijl ik echt een hele hoge pijngrens heb (keizersnee waarbij verdoving half werkte. hoorde trouwens dat het per ziekenhuis verschilt hoe lang je ze moet zetten. Sommige alleen tot het ontslag, ik moest ook 6 weken. Terwijl de orthopeed bij ook zei dat het eigenlijk uit voorzorg is. Als je je been wel kunt bewegen, ookal loop je er niet op dan heb je nauwelijks kans op trombose. Het is meer voorzorgdbeleid zodat het ziekenhuis niet aansprakelijk gesteld kan worden. Ik weet niet of dit helemaal klopt, maar zo werd het gebracht. Ook mijn fysio vond 6 weken overdreven maar nietmand durfde de verantwoording te nemen om te zeggen stop er mee, als er iets soortgelijks in tabletvorm bestaat hoor ik het graag.
ik heb het vorig jaar een week moeten spuiten en had eigelijk weinig last, naja mijn man zette de spuit. maar volgens mij mocht het ook in de buik (en laat ik daar veel vet hebben) ik moet nu ook B12 spuiten 2 keer per week, lange naalden diep in het been, en veel vloeistof, dat valt ook niet altijd mee, maar ik kan het wel zelf. deze mag mijn manook niet zetten hoor, de naald vind ik veels te lang doe het liever zelf. Ik zou als het echt niet lukt iemand zoeken die het voor je kan zetten, en langzaam inspuiten, weet niet of je het in de koelkast bewaart, haal hem er een half uurtje eerder uit zodat het op kamertemperatuur komt, (scheelt ook met de pijn) sterkte ermee, lastig.
Oeh auw, dat zijn inderdaad echt geen fijne spuiten.. Ik heb ze ook een paar weken moet krijgen na mijn operatie in December. Mijn moeder spoot ze elke avond en ik had op een gegeven moment gewoon een heel blauw bovenbeen van die spuiten. Sterkte, ik zou sowieso iemand anders laten spuiten.
Wat bij mijn hielp was heel snel er in spuiten en daarna heel hard mijn hard er op drukken. En elke keer andere plek. Wat je ook kunt Fien als je wat spek op je bovenbenen hebt, stukje opliften, beetje afknijpen( dus tussen je vingers stuk huid/vlees vastpakken ) en dan boven je vingers in het stukje huid/vlees spuiten. Daarna loslaten.
Ah dat zijn rotspuiten... Ik moest ze ook regelmatig zetten bij patiënten en fijn is het nooit... Ik deed altijd de prikplek van tevoren even heel goed masseren zodat de doorbloeding goed was en dan prikken en gedoseerd toedienen, daarna de plek weer goed masseren. Met afkoelen met een ijsklontje zoals iemand hierboven opmerkt doet de injectie van de naald wel iets minder zeer maar de vloeistof verspreid zich ook minder makkelijk. En vraag of iemand anders je wil spuiten, nu moet je je op 2 dingen concentreren, het spuiten én het verwerken van de prik. Maar mag ik vragen hoe oud je bent en waarom je een nieuwe heup hebt gekregen? Aangezien je kleine kinderen hebt lijk je me erg jong voor een nieuwe heup
Dat lijkt me ook heel erg rot om te doen bah! Ik ben zelf verpleegkundige en spuit regelmatig fragmin bij mensen. Bij mezelf spuiten zou ik echt niet kunnen. (Ik vind injecties echt niet erg, heb gelukkig nooit elke dag hoeven krijgen dus daar geen ervaring mee. Maar zelf spuiten weet ik niet of ik dat zou kunnen hoor). Ik zou ook kijken of iemand anders het kan doen. En mocht je in staat zijn om wat meer te bewegen met je heup, dan gewoon meteen vragen of je mag stoppen.
Zooooo rustig mogelijk inspuiten. Snel prikken en dan de stamper heeeel langzaam nasr beneden. Goed de spuit gefixeerd houden.