Ik erger mij zo...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Het is ook echt slecht. Ik kan geen afstand houden van mijn collega's en patiënten dus juist voor ons is het belangrijk om gevaccineerd te zijn. Maar nee.. ergens in de zomer pas.

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Zoals ik het lees bedoeld hij de strenge maatregelen die er nu al zijn. En wellicht het terug draaien van de recent gedane versoepelingen. Nog strenger dat ze al waren gaan ze denk ik niet doen. Daarvoor wordt de weerstand vanuit alle kanten te groot. Ik denk dat hij op die manier probeert te verdedigen waarom ze het de komende periode weer allemaal gaan verlengen.

Mapje vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Mapje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  4. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Het is toch bijna geen toeval meer te noemen he, alsof ze dit niet aan zagen komen. Vlak voor de verkiezingen onder hele grote druk de maatregelen een heel klein beetje versoepeld en het 'een groot risico' noemen maar we durven het wel aan. En nu paar weken later weer alles terugdraaien? Er wordt zelfs weer gesproken over de scholen weer dicht.

jada08, Simba1992, Inge1984 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Belachelijk!

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Echt waar?? Scholen weer dicht? Kan het niet geloven...

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Pfff ik schrik hier wel van hoor. Ik dacht dat alle zorg medewerkers al geweest waren (in mijn omgeving dus wel allemaal).

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben doktersassistente en heb hem ook nog niet helaas. Maar wel donderdag eindelijk.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Nog lang niet helaas..

10. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.770
    881
    113
    Vrouw
    Je hebt groot gelijk. Helaas is begin van deze maand mijn moeder overleden aan de gevolgen van corona. Ik had graag gehad dat ze nog langer had kunnen genieten van haar kleinzoon, ongeacht of dat met zwemmen of op een kinderboerderij of gewoon thuis was. Maar dat is haar en ons helaas niet meer gegund. Maar goed als mensen daar mee kunnen dealen dat dit ook bij hen kan gebeuren, soit. Wie ben ik dan? Toevallig iemand hier op het forum, die dit tikt. Niemand persoonlijk uit jouw omgeving (ga ik maar even vanuit). De "jouw" is trouwens niet persoonlijk bedoeld hier richting Nataly, meer algemeen. Maar dan heb je het nog altijd over mensen. Mensen die door hun omgeving geliefd waren, iemands partner, iemands broer/zus, iemands kind, iemands ouders. En nu "gewoon" erg gemist worden. Ik krijg hier wel eens het gevoel dat dat hier op het forum vergeten wordt. Natuurlijk weet ik dat er ook genoeg nevenschade is op diverse vlakken. Maar betekent dat, dat je dus dan maar dit soort dingen als dat verdriet/gemist ook moet uitvlakken? Ik doe dat bij de rest als de horecabedrijven (bijvoorbeeld) in ieder geval ook niet, ookal ben ik nu mijn moeder kwijt. Maar dan zou ik het op prijs stellen, als dat andersom ook zou gebeuren. Iedereen wordt geraakt op de een of andere manier. And that s*cks.

11. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @breister : Wat vreselijk dat je jouw moeder hebt verloren. Heel veel sterkte met jouw voortijdige verlies en ook voor jouw naasten.
    Ik ben het daarnaast helemaal eens met jou en @Nataly1972 . Ook ik wil mijn vader nog niet missen.

TanjaK vindt dit leuk.
  12. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.770
    881
    113
    Vrouw
    Dank je wel.

Afgelopen jaar sinds dat we corona hebben in het land, wilde ik er niet teveel over nadenken over hoe het zou zijn als een van mijn ouders zou overlijden hierdoor (logischerwijs, zelfbescherming). Maar ik zorgde er wel voor dat het dan niet via ons zou gaan (zover dat gaat), mochten ze het oplopen. Ik kan mezelf en mijn naasten nu ook gewoon inderdaad aankijken van: we hebben alles eraan gedaan om het te voorkomen. Kunnen anderen dat ook in een dergelijke situatie? Of kan je jezelf daarna nog steeds in de spiegel aankijken, dat het risico het ook waard was? Die vraag kan en wil ik niet voor anderen beantwoorden, dat moet iedereen voor zich doen. Maar ik ben "blij" voor mezelf dat ik me dat niet hoef af te vragen. De "wat als?"vragen kunnen best sneaky zijn namelijk ;)

sprits, TanjaK, Trirani en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Elk jaar stierven er duizenden ouderen door besmetting met influenza. Gingen jullie toen wel gewoon op bezoek bij jullie (schoon)ouders? Of waren jullie toen ook zo voorzichtig?

linkiepinkie, Spectre en Roosje35 vinden dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gecondoleerd! :(

15. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.770
    881
    113
    Vrouw
    Dank je wel.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    :cry::cry::cry: Sterkte voor jou!
    Mijn schoonmoeder heeft ook Corona gehad maar heeft het gelukkig overleefd. Is heel ziek geweest met haar 84 jaar. Ze is dement woont in een verpleeghuis met 7 anderen op haar afdeling. De week voor kerst is een kleindochter (die zich achteraf bewust niet aan de regels hield en naar een feestje was geweest) bij haar oma op bezoek geweest. Zij heeft oma besmet en oma dus alle andere andere bewoners. Gevolg 4 overleden waaronder haar oma en gelukkig mijn schoonmoeder niet. Dat wil je toch niet op je geweten hebben.
    Ik snap dus echt niet dat je het risico gaat nemen om iemand te kunnen besmetten. Ik zie mijn schoonmoeder nog liggen met hoge koorts aan het zuurstof :cry::cry::cry:.

TanjaK vindt dit leuk.
  17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn ouders en schoonmoeder krijgen elk jaar de griepprik en zijn dan dus gevaccineerd.

18. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.770
    881
    113
    Vrouw
    Ach je schoonmoeder zo kwetsbaar.... Ze heeft het inderdaad overleefd. Heeft ze nog last van bepaalde complicaties? Of dat gelukkig niet? Maar dat beeld raak je inderdaad niet zomaar kwijt. Net zoals ik dat van mijn moeder in haar laatste dagen niet zomaar van mijn netvlies zal krijgen.

Wat ik in een ander bericht al schreef, zoiets wil ik zelf niet op mijn geweten hebben voor mezelf. Wat een ander daarin doet, moet diegene zelf weten, die heeft daar kort door de bocht gezegd zelf mee te dealen. Ik zou het zelf niet kunnen, maar als een ander denkt het wel te kunnen, wie ben ik? En dit bedoel ik oprecht, zonder verder oordeel. Ik kan alleen voor mezelf en mijn eigen gevoel spreken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.770
    881
    113
    Vrouw
    Hier ook griepprik bij de kwetsbaren. En ja met een verkouden neus of als ik de longen uit mijn lijf hoest, zit ik ook niet zo lekker op visite, dat scheelt ook, dus deed ik dat ook niet.

Neuzeke, TanjaK en Nataly1972 vinden dit leuk.
  20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gelukkig gaat het goed met mijn schoonmoeder, ze is dement en weet het dus niet meer. Haar gezondheid gaat op en af maar dat was voor Corona ook.

Deel Deze Pagina