Ik eet minder

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mami, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    hallo,

Heb van de "verhalen" gehoord dat wanneer je zwanger bent, je meer gaat eten.

Ben nu 11+2 en merk op dat ik juist minder trek/honger hebt.

Niet dat ik mij nu scheel wil eten, het is meer dat ik mij zorgen maak over de groei van de kleine. Mijn maag rommelt soms wel alleen heb ik dan geen honger.

Ik eet zeer onregelmatig en meestal 2-3 maal per dag, ook ontbijt ik niet en er zit erg veel tijd tussen.
    Voorheen dronk ik minimaal 2-3 liter water per dag, maar ook dat krijg ik niet meer weg omdat ik mij dan misselijk ga voelen.

Mjah heb het gevoel dat ik best slecht eet.

Soms eet ik tussendoor een meergranenkoekje.
    Gedurende de dag eet ik rond 12:00uur een broodje en rond 18:30 uur warm eten.

Hoe kan ik een goede voeding + voedingspatroon waarborgen?
    Can somone help me out?

2. Loe

Loe Niet meer actief

Vaker kleine beetje eten.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had hetzelfde probleem hier.

Zal je mijn ervaringen geven: ik merkte: hoe minder ik at, hoe minder trek ik ook had. Dus mezelf toch verplichtten te eten. Heb op een gegeven moment ook voor mezelf bepaald dat ik alleen dingen ging eten waar ik écht zin in had. Gek voorbeeld: ik vind pistoletjes véél lekkerder dan boterhammen, dus mocht van mezelf gewoon vaker een pistolet. Was allang blij als ik daar zin in had ;)

Uit mijn hoofd heb ik het vooral de eerste 14 weken gehad en daarna kreeg ik weer iets meer trek (of in ieder geval iets minder weerstand tegen eten). Maar heb de hele zwangerschap niet veel gegeten en toch een gezonde 9 ponder gekregen :D Ow, ik nam wel elke dag een vitaminepil. Is uiteraard geen vervanging, maar vond het zelf wel een fijne toevoeging omdat ik nu eenmaal eten zo slecht weg kreeg

4. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Ook hier minder trek. Krijg er sinds 3 dagen weer brood in s morgens en s middags. En dan 's avonds wat avond eten.

Tussendoor eet ik helemaal niets, soms een hapje fruit mee van mijn zoontje.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik juist enorm honger.

Ook ik ga met de vitaminepillen beginnen.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik at ook niet meer hoor en meestal inderdaad zelfs minder.
    Ik maakte me er niet druk om zolang ik maar genoeg vitaminen enzo binnenkreeg.

Nu met 24 weken merk ik dat ik toch wat meer lijk te eten. Niet overdreven veel meer maar toch meer dan normaal. Mijn lichaam geeft zelf aan of het het redt met de energie of niet.

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Probeer uit te zoeken waar je trek in hebt en maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Fruit heb ik ondanks alle misselijkheid altijd goed kunnen verdragen. Als dat voor jou ook geldt maakt het je dan gemakkelijk en koop voorgesneden fruit dat je zo kan eten.
    Ik heb een tijdje biscottes met jam (geroosterde broodjes) gegeten ipv gewoon brood. Niet echt voedzaam maar iets is beter dan niets eten! Misschien heb je geen dorst maar heb je wel trek in een waterijsje... dat is natuurlijk ook gewoon vocht.
    Als je een beetje creatief bent kom je een heel eind. En idd: kleine beetjes gedurende de hele dag is beter dan 3 maaltijden.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina