Hallo dames, Ik heb geen idee of jullie mij hier een antwoord op kunnen geven maar ach wie niet waagt... Ik heb mijn zoontje na een zeer zware zwangerschap (42wk) bekkeninstabiliteit, inleiden, geen ontsluiting, navelstreng om hals en arm etc.etc. met een spoedkeizersnede gekregen. Een tijdje later heb ik een gesprek gehad met de behandelend gyneacoloog en hij zei dat ik eventueel bij een volgende bevalling weliswaar in het ziekenhuis maar wel natuurlijk zou kunnen bevallen.. Mijn vraag is eigenlijk, als je alles op een traumatische manier hebt beleefd en ervaren, kan je dan een keizersnede eisen? (bij een eventueel volgende zwangerschap) Alvast bedankt voor het antwoord. liefs, Sarina
hoi Sarina, heel vervelend dat het de vorige keer zo is verlopen. Een keizersnede eisen kun je niet. Maar je kunt wel aandringen en je wensen bekend maken! De ene gynaecoloog is makkelijker dan de andere. Over het algemeen is er een terughoudend beleid met keizersneden omdat er ook een hoop nadelen en risico's aan verbonden zijn. Ga op tijd met je arts praten en maak je wensne bekend! Mirjam
Dankjewel voor de snelle reactie! Als er ooit nog een keer een babytje bij (mag komen?!) komt, dan zal ik dat zeker doen.