Hahaha. Ook "schattig" hoe klein ze dan ineens weer worden op zo'n moment. Vind het heel goed dat je van zulke voorvallen iets zegt, ik zou het persoonlijk niet altijd durven. Klappen zal je niet heel snel oplopen denk ik, ik raad je aan wel altijd van tevoren even kort de situatie proberen in te schatten (dus kijken of jongeren niet onder invloed zijn bijv) voordat je er wat uitflapt, je weet het tegenwoordig helaas echt niet meer wat voor tegenreactie je kan verwachten.
haha wat een verhalen hier zeg! heerlijk om te lezen dat ik niet de enigste ben moet wel zeggen dat ik nu ik een kleine heb en zwanger ben wel wat voorzichter doe en mijn woorden inslik, inderdaad omdat je niet weet hoe mensen gaan reageren...
o heel herkenbaar hihi doe het ook hihi heb tijdje geleden een hond iedere keer in mijn voortuin schijten heb die drollen netjes beward in een zakje buiten.. dus zo weer die hond scheet weer in mijn tuin nu zag ik die vent lopen vroeg is die hond van u ja zegt hij vrolijk ik zeg wacht even heb wat voor u en nu ook kreeg van mij die zak drollen en een schep ruimt u deze even op en de volgende keer niet meer in mijn tuin is geen honden veld whaha die vent wist niet meer waar hij moest kijken gnagna of ik gezellig wandelen met mijn lieve dochter in de kinderwagen iedere keer express tegen mijn kinderwagen aan lopen werd er steeds kwader van dus weer ik zeg op een gegeven moment hallo zijn jullie blind ofzo jullie zien toch een kinderwagen draaide om en zegt hij dan moet u maar stoppen ik zeg nu word ie nog mooier ik ben aan het wandelen en u loopt al 4x tegen mijn kinderwagen aan doe je het dadelijk nog eens dan ligt u hooft tegen de kinderwagen mijn dochter was er gewoon overstuur van ze deden haar ook iedere keer pijn hoe ze er tegen aan liepen was echt zielig
hahaha ik moest wel even lachen hoor... MAAR herkenbaar ik trek ook vaak zonder er bij na te denken mijn schuur open.. oeps! Ik probeer wel idd ,zeker nu ik een kleine heb toch eerst even na te denken,maar dit lukt helaas nog niet altijd
Haha ohh zo. Sja.. Jaa.. nou ik heb wel dat ik nu als ik de kleine heb echt even op moet letten. Want ten eerste is mijn gigantisch grote bek niet geschikt voor die kleine.. en mocht het keer uit de klauwen lopen.. dan is die kleine jongen erbij en dat wil ik niet. Vanmorgen ook.. steekt vrouw haar hand niet uit.. kan ik echt chaggie om worden dus ik roep heel hard.. 'Steek je voorpoot uit .. k.ut!' Je zal maar net de verkeerde treffen ! Af en toe ben ik echt wel een tokkie nu ik zo nadenk.
die is goed! hier nog een hoor vrien weet het inmiddels maar die heeft zich wel eens verbaast over wat ik er uit flap. inderdaad bij jongeren maar ook bij de aso oudjes hoor. zo heb ik ook een gruwelijke hekel een mensen die roggels op de grond spugen.de standaard opmerking van mij is dan ook "als je sterk bent raap je hem op"
Ik zit ook op het puntje van een uitbarsting.. het is weer eens zover.. werd het weer een beetje minder dat ik word aangekeken omdat ik moslima ben, maar nu het boerkaverbod in het nieuws is geweest, krijgen mensen blijkbaar de neiging om mij aan te staren of commentaar te leveren. En vaak zijn ze nog zo achterlijk dat ze niet eens het verschil weten tussen een boerka en khimaar ( bij khimaar is gezicht zichtbaar ) en de boerka wordt niet eens in Nederland gedragen.. En komen ze mij vertellen dat ik de boerka niet mag dragen.. achterlijke ik draag die niet eens. en al zou ik dat wel doen waar bemoeit een ander zich mee. Waar ik helemaal slecht tegen kan is dat sommige vrouwen erg tegen mij kunnen kijken, als ogen kunnen doden en vervolgens opmerkingen maken.. dan denk ik ook : jouw lelijke kop kan je er niet afhalen maar mijn hoofddoek wel.
Yep, hier ook iemand met een grote mond Mijn vriend waarschuwt me regelmatig dat ik op moet passen , maar ik kan gewoon absoluut niet tegen (in mijn ogen) asociaal gedrag. Paar voorbeelden: - Ik sta bij de bushalte te wachten waar 4 jongens van een jaar of 16 vanalles op het bankje van de bushalte gooien en het vervolgens in de fik steken. Ik: "Hebben jullie ouders je niet geleerd dat je met je vingers van andermans spullen (bushokbankje) af moeten blijven? " Natuurlijk kreeg ik daarop allemaal stoere reacties van; "nee, en waar bemoei je je mee!" Dat maakt mij alleen nog bozer! Ik: "Oh...dus dit doe je met je eigen spullen ook? Zal ik je tas er dan ook effe opgooien?" Van die jongens was er 1 toch wel iets onder de indruk en die maakt het fikkie uit. Vervolgens gaan ze wel allemaal tegen me lopen schelden. Haahaha...maar daar ben ik niet zo van onder de indruk, dus ik loop zelfs gewoon naar ze toe en vraag ze of ze het nog een keer willen herhalen maar dan recht in mijn gezicht. Op dat moment komt de bus aanrijden en de deur vliegt open waarna de buschauffeur mij vraagt of ik bedreigt word. Ik: "Nee hoor, deze jongetjes hebben alleen geen goede opvoeding gehad" Ik stap daarna de bus in en zeg ze nog vriendelijk gedag - Ik zit in de bus en er zit een jongen helemaal achterin de bus die een joint opsteekt. Ik zit vooraan en roep door de bus: "Dat je een jointje rookt moet je zelf weten, maar kun je niet even wachten totdat je de bus uit bent? " Andere mensen doen net of ze niets horen, zien of ruiken en dat maakt mij zo pissig! Die jongen maakt vervolgens wel z'n joint uit en duikt haast onder de stoelen van schaamte - Ik kom aanlopen op het perron van een treinstation en er staat een opgeschoten groepje met jongens (stuk of 7) terwijl ik langs loop roepen ze van alles naar me (niet echt complimenteus). Eerst loop ik door, maar dan bedenk ik me dat ik me dat soort dingen niet laat zeggen, dus ik keer om en loop direct naar de gene met de grootste mond. Ik ga voor em staan en zeg: "Wil je dat nog een keer herhalen want misschien heb ik het wel niet goed gehoord? " Zo'n gast wordt dan helemaal zenuwachtig, wil geen flater slaan tov zijn vrienden, maar ik ga er altijd maar vanuit dat degene met de grootste mond het grootste watje is Ook schrikken jongeren vaak als je direct reageert en overkomt alsof je niet bang bent (dat ben ik trouwens ook niet en missschien is dat wel juist gevaarlijk). Maargoed, ook hij zei nog wel het een en ander, een beetje lachend en elke keer kijkend naar zijn vrienden die langzaam allemaal steeds verder wegliepen omdat zij geen zin hadden om van mij een reactie te krijgen. Ik zeg tegen hem dat hij misschien eens aan zijn ouders moet vragen wat het betekent om anderen met respect te behandelen. Hij lacht wat, maar zegt niets meer. Vervolgens draai ik me om en loop weg, Als ik zo'n 10 meter verder ben, zet hij weer een grote bek (excuus) op en begint weer te schelden. Dat vind ik dus zo laf he? Ik loop weer terug en ga weer tegenover hem staan. "Ik weet dat je je wilt bewijzen tegenover je vrienden en je daarom je mond niet kunt houden, maar doe dat dan als ik hier nog sta en niet als ik wegloop! Zeg nu dus maar wat je wilt zeggen en hou je alsjeblieft niet in. " Tja, gaat hij roepen dat we in Nederland wonen en allemaal vrijheid van meningsuiting hebben. Ik zeg"Ja dat klopt, vandaar ook dat ik mijn mond open doe." Dit gaat nog even zo door en op een gegeven moment zeg ik tegen hem; "Weet je, als jij dit soort dingen nodig hebt om je een stoere jongen te voelen, vind ik je eigenlijk best zielig. " Ik ga daarbij ook nog eens lachen en draai me om terwijl ik lachend wegloop. Natuurlijk roept hij daarna weer vanalles en ik steek gewoon mijn duim op en roep: Yep, een stoere jongen, dat ben je! Super hoor!". Mensen vragen mij wel eens waarom ik door blijf gaan met dit soort dingen en niet gewoon wegloop. Maar ik ben van mening dat als mijn actie er voor zorgt dat dat soort gasten hun mond de volgende keer houden als er weer een vrouw voorbij loopt (ook al is het omdat ze niet voor lul willen staan bij hun vrienden door de reactie die ze zouden kunnen krijgen) dan heb ik dat toch weer gewonnen. Moet wel zeggen dat ik nu als ik met mijn dochter loop wel twee keer nadenk omdat ik niet meer alleen ben en ik die dingen niet doe omdat het echt wel eens een keer fout kan aflopen. Nu ben ik daar niet zo bang voor, maar mijn dochter wil ik natuurlijk ten alle tijde beschermen. Dus zoek ik het niet op.
Ik had er ook wat van gezegd.. Ben ook zo'n flapuit... Vorige week stond ik bij de balie in de jumbo te wachten al een tijdje, moest een pakketje versturen, komt er aan de andere kant een manneke van een jaar of 10 aanlopen. Dus we staan daar samen te wachten, komt cassiere aan en vraagt wie was er eerst? Voordat ik iets kan zeggen, zegt dat mannetje ja ik. Nou dat dacht ik niet, ik zeg tegen hem: heb je niet van je ouders geleerd dat je op je beurt moet wachten? Kreeg me een grote smoel terug, o.a. K-woord en ik stuur mijn broer om je te verkrachten.. Cassiere en ik keken elkaar met grote ogen en stonden allebei met onze bek vol tanden.. De jeugd van tegenwoordig...
ik durf niet eens reactie te geven, ben ook altijd met de kinderen, stel je voor dat ik dan een tik krijg, zijn zij er bij. laatst een stel die hond uitliet bij een school, waar een bordje staat dat het er verboden is voor honden. ik durfde er niets van te zeggen, had sophie op een klimrek zitten en thijs zat voorop mn fiets die ik moest vasthouden.
Wat een feest der herkenning! Ik spreek ook altijd alles en iedereen aan en bedenk me soms ook pas later dat het misschien niet altijd even slim is. Wat voorbeeldjes: mensen die voordringen, mensen die hun peuken of andere troep op de grond gooien, en laatst waren er een keer een groepje jongens (10-15jr) met een knuffel aan het voetballen. Het was duidelijk een knuffel die een kindje onlangs verloren was en ik heb ze erop aangesproken en uitgelegd dat er een kindje nu heel verdrietig was omdat hij/zij misschien wel z'n/haar lievelingsknuffel kwijt was. Eén van de jongens pakte gelijk de knuffel op, wreef het vuil eraf en legde hem op een bankje. Ik voelde me gelijk helemaal happy en het werd maar weer eens bevestigd dat niet alles hangjongens van die leeftijd rotzakken zijn . Heb ook een keer een zwerver aangesproken die een fiets aan het jatten was. Hij wou me toen slaan met een losgebroken fietsenstandaard, maar ik begon heel hard "fietsendief, fietsendief" te gillen en toen strompelde ie maar snel weg. Helaas voor hem bleken er vlakbij ook een paar agenten te staan (had ik niet gezien) en is ie alsnog aangehouden. Nog ook een leuke: laatst stond er een man van een jaar of 55 (nette, normaal uitziende man) in een hoekje te wildplassen op een kinderspeelpleintje, terwijl er vlakbij meedere cafétjes zijn en een bezinepomp met een wc. Hij zag mij aankomen lopen en kroop wat verder in het hoekje, ietwat genereerd. Maar ik liep linea recta naar hem toe en vroeg of hij het normaal vond om op een kinderspeelplaats te plassen. Hij kreeg een knalrode kop en liep weg zonder iets te zeggen, terwijl ie nog met zn rits aan het rommelen was. Als iedereen iedereen zou aanspreken op ongewenst gedrag, zou de wereld waarschijnlijk veel schoner en veiliger zijn - dus laten we vooral doorgaan met onze grote monden .
nou ik niet, vooral niet als ze met een groep zijn! tegenwoordig weet je maar nooit... ik wil wel vaker mn boodschapjes blijven doen en dan veilig met de kleine!
nee dat niet, wel vlakbij den bosch Was hier in het dorp, in die wijk woont echt veel asociaal volk..