Tja wat kan je verwachten?

Discussion in 'De lounge' started by minni, Jun 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Na een meest kloterige nacht, Giulian was aan t spoken geweest, liet mijn man me liggen. Giulian bleef, zoals ik verwachtte, nog lekker slapen. Al met al was ie pas na 6en gaan slapen, dus voor 9 uur had ik niet geloofd hem te horen.

Om 7 uur begon het. Een raar geluid, alsof iemand glas aan t zemen is met zo'n pieperig geluid. Ik dacht dat de kat met natte poten tegen t raam aan t "poetsen" was, maar het geluid was zo hard.

Om half 8 schrokken Giulian en ik op. BAM, BAM, BAM! Giulian zette het op n gillen. Ik Giulian troosten en door t raam kijken wat mijn huis zo aan het trillen maakt en net onder mijn slaapkamerraam... Jawel hoor!

Blijkt dat de buurman wat aan gaat bouwen en daar een hei-kraan voor gehuurd heeft. (hij-hei??) Wat een l*l, dat ie zonder ons te informeren om half 8 al aan de gang gaat.
    De stumper weet blijkbaar ook niet wat ie doet, want na een paar rammen, is het weer even stil. Ik ben ontzettend moe en vreselijk pissed. Als ik me aangekleed heb, ga ik ff poolshoogte nemen. Ik wil hem wel vertellen, dat het vrij normaal is de buren (wat mij betreft in dit geval het
    hele blok) te informeren over dit soort ongein.

Volgens mij is dat werk trouwens helemaal niet eens nodig met een aanbouw...

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja das vervelend z'n buurman,
    hier heeft op zaterdagmorgen om 8.30 een postbode een keer op de bel gedrukt,
    terwijl alles stil is, en de gordijnen dicht,
    wat verwacht z'n kerel nou???dat ik er in m'n nachthemd uitkomt ofzo???
    Ach het is nu mooi weer, volgende week nog warmer, kun je lekker alvast vroeg in de tuin zitten,
    en dat is toch altijd beter dan die regen..... 8) 8)
    Zonnige dag gewenst gr Mensi.

3. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Wat gaat hij voor verbouwing doen dat hij een heikraan gebruikt?
    Een gewone kraan kan ik mij nog indenken al is het dan een behoorlijke verbouwing (of kelder).
    En voor fundering wordt meestal een minigraver gehuurd.
    In theorie hoeft hij niemand in te lichten als hij zo'n werkzaamheden gaat doen als het maar tussen 7.00 u 's morgens en 10.00 u 's avonds is. Maar is wel handig om geen burenruzies te krijgen natuurlijk ;) .

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    een hele goede morgen buuf ;)

ik was het niet hoor hihihi

eehhhh dat heien dat scheelt eraan hoe groot hij wordt
    en wat voor een grond eronder zit
    nu weet ik dat er hier een kleiplaat onder ligt maar bij jou weet ik dat niet

in de daalmeer hebben mijn ex en ik ook aangebouwd maar op een zandplaat en daar moesten palen onder wel 6 meter diep

dus het scheelt eraan wat het grondonderzoek uitwijst

maar hij had jullie (blok) wel even kunnen informeren idd

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Als je je buren gewoon informeerd, dan weet je waar je aan toe bent en kan je er rekening mee houden. Nu was je kleintje helemaal in paniek en dat is echt niet leuk!

Ik weet er alles van hoor met buren...helaas :(
    Die van ons ging ineens een muur eruit rammen. Nou dan zit je ook
    naast je bed :confused:

6. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Het gaat om een lullige aanbouw. Wij hebben ook een aanbouw en daar is niet voor geheid.

Het gaat mij gewoon om fatsoen. Hij hoeft me echt niet te vertellen wat ie allemaal uitvreet, maar van deze aanbouw had ik van andere buren es iets gehoord tussen neus en lippen door. Gezien hij bekend staat als alcoholist, al jaren is zijn huis aan de buitenkant een puinhoop, de tuin is een verschrikking en er zijn al meerdere verhalen geweest, dat ie de boel gaat aanpakken, was ik dit verhaal alweer vergeten.

Ik heb nu een strontsjacherijnig kind, wat misschien evengoed sjacherijnig zou zijn geweest, maar dan wel uitgeslapen. En ik ben gesloopt en kwaad.

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oeiii das minder

nah meid drink dit [​IMG] dan maar lekker even op

hopelijk knap je er een beetje van op :)

8. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    hihi, kan ik hyper mn buur vertellen wat ik van hem vind!

9. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    beter hyper dan sjaggie ;)

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Hoi meid

Wat vervelend dat jullie nu niet uit konden slapen. Erg vervelend als je gewoon verwacht dat wel te kunnen doen.

Maar aan de andere kant, vind ik half 8 geen gekke tijd om te beginnen met verbouwen! Zo vroeg vind ik half 8 niet.. Wijzelf klussen ook vaak in en om het huis, en dan beginnen we ook rond die tijd! En dat is dan vaak nog op zondag ipv doordeweeks... Ik vind half 8 geen gekke tijd.

Maargoed, zo'n grote operatie met heimachine had hij wel even van te voren mogen melden.

Meid neem inderdaad een lekker bakkie koffie!

Liefs
    Sinnamon

11. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Balen na zo'n nacht heb je eindelijk even rust en dan begint de geweldige
    buur van jou te vervelen.
    Zou idd wel zo sociaal zijn om de buurt even op de hoogte te brengen van z'n bouwactiviteiten.

Silly

12. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Wees blij dat je niet in een nieuwbouwijk woont waar nog weet ik veel hoeveel huizen gebouwd worden.
    Momenteel wordt er 6 dagen in de week gewerkt.
    En ja hoor bij mij voor de deur beginnen ze om 7 uur stipt.

Dus als je buurman een bouwbedrijfje heeft gehuurd, tja dan is half 8 nog aan de late kant.

Ik snap dat je na een rotnacht daar niet op zit te wachten, ik ken het gevoel hoor!!!!!!!!

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou zeg, dat is ook niet netjes. Onze buren zijn net klaar met een nieuwe voorgevel te bouwen en zij hebben ons iedere keer netjes geïnformeerd wat er ging gebeuren.

14. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Het gaat me er gewoon om, dat die buurman mij toch op de hoogte had kunnen brengen? Het is niet niks, heien. Als je in een nieuwbouwwijk woont, kan heien je al niet meer verrassen. Ik had dit nooit verwacht.
    En dan komt het toevallig nog es erg ongelegen, vanwege die rotnacht.

Ik blijf erbij dat ik het aso vind. Ik zou mijn buurtjes op de hoogte stellen van mijn (ingrijpende) plannen.

En de herrie begon om 7 uur al, het heien zelf pas om half 8. Hoezo laat?

15. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    ik bedoelde het niet onaardig hoor!!!!!!!
    meer dat ik precies weet wat je bedoeld. Op zich is het niet zo erg, maar als je een rotnacht hebt gehad....

en een melding van je buurman zou prettig geweest zijn inderdaad.
    Dan was je erop voorbereid geweest.

16. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    sorry, ik ben erg prikkelbaar. Ik begreep je niet goed.

17. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Geeft niets.
    Een tekst komt vaak anders over dan bedoeld.
    Als ik hetzelfde direct tegen je gezegd zou hebben, zou het heel anders overkomen.
    Vandaag dat ik het ook niet naar vond dat je zo reageerde!

Succes met je klusbuurman.

18. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    HIhi, ik werd in de loop van de dag ongesteld en toen was alle boosheid van vanochtend zomaar verdwenen. Zou ik nou toch ook last krijgen van een PMS?
    Moet er wel om lachen nu.
    Ik heb de buurman er ook niet eens meer over aangesproken, vond het de moeite niet waard, t kwaad was al geschied.

Share This Page