baby 7 maand wil warm eten niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mana87, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Zoals de titel al zegt.. Mijn kleine boef wil sinds een paar dagen geen warm eten meer. Fruithapje gaat soms ook moeilijk. Normaal is het een goede eter en eet hij echt alles en ook altijd alles helemaal op. Ook is het constant moe terwijl hij wel goed slaapt. Kunnen dit de tandjes zijn of heeft dit een andere oorzaak??

2. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Misschien komt het door de warmte? Ik heb er (nog) geen verstand van maar dat is het eerste wat mij te binnen schiet. Zelf heb je natuurlijk ook minder honger (althans ik dan :))

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hij heeft de leeftijd voor tandjes. Onderin komen ze als eerste door. Gewoon even voelen. Kans is groot dat dat het is

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bij ons dochtertje als eerste boven.

TS. Het zouden tandjes kunnen zijn, maar ook de warmte natuurlijk. Hier hoeft ze ook niet zoveel warm eten.

5. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ik denk al een maand of 2 dat er tandjes komen maar zie steeds nog niks. Hij heeft net zijn papfles ook al niet leeggedronken terwijl sinds hij geboren is nog nooit een fles heeft laten staan.... nou laten die tandjes maar snel komen dan

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat hierboven is gezegd.
    Mijn dochter heeft ook geen zin momenteel op warm eten;)

7. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Maar als ze niet warm willen eten wat geven jullie ze dan?... Hij krijgt nog maar 3 flessen en een beetje fruit. En een paar stukjes brood. Is dat dan wel voldoende?

8. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Genoeg drinken aanbieden. Water of diksap. Zolang ze goede plasluiers hebben en niet suf (nergens op reageren & niks volgen) zijn, is er niet veel aan de hand.

Kan idd eventuele tandje zijn, de hitte of een sprong..

Hier heeft dl ook weleens van die dagen. Minder eten en vaker slapen.. Geef haar dan wat vaker wat te drinken (liever diksap zodat ze toch wat voedingsstoffen binnenkrijgt)

9. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grieks yoghurt met een lkkr koekje of fruit erdoorheen gaat hier wel altijd makkelijk naar binnen :) Misschien dat eens proberen?

10. Babedreamer

Babedreamer Actief lid

3 mrt 2014
    117
    0
    16
    Zorg
    Twente
    Zoek eens wat op over de rapley methode, kindjes leren zelf eten.
    Bied het aan, laat ze zelf pakken, voelen, proeven, ontdekken, kauwen, slikken.
    Eten moet gezellig en leuk zijn, niet negatief of een strijd.
    Je kindje zal eten wat nodig is, de rest komt wel. Tot een jaar is het BIJvoeding. Niks moet.
    Maak het gezellig aan tafel. Als je kindje zelf eet, kun jij ook lekker eten.

Op facebook is er ook een groep: Bijvoeden vanaf 6m à la Rapley

Deel Deze Pagina