Ik erger me aan mijn vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashion88, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ja, ik ga ook meestal mijn eigen gang, alleen vind ik het frustrerend als ik de hele dag in huis bezig ben en hij lekker op de bank achter de computer zit.

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat een luizakken die mannen be?! Tenminste heb het over de mijne. Hij is een half uur geleden opgestaan.. Lizzy eten gegeven en wat gespeeld met haar...maar....nu ligt hij dus weer te slapen in de bank... Zucht! Lekker gezellig!

Ik heb net al een was gevouwen...de strijk ligt te wachten en heb gestofzuigd. Ik ga hem zo maar weer eens wakker maken denk...kan hij onze dochter in bad doen.

Herkenbaar dus!!

Wat betreft jouw man...heel even de tijd geven, hij moet nog omschakelen in zijn hoofd. Probeer even een gesprek aan te gaan..?? Wat hier helpt is als ik zeg..als jij dit doet dan doe ik dat...even gelijk verdelen.

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat een meelevende reactie. Ik zou dat niet kunnen, ik vind namelijk niet dat mijn man hoeft te accepteren dat hij geen baan heeft als hij er amper wat aan doet om een baan te krijgen.

Ik zou het echt kwetsend en egoistisch vinden als mijn man in deze situatie mij 2 x zo hard laat werken en zelf niks doet. Terwijl zijn vrouw waarschijnlijk ook met dezelfde zorgen (geldzorgen etc) rondloopt.

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Oke, nou gelukkig ben ik niet de enige met zo'n lui varken:p
    Ik ben nu ook al de hele ochtend bezig en hij ligt er nu nog in, grrrrr

5. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dit vindt mijn vriend dus niet, hij zei laatst dat hij met de geldproblemen zit en ik niet. Hij zegt: alles hangt van mij af en jij hebt nergens zorgen over. Maar dat heb ik juist wel.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ja ik zou me er zo vreselijk aan ergeren dat ik niet voor mezelf insta!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar mannen zijn geen praters. Die kunnen dus met dezelfde kopzorgen lopen. Alleen reageren zijn anders dan een vrouw. Vrouwen zijn emotie-wezens, mannen zijn niet zo.

Ik vind dat er wel wat meer begrip mag zijn voor die man. Hoe denken jullie dat hij zich voelt dat hij geen baan meer heeft?
    Verder zie mijn vorige bericht. Sluit wel aan bij clijntje.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat is dus wat ik al zei in mn berichtje:) mannen voelen nog steeds die oerdrang om goed voor hun gezin te zorgen! Daarom zegt hij dat waarschijnlijk.
    Probeer eens een rustig gesprek met hem te voeren, zonder meteen met verwijten te gooien;) en dan even kijken wat daaruit vloeit.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

lol, die vind ik wel grappig bedacht van hem

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb op mijn werk een cursus gehad over transitie zeg maar. OVergang naar geen baan of een andere baan (ik raak ook mijn baan kwijt).
    En je kan pas verder als je het geaccepteerd hebt. En dat kan best even duren. Ik denk dat je je man de eerste maand gewoon even tijd moet gunnen.

11. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Oke, dus hem ook laten uitslapen en niks laten doen? Ik snap best dat het naar voor hem is, alleen ik vind het niet fijn dat hij al die tijd niks doet.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik snap niet wat niet helpen in het huishouden te maken heeft met accepteren dat je werkloos bent.

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Bij ons is het anders, de mijne vertrekt zondag en komt vrijdagmiddag weer thuis (militair) dus ik sta doordeweeks altijd alleen. Hij helpt waar hij kan. Vandaag even niet hahaha. Dan vraagt hij wat hij nog kan doen. Hij is dit weekend erg moe... Zit in een zware opleiding... Ik laat hem maar even, is soms nodig

14. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Maar dan is hij de hele week weg. Mijn vriend zit echt elke dag thuis. En nu dus al 2 weken.

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja dat is wel zo!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou idd wat vreselijk irritant zeg...

17. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Die man tijd geven om te accepteren dat hij werkloos is...........
    Ja hoor, hij kan alle tijd van de wereld krijgen, tussen de huishoudbeurten door.
    En heb je wel eens gehoord...... van fysiek bewegen e.d. krijgt je hersenen meer zuurstof, kan je beter dingen relativeren, opslaan, verwerken e.d.

Nou, lekker poetsen en/of helpen in huis. Goed voor je hersenen en dus het verwerken van je frustraties toch.

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Klopt! Owww man gisteravond kregen we om iets stoms een discussie. Hij zei ik heb het doordeweeks drukker dan jou!...ik zei, hier begin ik niet aan! Wat een flauwekul! Ja hij is fulltime in opleiding.. 3dgn stage, 2 les. Ik werk 23,5 uur, zorg voor lizzy en het huishouden... ??? We zijn niet bij elkaar dus kan er niet over oordelen... Hij was echt flauw pffff!!!
    Die mannen moeten eens wat haar op de tanden krijgen!

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tja als hij normaal ook niet helpt in het huishouden dan snap ik waarom hij dat nu ook niet gelijk doet. Maar ik zou het wel belangrijk vinden dat hij hard zoekt naar een andere baan! Ik zou daar meer op aandringen dan op meehelpen in het huishouden. Ik zou ook oppassen dat hij niet in een negatieve spiraal komt. Voor je het weet ligt ie om 1 uur nog in zijn bed. Tijd voor een goed gesprek, als je allebei rustig bent (en wakker). Als hij langer werkloos blijft dan lijkt het me niet meer dan normaal dat hij ook iets gaan doen in huis. Misschien dat hij wat achterstallig kluswerk kan doen, dan is ie toch bezig. Boodschappen doen moet ook wel lukken lijkt me, en dan graag op tijd voor het eten. Ik neem aan dat hij op een gegeven moment ook honger heeft.

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hoe zit dat dan.. krijgt hij geen ww? dan heb je namelijk solicitatieplicht van 2 per week..

Deel Deze Pagina