Mijn vragen over het pco en clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ProudMom28, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik pco heb heb een cyste aan de eisterstok en daarom dus ook een hele hele hele late menstruatie en vermoeden geen eisprong of ook een hele late. Ik krijg nu clomid pfff ik hoop zo dat het strakjes raak mag zijn en dat we gewoon zwanger zijn!!!!!!

Zijn er meer met pco en clomid en hoelang duurde het bij jullie hadden jullie ook een cyste (het hoort erbij zeggen ze) en hoe moesten jullie de clomid gebruiken ik op de 3e dag van mijn cyclus tot aan mijn zevende dag, en krijgen jullie ook echo's? pfff wat een vragen.

Ik las in de bijsluiter dat je er trombose van kunt krijgen. schrik daar best wel van.

Liefs Wilma p.s ik hoop een x een reaktie te mogen krijgen

2. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Wilma,

zelf heb ik gisteren ook te horen gekregen dat ik pco heb. Ik moet helaas nog een half jaar wachten eer ik met clomid mag beginnen dus heb hier geen ervaring mee. Hopelijk slaat de clomid aan en krijg je snel een eisprong.

Liefs Margot

3. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hoi Wilma,

Ook ik heb PCO en ben aan de Clomid geweest. Helaas had Clomid bij mij geen effect en ben ik destijds overgestapt op Puregon. Ik werd goed in de gaten gehouden met follikelmetingen (d.m.v. inwendige echo's). Er zijn gelukkig zat meiden die wel op de Clomid aanslaan en erdoor in verwachting raken.
    Met een cyste heb ik nooit te maken gehad.
    We hebben nu even rust.
    Ik zou als ik jou was alle vragen die je hebt op papier zetten en deze stellen wanneer je weer een afspraak hebt bij de gyn/ fertiliteitsarts.
    Ik wens je heel veel succes en hoop dat het snel raak voor je zal zijn!

Gr. Daan

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi wilma.

ik heb ( had) ook pco maar lijk nu na de bevalling te zijn "gereset".
    ik had geen cyste maar wel eierstokken vol met blaasjes.. echt een kralenkrans...

ik was geen typische pco vrouw... geen overmatige beharing of erg dik.. mijn bloedwaardes waren maar licht afwijkend maar ik had na het stoppen van de pil totaal geen cyclus..

ik ben begonnen na het checken van het zaad van mijn man met clomid 50 mg en die moest ik op dezelfde wijze als jij innemen..

vervolgens kreeg ik op dag 8, 11 en 14 follikelmetingen ( fm,s) ,toen te zien was bij de 1e ronde clomid dat ik er prima op reageerde mocht ik voor 6 maanden op recept ophalen en thuis gewoon zelf proberen zwanger te raken..

ik heb mijn 1e ronde clomid gebruik gemaakt van ovulatietesten zodat ik kon checken hoe dat eruit zag als ik een ei had... ik ben omdat mijn cyclussen schommelde tussen de 29 en 34 dagen doorgegaan met die ovulatiestesten zodat ik iedere maand kon checken of ik een eisprong had en dan ook op de juiste tijden sex had.... je krijgt niet eindeloos clomid voorgeschreven en ik was zelf erg angstig niet zwanger te raken.. daardoor was het sexen soort van verplicht dus door die ovulatiestesten hoefde je dan niet iedere dag...

bij sommige pco vrouwen werken ovulatiestesten niet... testen ze steeds positief.. dat is iets wat je moet uitproberen als je er gebruik van zou willen maken... ik had die van sensitest en die waren super..

met de 5e ronde clomid ben ik zwanger geraakt en inmiddels bevallen..

je eitjes zijn net zo goed van kwaliteit als die van iemand zonder pco.. dus als er bevruchting ontstaat heb je een normale zwangerschap... grappig is het dat ik precies de dag en tijdstip weet waarop josefien is verwekt...

ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt... het lukt altijd om een eisprong te maken.. als het met clomid niet lukt dan lukt dat met spuiten..sommige mensen zweren daarbij maar ze beginnen altijd eerst met het eenvoudigste middel

groetjes Jose

5. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook geen typische pco-vrouw: heb geen overbeharing, acne of overgewicht. Ik moet mijn bloedwaardes nog laten testen dus daar kan ik verder niks over zeggen.
    Vorige week had ik last van krampen ed, daarna had ik een ov-test gedaan die dik positief werd. Was dus super blij: ik had een eisprong!! Later vertelde de gyn dat dit wss vals alarm was omdat veel pco-vrouwen altijd een verhoogde LH-waarde hebben en dus altijd posi testen met een ov-test..... Wat een teleurstelling!!

Margot Xxx

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij mijn zus is het ook heel vaag. Ze was gestopt met de pil en na een jaar nog steeds niet ongesteld geweest. Toen doorverwezen naar de gyn en echo gemaakt. Ook haar eierstokken zaten vol met eiblaasjes en ook een soort van kralenrkans. Echoscopiste zij PCO. Toen bloedonderzoeken gehad en daar bleek dat dat allemaal goed was. Dus toch geen PCO? Wij weten het niet. Ze slikt wel clomid en die slaat goed aan. Ook zij heeft geen verdere symptomen zoals overbeharing en is ook heel slank.

kan je nu ook PCO hebben terwijl bloedwaardes goed zijn?

Deel Deze Pagina