hoi iedereen! Ook wij komen nu in de mmm terecht. na 4 jaar proberen zonder resultaat.mn man is 25 en ik ben 28( ik heb een kindje (8 jaar) uit een eerdere relatie) nadat mn man 2 x donaties heeft gedaan waarvan de 2de nog slechter dan de 1ste was de gyn vond het ook een vreemde uitslag. bij mij is is de groei van het eitje bekeken en was goed.ook heb ik bloed geprikt en was alles goed. ook sot gehad en dat bleek dan niet goed. de gyn zegt we komen nu gelijk wel in aanmerking voor ivf of ivi. wel moest ik een waterecho laten maken en man moet volgende week nogmaals doneren waar we zelf om hebben gevraagt. Ik vind het eenbeetje raar om van 2 donaties namelijk een gemiddeld te nemen en op basis daarvan gelijk tot conclusie t ekomen om maar ivf te gaan doen.want ik vind het nogal wat. affijn nu het volgende punt ik ben niet gek op onderzoeken en dat zal vast niemand prettig vinden. zoals die eendebek zelfs de kleinste doet mij gewoon pijn ik kan het gewoon niet hebben(.echt ik word helemaal gek.) Ik weet denk ik wel hoe het komt dat ik er zon angst voor heb omdat ik 5 jaargeleden mn spiraal er uit heb laten halen en de gyn zei dat ik er niets van zou voelen.alleen heeft dat mij erg pijn gedaan dagen daarna had ik nog erge krampen. Nu willen ze die waterecho maken en ik dat wil ik eigenlijk niet omdat ik niet durf en ik heb alles info gelezen over de ivi en ivf en zoals bij de laatste zou ik alleen onder narcose ofzo willen. en eigenlijk bij de ivi zou ik wel een roesje willen ofzo. misschien dat sommige denken van nou ja je wilt het graag en dan staat er wat tegen over.maar goed zo denk ik nu eenmaal niet. ook hebik zoiets van dat de wat ik lees de resultaten bij ivi ook niet de beste zijn en bij ivf beter.als ik het allemaal goed begrijp? ik doe het liever gelijk goed dan dus waar de beste resultaten in zijn om niet eerst aan te kloten. groetjes de bange ooievaar
Hoi Ooievaar, Helaas voor jullie ook welkom hier. Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan het niet mooier voor je praten dan het is. Onderzoeken zijn en blijven idd vervelend. Vind zelf dat je er wel aan went. Kan alle opties noemen, maar w.s, weet je ze zelf ook wel, om het makkelijker te maken. (Geef het van te voren aan, kunnen ze er rekening mee houden, proberen te ontspannen -> tenen bewegen en langzaam door je neus inademen en mond weer uit) Vraag anders of je misschien een tabletje oxazepam van tevoren mag (= rustgevend), nee heb je, ja kun je krijgen. Wat IVI is, weet ik niet. Weet alleen wel dat (zoals je zelf toch al zegt....) als je wat wilt.....tsja......'t is allemaal erg vervelend, maar je moet misschien toch maar proberen je er aan over te geven. Bij ons wisten ze ook na 2 zaadanalyses te vertellen dat het ivf of icsi zou gaan worden. Eerste keer 2 miljoen zaadcellen waarvan maar 7% beweeglijk. Tweede keer 0,8 miljoen. En de keren daarna werd het eigenlijk alleen maar slechter helaas. Heel veel succes in elk geval met alles!! Helaas kan ik je angst niet wegnemen!! Groetjes Majo
Ik ben het helemaal met Lola eens. Al die onderzoeken zijn niet niks en gaan niet in je koude kleren zitten..........ik zou liegen als ik alles prettig heb gevonden. Die eendenbek gebruiken ze eigenlijk bijna nooit. Ik heb ze maar bij een paar onderzoeken gehad. Ik heb heel veel moeite om daar goed te ontspannen, maar je komt in een traject te recht waar ze niks anders doen als dit soort onderzoeken en ze zijn veel handiger met het inbrengen van dat app. als de Gyn zelf en ik heb er bijna geen last van gehad. Heel veel sterkte met de verder onderzoeken en geef altijd aan hoe bang je bent zodat ze het makkelijker voor je kunnen maken
En misschien is een therapie om je goed te leren ontspannen ook wel fijn? Want hoe je het ook wendt of keert, je ontkomt niet aan inwendige echo's en zo nu en dan een eendebek-onderzoek. Bij zowel IUI als IVF wordt die gebruikt bij het inbrengen van het zaad of terugplaatsen van het embryo. En elke keer onder narcose kan echt niet, is slecht voor je lijf en niet handig ook... Ik kan natuurlijk prettigere dingen verzinnen dan die onderzoeken, maar ik vind zelf dat ik er maar wat voor over moet hebben. De resultaten met IVF zijn niet per se beter dan met IUI. IUI is een veel mildere. makkelijkere en minder ingrijpende behandeling dan IVF. IVF wordt pas gedaan als er een goede reden voor i s, neit eerder. STerkte in elk geval.