ziek door eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mieke01, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi Meiden

Ik heb sinds twee maanden iets nieuws. Ergens halverwege mijn cylcus word ik ziek. Ik krijg het koud, voel me slap en misselijk en heb totaal geen honger. Meestal duurt het een avond en een dag en is het daarna weer over. Wie herkent dit? Zou dit met mijn eisprong te maken kunnen hebben?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Als ik mijn eisprong heb ben ik misselijk en voel me gewoon niet lekker (beetje grieperig gevoel). Maar ik voel mijn eisprong ook goed, heb flinke pijn in mijn buik. Heb je dat niet?

3. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb vrijdag een positieve ovulatietest gehad. Die avond flink steken onder in mijn buik en gisteravond ben ik zo misselijk geweest.
    Nou lees ik van sommige dames dat ze de bevruchting hebben gevoeld klopt dat?????
    Hopen natuurlijk dat het klussen gewerkt heeft maar waarschijnlijk loos alarm.....
    2 weekjes wachten dan maar.

groetjes Loes

4. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Heb niet zozeer last van mijn buik gehad deze keer.. Wel echt heel misselijk en moe. Alsof ik inderdaad een flinke griep had. Nu nog steeds niet helemaal opgeknapt.. Weet niet of je je bevruchting kunt voelen. Denk niet dat dit de bevruchting was, had vorige maand namelijk dezelfde klachten en werd toen na twee weken gewoon ongi :(
    Hopen maar dat dit wel mijn eisprong was. Hebben wel geklust ( wat je al niet voor een wondertje over hebt he :), dus zou mooi zijn.

Duimen maar weer!

Hoe loopt jullie cylcus? Zijn jullie regelmatig ongesteld? Wanneer is jullie NOD? Leuk om elkaar op de hoogte te houden!?

5. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    In het kader van ziek door eisprong heb ik voor jullie nog een mooi raadsel.

Ten eerste, ik heb een hele onregelmatige cyclus dus weet eigenlijk nooit wanneer mijn eisprong is. De laatste week heb ik pijn links bij mijn schaamstreek, dus zou er zomaar aan kunnen komen. Vanochtend flinke buikpijn, nu gaat het beter.

Nu komt het. Ik dacht vanochtend laat ik eens beginnen met temperaturen. Ok ik weet dat je eigenlijk na menstruatie moet beginnen, maar omdat het bij mij soms zo lang duurt dacht ik, die gegevens heb ik dan maar vast. Had ik 38,1!!! Terwijl ik me helemaal niet ziek voel... Ik weet het aan de ochtendwarmte, lag nog lekker onder de dekens, en dacht laat ik als ik op kantoor ben nog es meten (wat je er al niet voor over hebt....) om 10u was het 38,3 en net zelfs 38,7!!! Ik ga me nu bijna ziek voelen dit te weten...maar ben gewoon aan het werk, heb honger en voel nix behalve drukkend gevoel onderbuik :(

Herkent iemand dit :(

6. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi Puur,

Wat een vreemde situatie. Je zou bijna denken dat je koorts hebt, zonder ziek te zijn.. ;) Hoe is het nu? Is het al wat gezakt? Misschien heeft ook dit wel met je eisprong te maken? Ik weet niet hoever je in je cylcus bent?

Hopen dat het gewoon met je cylcus te maken heeft en dat dit een voorteken is;)

7. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Hoi Mieke,

Het is inderdaad heel vreemd, ik heb nog steeds koorts maar voel me eigenlijk verder prima...?? Vanochtend 39 en net 38,3. Ben uit voorzorg maar wel een dagje thuis gebleven en werk nu gewoon vanuit huis ;) Heb paar weken geleden blaasontsteking gehad en nu totaal geen last meer van, maja koorts duidt over het algemeen op een ontsteking. Vanochtend maar weer een plasje ingeleverd bij de huisarts en mag vanmiddag bellen voor de uitslag. Als die blaasontsteking toch is blijven sluimeren ist nie best, maar goed ik wacht rustig af. Ik heb overigens geen idee hoever ik in mijn cuclys ben, ben enorm onregelmatig en heb waarschijnlijk maar paar eisprongen per jaar. Misschien ist daardoor zo heftig en heb ik 'm nu...ik hoop het!!!!

Gaat het met jou alweer wat beter?

groetjes Puur

8. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi Puur

Hier gaat het gelukkig weer beter. Ben door blijven gaan met mijn ovu testen en heb de afgelopen twee dagen positieve testen gehad. Ziek zijn kwam dus voor mijn eisprong en niet tijdens. Ik snap er niets van, maar goed ben blij dat ik nu die testen gedaan heb zodat ik weet wanneer mijn eisprong geweest is ( eerder nooit gedaan en dus nooit een idee van gehad). Zaten er de andere maanden volgens mij altijd naast ;)

Ben ook heel benieuwd hoe het met jou is? Wat vervelend dat je een blaasontsteking gehad hebt. Hopen dat het daar nu niets meer mee te maken heeft! Moeilijk ook zo'n onwijs onregelmatig cyclus. Kan me voorstellen dat je geen idee meer hebt hoe je eigen lichaam werkt.. gebruik je wel ovu tests?

Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden? En is het de eerste keer?
    Voor mij is het de eerste keer en ik zit nu in ronde 6.

liefs

9. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Ik keek net naar je banner. Zo te zien ben je al even bezig. Sorry dat ik er zo onbeholpen naar vroeg:)

Ik zie dat je bijna de uitslag krijgt van een onderzoek. Zitten jullie net in de mmm? Ik zal duimen voor je dat alles goed is!!

10. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Hi Mieke,

We zijn inderdaad al even bezig voor ons eerste kindje. Ben heel blij dat we nu bij de gyn lopen. Ik heb wel een tijdje ovu testen gedaan, maar omdat er bij soms ruim 2 maanden tussen kan zitten vond ik het een beetje te kostbare bezigheid. Mijn gyn zei dat het ook weinig zin had voor mij en dat ik beter eerst uitslagen kon afwachten. Nog een weekje dus...onregelmatige cyclus is idd mega irritant, alleen al omdat menstruatie elke keer als complete verrassing komt...

Temp is inmiddels 37 dus eindelijk normaal, blijf koorts vreemd vinden zonder klachten. Vanochtend voelde ik me juist beroerd terwijl m'n temp toen weer normaal was, strange...

Fijn dat je je beter voelt en dat de ovu testen bij jou wel werken! Goed documenteren dan krijg je het beste idee van je cyclus. Hoop dat je nu wel op tijd klust hihi ;)

Enne wat betekent mmm? Sorry ben nog een nerd met alle afkortingen die hier worden gebruikt :)

Liefs

11. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    He Puur

Sorry voor de late reactie! Heel druk geweest op mijn werk! Volgens mij betekent mmm medische malle molen. Maar weet het niet 100% zeker:)

Vreemd dat je temperatuur weer normaal is. misschien is het je eisprong geweest!? Of zou je dan geen verhoging hebben? Ik weet het eigenlijk ook allemaal niet..

Hier is het wachten na de eisprong weer begonnen. Heel af en toe wat steekjes in mijn onderbuik, maar verder nergens last van..

Hebben jullie al resultaten terug van het onderzoek? Hopelijk alles goed!

Wanneer mag jij testen of is dat voor jou niet zo duidelijk?

liefs

12. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    hi mieke,
    en nu excuses voor mijn late reactie...hebben woensdag uitslag gekregen en heb pcos. vandaag begonnen met 1e ronde clomid dus hoo echt dat dit snel zal aanslaan! hebben pas over 6 weken afspraak bij gyn.
    hoge temp zou trouwens inderdaad eisprong kunnen zijn geweest, maar vind 39,3 wel heel erg hoog! misschien was het combi eisprong met een raar virusje.
    hoe is het met jou, al testtijd?
    liefs

13. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    He Puur,

Balen dat je nog zo lang moet wachten voor je weer naar de gyn kunt. Maar gelukkig gebeurd er nu wel wat en hopelijk mag je binnenkort ook eindelijk een positieve test in je handen houden!!

Hier is het nog een paar daagjes afwachten.. ik had de vorige ronde een cylcus van 35 dagen en heb mijn ei gespot met ovu testen. Ook nu pas op dag 20 mn eisprong gehad.. Ik heb dus waarschijnlijk op 1 of 2 december mijn NOD. Hopen maar dat ik mijn man kan verrassen met een heeeel leuk Sinterklaas cadeautje!! deze maand wel wat meer last van mijn onderbuik dan normaal en iet wat pijnlijke borsten, maar ach mijn lijf heeft me al vaker gekke signalen afgegeven, dus ga nergens meer vanuit.. kan het ook niet heel erg tegenvallen..

Jullie nog leuke Sinterklaas plannen?

liefs

14. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    O ja wat ik me nog afvroeg.. wat is pcos?

liefs

15. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    hee,

dat zou inderdaad een fantastisch sint cadeau zijn, spannend! nog maar een paar dagen en dan kan je gaan testen...

pcos = poly cysteus ovarium syndroom
    dit betekent dat ik te weinig hormonen aanmaak en dus bijna nooit een eisprong heb, ik slik nu dus hormonen om dit te stimuleren. best ook heel spannend!

heb al (te) vaak van alles gevoeld en dan was het toch elke keer weer nix, achteraf ook niet heel raar met pcos maar goed, hopelijk betekent het bij jou wel goed nieuws, ik ga duimen!

wij gaan sint lekker met de familie vieren, jullie?

liefs

16. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Spannend dat je nu hormonen gaat gebruiken. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en bij haar heeft het geholpen... Zij was na twee maanden zwanger..Duimen dat voor jou hetzelfde mag gelden!

Wij vieren Sinterklaas met vrienden. Een cadeautje en een gedicht voor elkaar en verder heel veel pepernoten en andere lekkere dingen! Daarna lekker de kerstboom zetten.. Ik hou van de december maanden. Altijd zo gezellig!

nu maar hopen op een vruchtbaar 2011!!!

liefs

Deel Deze Pagina