Ik vind die 1 bezoeker regel erg moeilijk op het moment. Mijn vader ligt in een hospice en ik zou het toch erg fijn vinden als mijn man mee naar binnen zou kunnen om mij te steunen. Hij blijft soms wel buiten bij het raam wachten, uit steunbetuiging naar mij toe. In weer en wind. Hij een telefoon, mijn vader een telefoon en dan met het raam er tussen praten met elkaar. Maar dan breekt m'n hart helemaal. Zo'n sneu gezicht. Sowieso, wat ik heb, heeft mijn man natuurlijk...en andersom. Dus het voelt zo krom. Maar we houden ons er wel aan.
Welke leeftijdsgroep en provincie is dat? Ik wacht hier met smart op de 66 jaar in rotterdam-rijnmond. Maar dat lijkt nog maaaaaaanden weg.
Oh dat snap ik! Een bezoekje aan je vader op die plek zou ongeremd moeten zijn, niet gehinderd door afstand, een raam, een telefoonlijn... Heel veel sterkte ❤️
Grappig, mijn vader heeft dezelfde dagen, ook vandaag bericht! Ik ben zo opgelucht! (75 jaar regio zuid holland)
Mijn ouders moeten deze week. Mijn vader ( 80) kreeg begin deze maand de oproep, maar moet wel naar Lichtenvoorde toe ( ze wonen in Enschede). Heeft hij gebeld en het voor elkaar gekregen dat mijn moeder ( op 2 maanden na nog net geen 80) ook een enting krijgt.
O serieus joh? Terwijl er woensdag in de krant stond dat 70-75 vanaf half april opgeroepen zou worden. Maar wel beter!
Mijn moeder heeft gisteren de oproep ontvangen, 74 jr. Noord-Holland. Wij hadden hem ook nog niet verwacht.
Mijn vader (bijna 71) nog niet opgeroepen. Mijn overgrootmoeder van 91 heeft m ook nog niet gehad (thuiswonend nog) maar goed we weten ook niet of we hem haar nog willen geven.
Klinkt allemaal heel logisch . Nu heb ik het geluk dat mijn vader nog gewoon kan rijden , maar er zijn genoeg mensen die druk moeten regelen om hun ouders naar de vaccinatie plek te krijgen.
Ja, wij moeten rijden om mijn vader te brengen, maar ik mocht zelf de locatie en de tijd kiezen van de GGD-medewerkster, echt heel fijn! Maar ik vraag me dan af hoe dat gegaan is bij andere mensen die verder moeten rijden, waarom die niet konden kiezen.
Ja ze wil zelf niet echt meer eigenlijk en dan is een beetje de twijfel is dat nog nodig dan, zometeen wordt ze daar juist zieker van. Maar goed we hoorden toevallig gisteren dat de huisarts nu liet weten in te gaan plannen dus als ze wel wil doen we het wel.
Die regel is inderdaad op het moment "onmenselijk". Vorig jaar in t zelfde schuitje gezeten met mn vader. Wij hadden een thuistraject, geen hospice dat wilde hij niet en wij durfden t niet aan. Heel veel sterkte meis. Misschien bespreken met de hospice of dat er met een sneltest in de laatste fase nog opties zijn? Dat er dan meer mogelijk kunnen zijn. Allicht als je een snelteststraat daar vlakbij dan de situatie voorlegt dat je "als t moment daar is" direct kan komen. Of met de hospice zelf. Mocht het dan onverhoopts langer duren, dan strikte isolatie afspreekt o.i.d.. Dan weet je ook gelijk dat je je moeder rustig een knuffel kan geven als het moment daar is. Kost je iets van 70,- maar ik zou het met liefde betalen. Wij zaten in isolatie t hele traject, alleen dochter ging naar KDV maar daar gebeurde niet zo veel als nu. Laatste dagen ben ik in gaan wonen om te helpen met de verzorging. Zou niet weten hoe mn moeder t had getrokken zonder een knuffel.