De eerste maanden dronk mijn zoontje de hele dag door. Om het uur. Ik vond het ook lastig om weg te gaan, want je zat er toch steeds mee in je hoofd dat je weer drie keer moest voeden als je een paar uurtjes wegging. Maar goed het word minder. Ik ben nu een ervaren buitenvoeder, heb een borstvoedingsschort zodat ik makkelijk mijn borst kan ontbloten zonder al te veel gedoe en zodat mijn zoontje in alle rust kan drinken. Eerst voedde ik veel in pashokjes of gewoon in eetgelegenheden of zelfs op een bankje buiten en nu doe ik het werkelijk overal. Eerst zat ik zelfs in een restaurant een uur met een baby aan de borst, maar dat is allemaal maar tijdelijk. Hoe groter ze worden hoe minder ze nodig hebben en dan word het een stuk makkelijker. Kunstvoeding bijgeven zou ik niet doen tenzij je helemaal wilt overstappen voordat je straks je productie om zeep helpt.
Ik heb helaas niet direct de tip voor je. Maar ik wil je wel meegeven dat het heel normaal is wat je nu ervaart. De eerste 2 maanden ben ik ook niet veel van huis geweest. Ik kolfde alle melk af, omdat m'n zoontje het drinken uit de borst niet begreep. Daarnaast was hij erg onrustig, en had hij veel baad bij rust en regelmaat. Om toch even eruit te zijn, gingen we altijd met mooi weer in de buurt wandelen. Ook kon ik met de kinderwagen hier gewoon boodschappen doen. Bezoek moest maar naar ons toe komen. Maar mocht je toch weg willen, volgens mij zijn er genoeg bruikbare tips gegeven.
Borstvoedingorganisatie La Leche League natuurlijk borstvoeding - ook voor 'n 6M+kind Dit zijn 2 van de vele groepen op facebook, heel fijn voor je vragen en ervaring van anderen lezen Aanrader!