Ik schaam me eigelijk maar misschien hebben meerdere zwangere dit. Ik eet echt enorm veel en ook echt alles. Keek ik eerst neer op mijn vriend die cola-light drinkt met slechte zoetstoffen. Ik kan me niet inhouden om het nu ook te drinken met schuldgevoel. Al blijft het bij 1 glas per dag met moeite. Met eten is het helemaal erg. Ik eet plakken vleesbeleg, neem als mijn brood op is op mijn werk friet of nog een stuk vla. Eet alles echt alles, soms zelfs klontjes boter Ik kan het niet houden, voel me wanhopig en onrustig als ik honger krijg. Ik was slank maar hoelang blijft het zo???
Dan kijk maar uit. Bij de vorige zwangerscha had ik dat ook en ben toen bijna 30 kilo aangekomen. Voelde me een echte dikke.
Ik had ook heel veel trek in het begin, maar probeerde toch gezond te blijven eten. Pas op, want je kan echt veel aankomen. Probeer meer brood te eten en vette dingen te vervangen voor fruit of een liga. Af en toe vet is niet erg, maar je hebt straks echt jezelf ermee meid!
Probeer inderdaad niet teveel slechte dingen te eten en drinken. Ik heb bijvoorbeeld ook heeeel veel dorst maar drink gewoon liters rozenbortel siroop met water weg, word je in ieder geval niet dik van en is misschien nog gezond ook. Ik herken trouwens wel wat je zegt over dat vervelende gevoel als je niet eet, ik heb dat ook maar wel pas sinds een weekje of 4..
Maak je geen zorgen, als je honger hebt moet je eten, je lichaam heeft veel energie nodig. Ik heb tot de 20 wkn ofzo echt gigantisch gegeten, zelfs dat ik snachts wakker werd van de honger! Ik dacht ook: ik kom minsten 30kg aan! Ik ben slank gebouwd, en nu 11 kg aangekomen, maar alleen buik/borsten en flanken.
Ik ben inderdaad 's nachts al eens pap gaan maken..... Krijg een soort rot gevoel als ik er niet aan toe geef.
Ik eet me ook helemaal rond. Bij Ties kwam ik 11 kilo aan, zit nu op 4 erbij. Dus als je niet teveel aankomt en ook je vitamines binnenkrijgt is het niet zo erg.
Ik eet me eigen ook echt een ongeluk en het maakt me niet uit wat Ben in de zwangerschap van Tess ook heeeeel veel aangekomen maar in no time zat ik weer op de 55 kg dus maak me daar niet zo'n zorgen over. En als je honger/trek hebt kan je er maar beter aan toegeven want anders blijf je er maar aan denken
Ik had het ook! Zelfs mijn collega;s zeiden al voor ze wisten dat ik zwanger was: ben je nu alweer aan het eten.... Ik heb eraan toegeven, wel zoveel mogelijk gezond, maar juist die ongezonde dingen lachen je het hardst toe! Ik merk nu dat de honger veel minder wordt! Heel vreemd, maar ineens eet ik weer wat ik normaal ook at. BIj mijn dochter at ik aan het eind juist minder, doordat alles binnenin een beetje in de verdrukking komt. Dus ik denk: maak je niet te ongerust. Zal er wel bijhoren!
Dot, het kan ook tijdelijk zijn hoor. In het begin was ik misselijk en at dat weg. Later verdween dat gevoel en kon ik alles beter doseren. Misschien heb jij wel dit hongergevoel ipv misselijkheid en ben je er vanaf met een week of 12-16.
Probeer verstandig te eten. Als je na je boterhammen nog trek hebt kan je beter nog een boterham nemen dan patat. Meer water drinken of thee (zonder theeïne). Tuurlijk mag je best wat snoepen. Maar ik weet uit ervaring dat ook alles er weer af moet. Ik heb me deze zwangerschap ook voorgenomen om niet alles te eten waar ik trek in heb.
Ik heb juist weinig honger, dus kan het me moeilijk voorstellen. Wel ben ik wel eens snachts wakkeer geworden met een hongergevoel, dat was wel rottig. Ik heb toen flink wat water gedronken, dat hielp wel. Ik vertik het om 's nachts te gaan eten, dan is naar mijn idee het einde nabij . Wat mij wel hielp was om voor het slapen gaan nog even een cracker of een bakje yoghurt te nemen. Gisteravond heb ik bijvoorbeeld vroeg gegeten en niks meer daarna, en dan word ik ook om 6 uur wakker met honger. Nu lekker ontbeten met yoghurt, muesli en vers fruit erdoor hmm..
Ik ben op die manier in mijn eerste zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen. Daarvoor was ik door veel fietsen flink afgetraind en de eerste 20 weken kwam ik niet aan. Daarna ging het in een sneltreinvaart, met soms wel 3 kilo per week. Overigens heb ik een jaar borstvoeding gegeven, maar in die tijd ben ik alleen maar meer aangekomen. Aan de andere kant is het misschien ook niet heel erg om je iets meer toe te staan als je zwanger bent... het is tenslotte zwaar werk .
succes ermee,maar in de eerste weken heb je zowieso vaak meer honger,je lichaam heeft natuurlijk ook veel bouwstofen nodig nu,als je zorgt dat je ook voldoende fruit en groente binnenkrijgt en wel een klein beetje op vettig heid probeert te letten,komt het vast goed hoor!
Ik zei laatst ook tegen mijn man dat ik wel verslaafd lijk. Ik ben dan ook met 11 weken al 4 kilo aangekomen. Vorige zwangerschap was ik met 12 weken ook al 5 kilo aangekomen. Ik voel me hartstikke dik maar dat helpt niet om een hele dag weinig te eten ofzo, ik heb gewoon honger. Overigens werd het bij mij ook steeds minder.. uiteindelijk ben ik 20 kilo aangekomen en dit was er binnen een jaar weer af, dus ik heb goede hoop dat dit ook wel goed komt!
Meid, ik heb het ook gehad todat ik ongeveer 16 weken zwanger was en ik gebakken vlees rook! Toen kon ik iedere x rennen waardoor mij alleen al de hele eetlust verging. Ik heb toen ook weken heel slecht gegeten en ben toen niet veel aangekomen. De v.k zei al ben maar blij dat je in begin veel at. Na die fase dat gebakken vlees me niet veel meer deed at ik normaal gewoon het ontbijt, lunch en avondeten en daartussen soms een snack maar wel gezonde snacks. Dan pakte ik een banaan of sinaasappel. Maar komt misschien omdat ik gek op fruit ben. Maar het begin was ook echt erg ik kocht bijv. massa's snickers, stroopwafels en praktisch 5x per week gebakken aardappelen met mayonaise. Ik denk dat het vooral dat 1e trimester van je zwangerschap is. Naderhand ga je ook goed eten en ook dat je een vol gevoel hebt. Want nu ik op het einde zit heb ik zowiezo sneller een voller gevoel als ik iets gegeten heb. Kan bij iedereen anders zijn natuurlijk maar ik zou me er niet te gek om maken.
Het is inderdaad een reactie om misselijkheid een beetje weg te eten. Ik maak me niet zo'n zorgen bij de vorige twee kon ik zo mijn oude kleding weer aan. Maar nu heb ik het wel erg extreem, hoewel het de laatste dagen iets minder lijkt.