Ben het helemaal eens! Klinkt mij in de oren als een depressie. Hele omschakeling van werken naar thuis te komen zitten. En de banen liggen al niet voor het oprapen. Kan mij goed voorstellen dat hij dus nu zo reageert, dus gun het even de tijd.
heb niet alles gelezen hoor. Maar ik zou een goed gesprek aanknopen. Over hoe het is om zijn werk te verliezen, of dit in relatie staat tot zijn gedrag nu, en of je je zorgen moet maken (zag optie depressie langs komen) wat jullie er aan gaan doen om meer inkomen weer te krijgen en wat je van elkaar verwacht... pas dan denk ik dat je duidelijkheid krijgt wat je van hem kan verwachten. en wat de reden is van zijn gedrag nu.
Sorry maar hoe hij op jou reageert vind ik echt uit den boze! Jij werkt hard, verzorgt je kindje en je ontslagen man roept dat je je niet moet bemoeien met het werk zoeken! Uhu! Hij moet een schop onder z'n reet krijgen, ballen krijgen en als een vent ervoor zorgen dat zijn vrouw en kindje te eten hebben. En dan is die kritisch? Hij mag blij zijn als hij in deze tijd uberhaupt aan de bak komt! En al die vrouwen die hier roepen gun hem de tijd, hij voelt zich lamgeslagen... My Ass!! Uit z'n bed, vacatures zoeken, uitzendbureaus afgaan en stoppen met klagen en eisen stellen! Hij heeft een verantwoordelijkheid te dragen! En dat hoef jij niet alleen te doen.
Gister al wat gedaan?? wow...ik heb gister onder het afdak alles schoongemaakt en opgeruimd.. Dan had ik dus vandaag de vaat en de was ook niet hoeven doen??? Serieus... Lullig dattie thuis zit hoor. Uitslapen..prima, 9 uur ben je er uit! Zeker als je een kind in huis hebt. Als je thuis bent om zooi te maken dan ben je ook thuis om het weer op te ruimen. Jij bent zijn sloofje niet ts.
Tijd om in een ander ritme te komen?? Dat is meneer al aan het doen door met zn luie reet in bed te blijven liggen. Gewoon een wekker zetten en doen!! Jezus mina zeg... E bovendien, als ik de hele godsganse dag met mn luie reet in bed blijf liggen, in mn pyama rondloop met een ontploft kapsel voel ik me ook beroerd en heb ik ook nergens zin in. Als ik me was een leuk aankleed ben ik een heel ander mens. Nee TS, laten liggen werkt zijn dip alleen maar in de hand. Voorkom dat een dip een depressie word en sleur em uit bed.
Sluit me hier helemaal bij aan! Jeetje wat zijn sommige van jullie hard zeg! Beetje rekening houden met je partner in moeilijke tijden is toch niet zo moeilijk.
Je houdt JUIST rekening met je partner als je hem een zet geeft om verder te gaan.. Kan je heel begripvol aan z'n bed gaan zitten maar als jij en je kinderen daardoor financieel in de shit komen denk ik niet dat je nog zo begripvol bent.
Ten eerste ben je vaak niet meteen in finaciele problemen en ik heb het niet over begripvol naast zijn bed zitten (overdrijven is ook een vak he). Hem niet de ruimte geven om zich te herpakken(wat heus niet maanden duurt) is niet rekening houden met! Hem een nog vervelender gevoel geven door hem uit te maken voor lui, zwak en geen man is heel erg rekening houden met. Tuurlijk probeer je hem te stimuleren om dingen te ondernemen en eis je op een bepaald moment dat hij wat gaat doen. Maar jeetje hij is pas 2 weken zijn baan kwijt! Ene finacieel in de shit komen te zitten kan ook als hij volgende week begint met volop werk zoeken en helpen in de huishouding. Als mijn vriend zijn baan kwijt raakt, dan weet ik dat ik er voor hem ben. En dat ik niet ga zeuren over uitslapen en huishoudelijke taken als ik zie dat het niet goed met hem gaat. Dan ga ik met hem bezig om te kijken wat we kunnen doen, zodat hij zich beter gaat voelen, waardoor hij de draad weer op kan gaan pakken. En ik verwacht van hem hetzelfde als ik me baan ineens kwijt ben( en weet dat dit dan ook zal gebeuren)!
Ik weet niet waar je dit op baseert maar het is algemeen bekend dat je juist je ritme moet vasthouden, en niet gaat verzanden in uitslapen,passiviteit en laks gedrag.. Daardoor gaat het proces juist veel langer duren. Vrouwen denken vaak dat je er voor je partner bent als je liefkozend accepteert wat er nu gebeurd. Je houdt het in mijn ogen alleen maar in stand.. En dat betekent niet dat je geen begrip hebt voor je man of de situatie. Maar naast dat begrip zou ik toch echt wel handelen en ervoor zorgen dat mijn vent het zelfvertrouwen en de ballen weer heeft om door te gaan.
Dit is precies wat ik zou doen(en wat ik ook aangeef), maar dan met veel meer begrip, dan ik bij jouw eerdere posts lees en bij sommige andere.
Wat ik geleerd heb is dat sommige vrouwen erg goed zijn in grote praatjes en andere vrouw kut laten voelen ..maar zodra het hun eigen man is zijn ze kei geduldig en steunen ze! WEet eigenlijk niet wrom ts zoiets open doet ..we hbben nu over je vriend hier Terwijl je het makkelijk zoiets kan oplossen Zelf weten hoor
Het is niet zo dat ik begripvol aan zijn bed zit. Ik probeer hem er ook iedere keer op tijd uit te laten gaan, maar als ik vraag of hij er uitkomt, zegt hij altijd: jaahaa zooo! En een half uur laten vraag ik het weer en dan wordt hij op een gegeven moment boos en vindt hij dat ik zeur. Dus dan denk ik soms ook: zoek het uit. Het is niet zo makkelijk om hem zomaar uit bed te halen.
Weet niet hoor maar hij zit al 2 weken thuis te kniezen. Misschien hard zijn voor hem maar na 2 weken moet hij zich toch gaan herpakken en zijn handjes uit de mouwen moeten gaan doen. Is het niet in solliciteren dan wel in het huis. Mijn man heeft het donderdag te horen gekregen en is druk opzoek naar iets anders. Verantwoordelijkheden nemen die je heb als je een gezin vormt ipv je als een klein zielig hoopje te gaan gedragen. 2 weken ok maar er moet nu toch echt iets gaan gebeuren. De banen liggen nou helaas niet voor iedereen voor het oprapen