Ik moet ff van me afschrijven.... want heb het ff niet meer! Ik heb in januarie een miskraam gehad met 7 wkn zwangerschap, ik ben heel erg nuchter en had echt zoiets van echt zwaar K*T maar dan liever nu als verder in de zwangerschap! Toen ik nog zwanger was vertelde een vriendin dat ze zwanger was, 3 weken langer als mij, ik vond het echt super leuk!!! 2 weken na mijn miskraam kwam mijn beste vriendin dat ze zwanger was! Ik heb gewoon gehuild van blijdschap omdat ze zoooo graag wou en al langer als een jaar bezig was! Maar toen..... vertelde de vriendin van mijn neefje dat ze zwanger was, ja leuk natuurlijk maar ik kon niet zo blij reageren..... (natuurlijk super voor hun!!!) en jullie raden het natuurlijk al.... toen kwam een andere vriendin, en vertelde dat ze de ochtend positief getest had en dus ook zwanger was, ze wist niet wie ze het moest vertellen dus kwam ze naar mij........... Ik ben echt super blij voor mijn vriendinnen dat ze zwanger zijn, echt waar! Maar ik voel me ook zo vreselijk K*T omdat ik nu niet zwanger (meer) ben! en dat ze nu allemaal tegelijk zwanger zijn en ik er tussenuit gevallen ben! Ik ben ook erg bang dat ik me nu teveel ga focussen op zwanger worden omdat ik ook weer zwanger wil zijn, en het dan niet wil lukken! ook vond ik het leuk om hele dagen hier online te zijn en te neuzen en lezen in alle verhalen maar heb er echt geen zin meer in. Snappen jullie het nog een beetje? haha Ik het zo raar dat ik me zo voel....? Pff sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt want dat kan ik dus nu niet met vriendinnen doen...... Groetjes Angelique
Ooh wat vreselijk voor je..!! Ik las alleen de titel van je topic nog maar en dacht al: ooh nee..! Het lijkt me echt vreselijk en ik kan me indenken dat je je ook zo voelt. Ik heb ook 2 zwangeren in mijn naaste omgeving, wat soms erg confronterend is, ook al gun ik het ze ontzettend! Ik kan niet veel zeggen om je op te beuren denk ik.. Maar ik wil je toch erg veel sterkte wensen. Meid, hou vol! Ik duim dat je snel weer zwanger mag zijn.
Dank je wel!!! doet me ff goed dat je dat zegt! Pff krijg af en toe gewoon kippenvel als ik erover nadenk. Gr An
Maar weten al die vriendinnen wel van je miskraam? Ze 'moeten' natuurlijk wel rekening met je houden. Want een miskraam is niet niets, helemaal als 4 vriendinnen wel zwanger zijn..! Nogmaals sterkte!
Zo herkenbaar!!!! Ik kan er op het moment ook niet zo goed tegen...Vierenhalve maand na het verlies van ons meisje op 38wk zwangerschap mochten we weer zwanger raken en wat waren we blij dat het gelijk de eerste ronde raak was. Maar na 5wk en 4dg ging het mis....ik verloor het vruchtje.. En ook dit keer weer een droom die uit elkaar viel.... maar ik dacht ook: gelukkig is het in het begin van de zwangerschap... Maar wat doet het nu zeer om iemand te horen praten over mensen die bevallen zijn (uitgerekend allebei van een meisje...) En dat zitten ze dan leuk te vertellen in een huiskamer..naast de mooie kast met de urn van ons meisje erin...Jongens...wat was ik verdrietig ineens... Ze mogen best rekening ook houden met je hoor. Even vragen hoe je je voelt, hoe je eronder bent dat er wel vier anderen zwanger zijn. Het is maar heel normaal dat mensen naar je vragen als je zwanger bent...maar het lijkt wel of niemand naar je vraagt als het misgaat... En dan heb je er zelf ook meer moeite mee. Dus heel begrijpelijk!!! Dikke knuffel
jeetje wat erg zeg, je dochter verliezen met 38 wkn zwangerschap..... weet niet wat ik kan/moet zeggen, kippenvel! En wat associaal dat mensen naast je dochtertje en bij jou in de buurt gaan praten over de bevalling etc...! daar kan ik me echt kwaad over maken!!! Grrrrrrrrr Ze hebben natuurlijk wel steeds gevraagd hoe het was kort na mijn miskraam maar nu helemaal niet meer. net nu ik juist iedere dag denkt nu van o ik zou nu 14 weken zwanger zijn..... ben alleen zo bang dat ik me er nu teveel mee bezig ga houden en dat het dan juist weer langer gaat duuren!
Jeetje erg moeilijk hoor. Hopelijk is het snel weer raak voor je en kun je er alsnog samen van genieten. Van de andere kant is het ook raar, ik miss zwanger en drie vriendinnen miskraam in laatste 2 maand mijn tweelingzus die niet spontaan zwanger kan raken. Zie er zo tegenop om het hun evt te moeten gaan vertellen. Bah oneerlijk is het toch. Meid succes en toy toy toy
hoi lieverd, ik wou je even en knuffel geven, ookal is het online, ik hoop voor je dat je binnekort kan genieten van een eigen zwangerschap en geef nooit op en als tip geef ik mee, sta op je strepen, je kan gewoon zeggen dat men rekening met je moet houden want je hebt verdriet en dat moet je verwerken! veel liefs mamaatje 123
Snelmama, ja mensen gaan door met hun leven en zien niet hoe het bezig blijft bij jou. Op de een of andere manier kunnen ze wel begrip tonen, maar niet heel ver mee gaan. Ik hoop dat je het los kunt laten hoeveel weken de kleintje geweest zou zijn. Sterkte. Hartediefje: wat een verschrikkelijk verhaal..! Het lijkt me echt vreselijk. Weet niet wat ik moet zeggen. Sterkte meid.
Dag lieve mamaatje123 bedankt voor de knuffel!!! @Jois ja tuurlijk gaan mensen door met hun leven, en het is ook lochies dat ze niet aan me vragen hoe het gaat want voor hun lijkt het al zo lang geleden, alleen voor mij pas heel kort! Ik vind het ook niet erg ofzo alleen voel ik me soms zo verdrietig, en niemand die dat weet..... @pindakoek bedankt!
zwaar kut voor je meid! Hier helaas tegelijk met 2 vriendinnen een positieve test gehad en we waren al super blij met zijn drieen... en nu blijkt mijn test vals positief te zijn geweest. Is dan wel geen miskraam maar heb wel stevig gebaald. Hopelijk is het bij jou ook snel raak en kan je toch nog meekletsen!
Hey meid, ik las je verhaal en kan me heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen. Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt. Jou wereld staat op dit maar stil, waardoor het is alsof de "buitenwereld" steeds sneller lijkt te gaan. Mensen lijken het zo snel te zijn vergeten. Zo heb ik een curretage gehad. En een dag na de curretage zat iemand vrolijk tegen me aan te praten over haar zwangerschap. Auw, dat deed zo'n pijn. Ben dan ook midden in het gesprek weggegaan en nooit meer gevraagd hoe het met haar zwangerschap is.. Sorry, maar mensen mogen wat dat betreft wel wat meer begrip tonen. Zoals je ziet ben ik nu opnieuw zwanger. De tijd tot ik weer een positieve test in handen had, kon mij niet snel genoeg gaan. En nu pas beginnen de scherpe randjes aan de MA iets te slijpen. Nu begint ook mijn wereldje weer wat vorm te krijgen.. Ik snap heel goed dat je niet voor iedereen blij kan zijn. Je gunt een zwangerschap iedereen, maar nu eerst jij! Bedenk je trouwens wel dat sommige mensen al heel lang bezig zijn.. Meid ik wil je heel veel sterkte wensen! Hopelijk krijg je snel weer een positieve test in handen en dan kunnen bij jou de scherpe randjes ook wat slijpen. En jij krijgt dan vast het allermooiste kindje!
Tja, het is en blijft moeilijk. Dat het voor jou heel kort geleden is/voelt en dat het voor anderen alweer even geleden lijkt is niet makkelijk. Jammer genoeg werkt dat zo.. Praat maar lekker van je af hier! Ik wens je veel sterkte!
tuurlijk ben je blij voor je vriendinnen, maar je gunt het jezelf ook zo verschrikkelijk ...... als ik denk aan al die meiden in mijn omgeving die al bevallen zijn terwijl ik nog geneens zwanger ben..... maargoed, mijn liefste vriendinnetje is nog langer bezig als ik en zij is nu zwanger, dat gaf me weer moed, en bij haar was ik als enige niet jaloers :-D
@fioontje mijn beste vriendinnetje is ook 14 maand bezig geweest en heb echt gehuild van blijdschap dat ze zwanger was ( eitje bevrucht op de dag van mijn miskraam!) en mijn andere vriendin wist ik het al voordat ik me miskraam kreeg voor me nichtje had ik ook wel zoiets van ja leuk! Maar toen een andere vriendin ook nog smste..... ja toen had ik echt zoiets van ja..... mmm ook nog omdat ze zei van ik MOET het echt kwijt (lochies natuurlijk) en weet niet tegen wie ik het anders moet zeggen! Ik had eergister een ovutest gedaan en de lijntjes waren allebij even groot en dik alleen niet zo donker (controlelijn ook niet) we hebben toen wel geklust voor de zekerheid maar ik verwachte eigenlijk vandaag of morgen me ei! en ik tempte gister en toen was ie gezakt van 36.4 (en toen 1 dag vergeten) en gister was ie 36.1 dus hoop niet dat ik me ei al gehad heb want heb maar 1 keer geklust! Lijkt me ook wel sterk want normaal sta ik altijd op de kop van de pijn!!!!!! moet me op dat moment echt aan iets vast pakken als ik sta want anders zak ik in elkaar van de pijn! pff Dus we zien wel.... Wat fijn dat je vriendin zwanger is! Hoe lang ben jij nu bezig dan? Gr Angelique
Vervelend he die mensen om je heen die wel zwanger zijn, hier nog zo'n geval hoor. En natuurlijk ben ik blij voor ze maar het is soms zo wrang zeker als je van een vriendenstel hoort "het was niet gepland maar het is welkom....en jezelf dan al een half jaar bezig bent..... Anyway, jou tijd en mijn tijd komt wel weer!!!
Jeetje meid, wat rot voor je kan me heel goed voorstellen dat jij je zo voelt! Het is ook echt niet raar dat jij je zo voelt. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent, ik heb zelf ook een miskraam gehad met 6,5 week ik was er zo verdrietig van, was wel beter inderdaad in het begin van je zwangerschap maar het is inderdaad gewoon kl*te. Sterkte meid en koppie op! Voor je het weet heb je weer een positieve test in handen.