Ik erger me aan mijn vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashion88, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flinke schop onder zijn luie reet geven. OMG, ik zou daar echt helemaal krankjorum van worden. :$

Werk jij? Dan heeft hij de huishoudelijke klusjes te doen. Klaar. Werk jij ook niet, dan verdelen die handel.

Ik ben blij dat mijn huidige partner zo niet is. Ik moet hem wel altijd vragen omdat ie het zelf niet ziet, blijft een man en nog Griek ook :D, maar hij doet alles. Als hij werkt doe ik mijn taken omdat ik nu nog thuis ben. De dagen dat hij niet vrij is doen we samen onze dingetjes. Alleen de dag na zijn laatste werkdag doe ik alles want ik weet dat ie dan doodmoe is en even moet relaxen.

Maar die kerel van jou, flinke boot onder zijn booty geven!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nou heb je het wel eens mee gemaakt?? mijn man was na 13 jaar trouwe dienst op straat gezet. hij was er kapot van kwam niets uit zijn handen... hij had zich voorgesteld tot zijn pensioen aan te werken daar.. de gedachte dat hij ergens anders moest gaan werken benauwde hem verschrikkelijk.. hij was weg uit zijn vertrouwde omgeving

het is altijd heel makkelijk gezegt.. zus en me zo.. iedereen verwerkt iets op zijn eigen manier..

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Natuurlijk is het erg als je zo ineens ontslagen wordt. Ik denk dat dat psychisch best zwaar is. Maar dat betekent niet dat alles stilstaat. Hij heeft ook nog een gezin en als hij thuis is zal er meer rommel ontstaan dan wanneer hij werkt. Hij kan na 2 weken toch best wat meer ritme in zijn dagen maken?

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel zo. Maar dan moet ie er over praten. Je kan niet eeuwig bij de pakken neer blijven zitten. Toen ik ontslagen werd voelde ik me ook zwaar kut. Ondanks mijn dijk van een CV kreeg ik ook nog eens nergens een baan en als ik op andere functies reageerde dan kreeg ik 'je bent overgekwalificeerd' :(. Ja dat interesseert me geen ruk, ik wil graag werken. Maar geloof me, werk vinden is niet meer zo makkelijk als het ooit was. Ik heb nog nooit zonder werk gezeten.
    Dat gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten dat ben ik helemaal met je eens. Maar je moet toch een keer weer de boel oppakken. Er komt een moment da je jezelf een schop onder de kont moet geven en door moet. Anders zak je alleen maar verder weg.

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier is er nu hij werkloos is een tijd doordeweeks max half 10 dan moet hij eruit. in het weekend mag het langer. Maar hij helpt ook met klussen in huis. hij doet nu de boodschappen. en helpt mee in het huishouden..

misschien hem dus gewoon om half 10 door de weeks uit zn bed lichten :)

6. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik heb al meerdere malen gevraagd hoe het zit met werk zoeken, maar daar wordt hij juist boos van. Ik heb besloten om het daar maar niet zoveel meer over te hebben omdat hij echt chagrijnig wordt dan. Hij zegt dan: laat mij dat nou maar doen, ik bemoei me toch ook niet met jouw werk!?

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

#47 Aloe, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2012
    Ik ook niet.
    Nee, lekker op de bank laten zitten, depressief wezen.....
    Daar wordt hij vast beter van.
    Als je uit een depressie wilt komen zul je jezelf vaak moeten dwingen om iets te doen en het huishouden kan daar een prima uitkomst in zijn. Dan blijft hij tenminste wel bezig.

Hij zegt nu al dat er geen werk voor hem is......ben benieuwd hoe hij dat te weten gekomen is als je tot 12 uur uitslaapt en daarna met koffie op de bank hangt....

Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Misschien had ik toen wel mazzel dat ik alleenstaand ouder was zodat ik alles wel moest blijven doen.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik vind ook dat ie een schop oder ze kont nodig heeft!

En hoe weten jullie nou of ie het verschrikkelijk erg vind?
    Misschien denkt ie wel aahhh lekker paar weken vakantie vieren!(en ja die heb je er ook;))
    Dus wie weet is het wel echt een lui varken...

Heb hier pcies zoon vriend.. Werkt wel maar juis dat is t 'probleem'
    Als ie smiddags even 2 uurtjes thuis is.:. Doet ie helemaal niks met als antwoord ja ik moet straks werken..(dan hebben we het over de oven aan eoen, zelf fles maken voor de kleine etc)
    En dan dnek ik ja dus?! Ik zit heus niet heel de dag op de bank uit mn neus te vreten...:(
    Binnekort ook maar even gesprekje aangaan en hemduidelijk maken dat dit niet de manier is waarop ik de rest van mijn leven wil/ga leven
    Ben geen dienstmeid zeg!

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Het is me idd overkomen.
    Ik had een vast contract en werkte met veel plezier bij een beveiligingsbedrijf. Was ook van plan om daar lang te willen blijven. Wat mij betrof tot mijn pension.
    Maar ik raakte voor de 2e keer zwanger en ze wipte me op een heel lullig manier.
    Daar zat ik dan ook, hoogzwanger met BI en een beeindigingsovereenkomst dat in zou gaan 6 wk na mijn zw verlof.

Geen prettig vooruitzicht. Niets aan kunnen doen. Nog niet kunnen solliciteren ivm zwangerschap. Dus accepteren en door moeten gaan.

Onze oudste moest toch verzorgd worden. Het huishouden gaat ook door, de boodschappen, de financien, boekhouding enz enz.

Dus je preekt tegen de verkeerde. Ik ken de klappen van de zweep, maar moest toch ook door gaan.
    Waarom krijgen mannen dan toch altijd zoveel begrip en tijd, maar voor vrouwen geldt dat vaak niet. Van ons wordt verwacht dat wij hoe dan ook altijd ons verantwoording na komen, maar oh wat zielig als je een man bent.
    Nee hoor, ook zij kunnen door als ze willen.

10. LittleMonsters

oh het was niet als preek bedoeld hoor;)

iedereen verwerkt de dingen op zijn eigen manier.. en ja vrouwen zijn misschien wat harder ;) die kunnen immers ook niet ziek zijn...

en idd je kunt niet zien of hij het er moeilijk mee heeft of dat hij vakantie viert..

maargoed vraag me nogmaals af ts of hij geen ww heeft want dan heb je namelijk gewoon plicht tot soliciteren doe je dat niet wordt je gekort in je ww doe je daarna nog niets dan ben je je ww gewoon kwijt.

11. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Hij zegt dat hij het heel erg vindt dat hij geen werk meer heeft, en dat geloof ik wel. Hij had het er namelijk erg naar zijn zin, en als hij eenmaal aan het werk is dan doet hij ook zijn best. Thuis is dat alleen een ander verhaal. En met het zoeken naar werk; hij zegt te hebben gekeken en gebeld, maar dat er niks voor hem is. Hij is ook wel kritisch, en wil niet al het soort werk doen zegt hij.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Denk niet dat je bij de WW wegkomt met zo'n instelling!

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Ik vond dat dr Phil zon mooie uitspraak had, zoiets van als je niet fulltime aan het werk bent, ben je fulltime op zoek naar werk.

Maar hebben jullie dan het geld niet nodig? Als mijn vriend er zo in zou staan dan konden we snel al het huis in de verkoop doen.

14. LittleMonsters

dat zeg ik al 2 keer;)

15. LittleMonsters

dat is pech voor hem denk ik op een gegeve moment. pakken wat je pakken kan. want in de huidige tijd is er gewoon geek keuze .

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou toch aangeven dat je het vraagt omdat jij je ook zorgen maakt over de financiën en dat je graag wilt weten hoe het ervoor staat. Ik vind dat je hier toch in een volwassen relatie over moet kunnen praten. Jullie zijn een gezin en geldzaken gaan jullie allebei aan. Als jullie over drie jaar een torenhoge schuld hebben dan zit ook jij daarmee. Eventueel kun jij ook proberen een baan te zoeken.

17. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Wij hebben inderdaad het geld wel nodig ja. Hij heeft al een ww-uitkering aangevraagd, maar dat kan nu nog ongeveer twee weken duren voordat hij er wat van hoort.

18. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik zou inderdaad een paar dagen erbij kunnen werken, maar zogauw hij weer werk heeft moet ik daarmee stoppen(sowieso voor september omdat ik dan weer naar school ga), en ik weet niet of dat dan meteen kan(of ik meteen weer kan stoppen met werken bedoel ik). En met het werk wat ik nu doe kan ik maar 6 uur per dag werken en hopen dat er genoeg adressen zijn(Thuiszorg).

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nou sorry mijn man heeft donderdag te horen gekregen dat hij is ontslagen en zit ook niet te kniezen op de bank.
    En na weken uitslapen en niets doen verdient hij oprecht een schop onder zijn kont.
    Toedeloe zeg even je steentje bijdragen dat kan best als je niet werkt.

20. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Gun hem eens tijd meid! Het is duidelijk dat hij ermee zit! De ene maakt aktie om nieuwe werk te vindn de andeRe heb tijd nodig totdat ze zelf zat worden.
    In dit situatie is geduld de key!

Ik zal ook niet andere mannen met je man vergelijken maakt jou ook alleen gekker

Deel Deze Pagina