ik eet te weinig

Discussion in 'Gezondheid' started by guusje11, Jul 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hallo meiden,

ik zit met een serieus probleem :rolleyes:
    ik eet te weinig, en weet geen raad meer. :oops:
    het is niet dat ik schrik heb om te dik te worden ofzo , maar ik vergeet gewoon te eten.
    voel me heel slap en dood van binnen en kan met mezelf geen blijf.
    eten is het laatste waar ik aan denk. heb er gewoon geen zin in.
    weet iemand raad?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi,

Toch zorgen dat je wat eet. Probeer vaste momenten te prikken (je gsm kan hierbij helpen door het alarm / herinnering in te stellen). Eet dingen die je lekker vindt en lichte dingen zoals fruit, yoghurt, brood, bouilon / soep. Het is belangrijk dat je nu goed eet. Door het slikken van vitamines kan je wel de nodige voedingstoffen binnen krijgen maar het is vooral jij die je lekker moet voelen.
    Neem er vooral ook de tijd voor en tja, je toch een beetje over je weerstand heenzetten.

Heel veel succes

3. Femm

Femm Lid

Jul 9, 2008
    12
    0
    0
    Ik heb eigenlijk helemaal geen trek. Dus wat ik doe...kleine beetjes eten. Ik merk wel dat als ik een hele tijd niet gegeten heb, dat ik duizelig, misselijk word en dan lijkt het alsof ik ga flauw vallen.
    Zorg anders dat je altijd wat kleins bij je hebt. Leer het jezelf aan om wel te eten, want niet eten of weinig is natuurlijk heel slecht voor de ontwikkeling van je ongeboren kind.

Lees dit maar eens.

http://www.nestlebaby.com/nl/pregnancy_ ... nal_needs/

Probeer jezelf te dwingen, zet een wekker of vraag aan anderen of ze je erop willen wijzen.
    Succes!

4. lady28

lady28 Lid

Apr 19, 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    Net zoals bij mijn tweede zwangerschap ben ik weer aan het afvallen, ik heb ook geen honger en eet nog minder dan toen ik niet zwanger was. Mijn vk vond het niet zo erg, zo lang ik maar gezonde dingen at. Het kind zorgt er wel voor dat het van jou alles krijgt wat hij nodig heeft.

Groetjes Marianne. :D

5. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    Bij mij is het zelfs zo dat ik juist zo sloom en futloos voel wanneer ik weinig heb gegeten.
    Ik heb ook totaal geen trek, 2 beschuitjes in de ochtend krijg ik nauwelijks op, maar toch eet ik ze op.
    Na een half uurtje voel ik me al een stuk beter.

Net als wat de andere dames je ook al hebben verteld, ook al heb je geen zin, probeer wat te eten. Je hoeft niet alles op te eten maar dan heb je in ieder geval iets binnen gekregen.

Wanneer je niet eet ga je je futloos en misselijk voelen. En hierdoor heb je geen zin in eten :S

Gewoon simpele dingetjes eten als beschuit, fruit, aardappels met groente ookal is t maar 1 aardappel!

Suc6 ff doorzetten naar een poosje gaat t hopelijk weer over :D

6. Rooos

Rooos Actief lid

Mar 20, 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Probeer anders eens iets als een drinkontbijt. Zitten vitamines, vezels, melkproducten etc in, waardoor je veel belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt. En het is vaak iets makkelijker weg te werken (sneller) dan het eten van een boterham oid.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik had dit ook, en één troost: het gaat echt over ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik had hier ook last van.. Heb uiteindelijk met de dietist een dagmenu opgezet. En me daar strak aan gehouden. Elke dag op hetzelfde tijdstip eten, en daar wen je dan wel aan..
    Misschien kun je dat ook proberen? zoiets had ik:
    8 uur muesli met yoghurt (telden als 2 boterhammen met kaas)
    10 uur boterham of fruit bij de thee
    13 uur 2 boterhammen en melk
    15 uur thee met boterham of fruit (afhankelijk van welke 's ochtends
    18 uur warme hap. Minstens 2 opscheplepels groente, 1 OL aardappel/pasta/rijst en 100gr vlees
    20 uur thee/fris met een koekje/fruit..

Lijkt misschien streng, maar als je eenmaal in het ritme zit is het een stuk beter. Dan wordt het wat minder gefrustreerd..

9. lady28

lady28 Lid

Apr 19, 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    Wat ik me afvraag, is of jullie ook echt moeten aankomen van jullie verloskundige? Die van mij vind het nml helemaal niet erg, ik ben toevallig gister weer geweest voor controle en ik was alweer 4 kilo afgevallen. Ze vroeg wel aan me of het normaal was, ik gaf aan dat ik het bij mijn tweede ook had, en toen zei ze dat het alleen maar mooi was. Ik bedoel is het nu wel of niet erg? Ik eet op zich wel aardig hoor.

Groetjes Marianne.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben onbewust 2 kilo af gevallen.ik eet van mezelf al weinig.ik heb van de verlos te horen gekregen dat het niet erg is en daarbij zei de verlos tegen mijn dat je niet perse hoeft aan te komen ze heeft zelf al tegen mij gezegt dat ze denk dat ik echt max 5 kg aankom.je kindje pakt echt wel wat het nodig heeft

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik ken iemand die was van haar eerste kind negen maanden misselijk. Letterlijk, negen maanden kotsen. Nu is ze weer zwanger en lijk het weer die kant op te gaan. Ze was vorige keer 4 kilo aangekomen totaal en het is echt een smal vrouwtje!

Er is echt een kerngezond kindje uit gekomen. Het duurt, mits je gewoon goed gezond bent, heel lang voordat je serieus een tekort aan het een of ander hebt opgebouwd hoor. En dan nog, alle voedingsstoffen gaan dan, groterndeels, naar je kindje en niet naar jou.

Als je zorgt dat wat je eet, gezond is, kan het echt geen kwaad. Hopelijk is het binnenkort gedaan met je lusteloosheid! En maak je niet te druk hoor 't komt goed!

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff ik ken het probleem. Ik heb al ruim een week geen trek meer. Normaal snoep ik juist heel veel! Ik wilde net gaan lijnen tot ik erachter kwam dat ik zwanger was.. Nu ben ik voor mezelf goed aan het bekijken wat ik per dag eigenlijk zou moeten eten... En mn vriend is net alweer snel boodschappen gaan halen toen hij hoorde wat ik per dag nodig heb.
    Ik moet mezelf ook dwingen. Maar ja hiervoor at ik totaal niet gezond, ik at geen fruit of wat dan ook. En toch waren al die testen die de huisarts deed naar vitamines en ijzer enzo helemaal positief.
    Nu eet ik constant groentes, fruitdrankjes, fruit enzo dus kun je nagaan :)
    Zorg er voor dat ik iedere dag in ieder geval iets 'vettigs' eet, vlees ofzo.. iets van brood en veel fuit. Dan kom ik volgens mij al een heel eind.. Hoop ik haha. En ik neem extra veel yoghurt, dat smaakt me namelijk nog wel.

Ik merk trouwens dat mn smaak aan het veranderen is, ik vind dingen die ik vroeger niet at opeens juist lekker en andersom.
    Misschien moet je ook ff gaan 'ontdekken' wat je nu wel 'wegkrijg'?

13. bleu

bleu Actief lid

Apr 2, 2008
    455
    0
    0
    Ik heb het alleen s'morgens met ontbijten. (ook als niet zwangere)
    Krijg dan gewoon geen hap door m'n keel.
    Bij mijn vorige zwangerschappen weet ik wel dat ik juist wel begon te ontbijten.
    Niet heel veel,maar 2 beschuitjes kreeg ik wel weg.
    Wat ik nu doe is verse sinasappelsap drinken en om een uurtje of 10/11 de eerste boterham.
    Later op de dag heb ik nergens last van, eet dan gewoon m'n dagelijkse portie.

14. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

Jul 10, 2008
    156
    0
    0
    Hallo,

Ik heb heel wat aan de reacties gehad! Ik ben nu zo'n 9 weken zwanger en heb totaal geen eetlust.
    Ik eet nu echt minimaal. Ik heb dit ook aan de VK verteld en zij vertelde mij dat ik gezonde dingen moet eten (als ik iets eet) en dat ik voldoende moet blijven drinken. Dit laatste is echt belangrijk.

Nu stond ik vanmorgen even op de weegschaal en ja hoor: 2 kilo afgevallen. Dus toch voor de zekerheid hier even gelezen of anderen dit ook mee maken. Gelukkig wel!

Groetjes Linda.

15. Caroline28

Caroline28 Nieuw lid

Apr 26, 2008
    4
    0
    0
    Secretaresse
    Ik ben nu 22 weken zwanger en nog maar een halve kilo aangekomen. Eeste 3 maanden beetje afgevallen en nu dus een halve kilo boven mn startgewicht. Bij de 20wk echo kreeg ik te horen dat ik deze maand echt wat moet aankomen. Ik vind het moeilijk, ik eet gewoon normaal, misschien ietsjes minder trek dan anders, maar het is zeker niet zo dat ik te weinig eet. Ik denk dat mn kindje gewoon alles weg neemt (heb een behoorlijke buik voor 5mndn :( ) Ik probeer nu aan te komen enhoop dat het bij de volgende afspraak goed is.

16. didi1981

didi1981 Lid

Aug 11, 2008
    36
    0
    0
    juf
    emmen
    hoi,
    Ik heb ook niet zo heel veel trek, maar dwing mezelf toch om wel te eten. Na een kleine portie zit ik al echt vol. Het enige waar ik wel zin in heb is fruit, maar vlees bah. :(

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    ik krijg ook echt haast niks binnen. heb ook met uitdroging in het zh gelegen omdat ik alles dus ook het drinken eruit gooide. Nou vanochtend weer :( wil ik een boterham eten en mag weer rennen om het eruit te gooien :( ik hoop echt dat mijn kind dan niks tekort krijgt. en ben ook 19 kilo afgevallen in mijn zwangerschap

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik viel ook alleen maar af ik zat pas met 24 weken weer op me begin gewicht van de zwangerschap. Al moet ik zeggen dat de kilo;s er nu wel aankomen, maar dat is meer me eigen schuld haha
    maar ik at eerst ook veel te weinig maar ik had gewoon geen trek!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou als je helemaal niet aankomt tijdens je gehele zwangerschap is dat toch niet goed hoor.

Ik heb vanaf week 8 tot week 13 ook bijna niets gegeten, kreeg niets door me strot en werd overal misselijk van.

Daarna is dat over gegaan en kreeg ik weer voldoende trek, zegt dus niets!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het ligt in mijn aard weinig eten ik heb een hele kleine maag (6 eetlepels boerenkool en 5 cm worst en ik zit vol) de gyn zei dat het geen kwaat kon en de verlos vind het ook geen ramp hoor.ik probeer wel alles om aan tekomen maar het help gewoon niets maar de kleine groeid goed niets te klagen zei ze van de middag.

Share This Page