Waauw bedankt voor jullie reacties!! Wat veel, echt fijn! Mijn man heeft mij gisteren gespoten en dat ging goed! Vond het nog wel heel eng maar het deed mij geen zeer. Hij heeft het heel langzaam ingespoten, hij schrok alleen dat je zo hard moest 'darten' om die spuit erin te krijgen. Dus voortaan doen we het zo Al ga ik maandag wel even vragen naar die tabletten die hier genoemd werden. Iemand vroeg hoe oud ik ben en waarom ik een nieuwe heup kreeg. Ik ben idd nog heel jong, 25 jaar maar het kon niet anders. Ik heb als baby (6 weken te vroeg geboren, tweeling) een bacterie opgelopen en die bacterie is in mijn heup en kaak gaan 'vreten'. Mijn kaak is verholpen toen ik 5en 18 jaar was maar mijn heup nog niet. Op mijn 18de wilde ze al opereren alleen ik had er geen last van. Na 1 zwangerschap werd het al minder, bekkeninstabiliteit enzo maar na mijn 2de zwangerschap was het niet meer te doen. Ik slikte 3 tabletten morfine per dag en dat hielp niet. Ik heb toen weer foto's laten maken door de orthopeed en zijn eerste reactie was nou wanneer wil je geopereerd worden? Zo erg was het dus, en nu heb ik een nieuwe heup De operatie zelf vond ik minder erg dan die vervelende irritante spuiten!
Oh en zie dat veel hier zeggen dat je goed na moet wrijven, maar dat mag ik niet. De zusters zeiden dat je daar juist blauwe plekken van kreeg en in de bijsluiter staat het ook. Raar dat dat advies verschilt.
Dat is zeker apart! Mij gaven ze dat advies namelijk vanuit het ziekenhuis mee. Dat was het enige wat bij mij een beetje hielp om de pijn snel af te doen nemen.... In ieder geval succes met de nieuwe heup! 25 is inderdaad wel érg jong....
Hey, het beste is ook om het spuitje een uurtje vroeger uit de frigo te halen, doet ook minder pijn. En idd in de buik, ongeveer 3 vingers verwijderd van de navel en dan een grote plooi nemen. Ik ben verpleegkundige en moet dagelijks spuitjes zetten en heb er geen probleem mee. Maar bij mijn eigen durf ik niet goed hoor. Na mijn keizersnede heeft mijn man de spuitjes dus moeten zetten
Heel veel succes met je herstel. Vond t erg zwaar, mocht 6 weken niks met een kleine man thuis die driftbuien kreeg omdat ik hem niet meer mocht tillen enzo. Zie dat jij er 2 hebt. Stom hè, ik zie ook vooral op tegen die spuiten erna en niet de operaties . Ga ook informeren waar die orale tabletten . Waarom bieden ze dat dan net meteen aan? Zijn er nadelen aan die de spuiten niet hebben?
Ik heb ook zes weken na de ks moeten spuiten. Helaas is dit mijn lot na elke operatie, griep of bijv. beenbreuk. Wat bij mij hielp was het huid (bovenbeen bij mij) tussen duim en wijsvinger beethouden dan prikken. Zo verdoofde het een beetje en deed het geen pijn. Rustig spuiten is ook belangrijk en daarna even wrijven. Het zijn rotprikken . Had gelukkig geen last van blauwe plekken ofzo. Dat scheelt ook wel weer. Want dan had ik moeten overschakelen naar mijn buik en dat leek me maar niks.
Voor die tabletten moet je eerst een spiegel opbouwen. En dat doe je met 6 weken spuiten. Je kunt er dus om vragen maar waarschijnlijk krijg je dit antwoord.
Ik heb zelf 2 x 6 weken Fragmin moeten spuiten. De eerste keer nadat ik trombose kreeg toen ik m'n been gebroken had. De tweede keer om trombose te voorkomen na m'n bevalling.
Nogmaals bedankt voor alle reacties! Mijn man spuit mij nu elke dag en dit gaat echt goed! Ik vind het nog steeds niet leuk, maar heb er nu weinig over te zeggen. Het is gewoon prik en inspuiten en klaar. Hij spuit het echt heel langzaam in, zo voel ik die vloeistof niet. Ik heb dus sinds hij spuit nog geen pijn gehad ^^