ben ook maar aan het afbouwen. Ik ga deze maand voor de voeding na het middag fruit en volgende maand voor haar voeding na de boterham. Vond het ook een gek idee maar weet dat het beter is. Bij 1 jaar wil ik alleen nog ochtend en avond geven. Maar ken je dubbel gevoel nu
9 maanden is heel veel meer dan de meeste Nederlandse kinderen krijgen hoor, die winst heeft jouw kind toch maar mooi even binnen! Doe gewoon rustig aan, vooral waar je je lekker bij voelt. Wie weet is dat libido er al voor je de laatste borst gegeven hebt!
Ja, raar is dat hè? Voor je gevoel ben je er zo klaar mee, maar als dan het puntje bij het paaltje komt... Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik eigenlijk wil proberen om tot na onze vakantie (we komen 1 maart terug) in elk geval nog 1 ochtendvoeding te geven. En daarna zien we wel wanneer ik er geen zin meer in heb.
Aanleggen voor de gezelligheid mag altijd. Ook als je helemaal afgebouwd hebt of zelf nooit met borstvoeding begonnen bent!
Klinkt zoals al gezegt allemaal prima. Gewoon lekker rustig aan doen en bij twjifel niet overhaast ineens alles doen ! Maar ik geloof echt dat het helemaal goed komt/gaat bij jullie ! Lekker doen wat goed voelt, das prima! Kleine heeft er ook helemaal vrede mee, das ook erg fijn! Liefs, Hanneke!
Ja weetje wat ik erg vind om echt streng te zijn. Ik moet straks echt na het fruit eten geen borst meer geven. Nu mag nog wa slokjes nemen als ze niet goed heet gegeten en dat is meestal zo maar over 1 maand is het pech en kan ze wat fruit krijgen of sap. Ik denk dat he best handig is om een streef data te houden.
't Is goed om een beetje te plannen, maar je moet ook vooral elk moment nemen zoals het komt. Ik zou dus me nu voornemen 'over een maand geen slokje na meer' en dan over een maand als het moment daar is kijken of het dan nog steeds als een goed besluit voelt. En ook niet wachten tot over een maand als het al eerder een goed moment is.
Mijn zoontje is net zo oud als Jitte, maar ik ben nog lang niet van plan te stoppen. Zo is iedereen anders! Ik weeg bijna 2x zoveel als jij (met kleren aan en ik ben laaaang hoor! ) en met mijn libido is niks mis, mijn man houdt wel van ronde vormen, haha! Maar van mezelf mag er zeker wat af. Maar ga voorlopig nog even door met de bv dus geen gelijn alhier. He meid, ik wens je succes met afbouwen en wees maar lekker trots op jezelf!
Bluesky, we zitten in hetzelfde schuitje! Mijn zoontje wordt morgen 8 maanden en ik heb ook besloten om te gaan afbouwen. En ik kijk er naar uit en tegelijk doe ik het met pijn in mijn hart. Dus ik snap je helemaal . Ik heb nog een voorraad BV in de vriezer, die ik in ieder geval nog ga geven, ik heb het tenslotte niet voor iets met veel moeite afgekolfd. Het kolven op het werk is wat me begint op te breken. Ik werk 4 dagen, en dan slokt het kolven toch heel veel tijd op. Als ik minder werkte, denk ik dat ik langer zou blijven voeden. Ik wil wel proberen om de avondvoeding er zo lang mogelijk live in te houden, en dan 's ochtends misschien kolven. Nou, in ieder geval ben ik sinds vorige week 1 keer minder gaan kolven overdag en ik moet zeggen dat ik er stevig last van heb. Behoorlijk wat stuwing, tot het pijnlijke aan toe. Ik blijf dus voorlopig nog een week alleen die ene voeding/kolfmoment minderen, niet nog een extra erbij. Heb jij nog last gehad?
Nee, dat is het rare, ik heb helemaal geen last van stuwing. Vrijdag was het zo druk op het werk dat ik helemaal vergeten was te kolven. Om 5.45 thuis gekolfd voordat ik ging, en normaal kolf ik dan rond 9.30 en nu was het al 12 uur... (Jitte drinkt thuis 8.00 en 11.00) Nergens last van, ondanks dat ik dus al vanaf 6.00 niet meer gekolfd had.... Mijn borsten voelde wel wat voller, maar daar was ook alles mee gezegd. Ik kolfde net 50 cc... In eerste instantie dacht ik dus dat Jitte helemaal niet meer zoveel bij me drinkt, maar aan het einde van de dag was ik snipverkouden en de dag erop werd ik ongesteld, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad. Meestal drinkt ze 's ochtends een kwartier (beide kanten samen) en om 11.00 een minuutje of 5, hooguit 10 (als Jelle zich gedraagt, anders is ze veel te afgeleid om te drinken) Maar in het algemeen heb ik eigenlijk weinig last van stuwing gehad. Alleen in de kraamweek eigenlijk, daarna nooit meer. Als ik de verhalen wel eens leest van vreselijke stuwing nadat je kind ineens een nacht doorslaapt... Nee, dat herken ik helemaal niet. Maar goed, Jitte groeit goed, was alert, had goede plasluiers enz, dus ik had maar besloten om me er niet meer druk over te maken. Ze maakt nu trouwens wel ineens een groeispurt volgens de durve op bv.com, maar ze krijgt nu voor het overgrote deel kv, dus dat is niet gek. OP het cb zit ze precies op haar eigen lijntje, daar was ze waarschijnlijk gaan dippen als ik nu alleen nog maar bv had gegeven. (niet dat ik dat een probleem had gevonden, hoor... Ik weet wel beter... )
Ah, als je je niet lekker voelt en ongesteld wordt heeft dat waarschijnlijk ook zo z'n invloed. Maar fijn dat je geen last hebt! Het klinkt alsof Jitte het prima doet, altijd een hele geruststelling als je iets aan het veranderen bent . drinkt ze de KV zonder problemen? Ik hoorde hier een verhaal van een collega wiens kind de KV echt niet lekker vond en haar lippen stijf op elkaar geduwd hield als de fles maar in haar richting kwam. Ik heb het nog niet geprobeerd (wil volgende week ofzo de eerste kv geven) dus ik ben benieuwd. Ik heb nooit een overvloed aan voeding gehad en kolven was ook altijd nét genoeg, dus ik ben ook verbaasd dat ik stuwing heb. Maar mijn zoontje slaapt sinds 3 weken de nacht door (hoeraaaaaaaaaaaaa!!!!) en dat zal er ook wel mee te maken hebben. Voorheen was ik iedere 3-4 uur aan het voeden of aan het kolven, en dat is dus nu niet meer zo. Ik heb nu gewoon besloten meer tijd te nemen om af te bouwen. 1 voeding minder in 2 weken ipv 1 week is ook prima
hai hoe is het? Hier gisteren begonnen met afgekolfde melk na de boterham. Over 2 weken ga ik proberen soja melk te geven. Maar die fles bij mij vind ze maar raar en bij jou? Lukt dus de KV?
Jitte kreeg altijd al een flesje om 19.00 met kv dus gelukkig ken ik dat probleem niet. Ik wil juist van de week eens gaan proberen of ze 's middags na het slapen wat thee wil uit een tuitbeker. Verder gaat het afbouwen goed, nou ja, afbouwen we zitten op nog op 2 voedingen maar dat vind ik prima. Al is de ochtendvoeding wel minder nu, merk ik, maar ze heeft er wel genoeg aan. Ze eet nu wel goed en ze hapt ook goed, dus ik wil volgende week de voeding van 23.00 af gaan bouwen. Ze is nu bijna 2 weken ziek geweest, dus ze moet nog even inhalen... Intussen tijgert ze de hele kamer door, trekt zich op, gaat soms per ongeluk op haar billen zitten enz. Actief genoeg dus!
Als ik in de ochtend geen bv meer geef, ga ik kv geven, al dan niet met pap, en dan lekker uit een flesje... Mocht het zo zijn dat ik de ochtendvoeding er nog in kan houden tot 1 jaar, stap ik daarna over op gewone melk. (Het advies was toch pas na de eerste verjaardag gewone melk, of niet? Nu begin ik te twijfelen) Jelle drinkt nog steeds elke ochtend een flesje pap en hij kan er zo van genieten... Hij wil ook perse geen brood of pap uit een bord, en eigenlijk is een flesje wel zo makkelijk. Kan ik ook op mijn gemak ontbijten...
ach ze kijken niet op 1 maand. Kan dus ook wel met 11 mnd als hij verder goed op andere koemelk produkten reageert. Pap..tja..is niet zo een lief hebber. Nouja ik maak me al druk om niets. Eerst maar me boterham voeding afbouwen. Wat drinkt hij? Zou het verschil uitmaken of ze kv drinken dan of bv? Hier wil ze niet meer dan 100 of 120 cc bv.
@SLC: Sorry, ik had helemaal gemist dat je gereageerd had... Jelle drinkt volle dagmelk met bambix. Brinta vind hij ook erg lekker maar dat is snel te dik voor de fles. Jitte drinkt nu nog opvolgmelk, zonder pap, dat vind ze nog niet lekker en ze kan het er eigenlijk goed op doen. Wat betreft het afbouwen.... Ik heb vandaag mijn kolfspullen afgewassen en terug in de doos gedaan... Heb het niet meer nodig.. Ben nu 2 weken vrij en na die tijd ben ik echt gestopt met de bv. Het liep zo snel terug ineens, en eerlijk gezegd ben ik het kolven voor ik moet gaan werken ook helemaal zat na 5 maanden... Vooral omdat het zo vroeg moet.. Afgelopen donderdag en vrijdag moest ik om 5.30 op om te gaan werken en maandag en dinsdag ook, dus heeft Jitte geen ochtend voeding van me gehad. Daarnaast was ik donderdag ook nog eens ongesteld geworden, en dan loopt het bij mij toch al terug. Zaterdagochtend heb ik haar nog aangelegd maar na 5 minuten was alles al beter om te doen als drinken. Zondag ochtend maar meteen een fles gegeven en die dronk ze ook goed. Niet zoveel, maar ze heeft 's ochtends nooit veel honger, mag blij zijn als ze 120 drinkt, meestal maar 100. Overigens dronk ze gisteren en vandaag ineens 180/6 dus ze zal het wel nodig hebben. En aangezien we zaterdag op vakantie gaan en Jitte altijd een dag of 4 nodig heeft om de productie weer op te krikken, kan ik er net zo goed nu een eind aan breien. Ik wilde toch na de vakantie stoppen, dus dan maar een weekje eerder. Ze mag overdag nog wel een slokje als ze wil, maar zelfs dat doet ze bijna niet meer. Er komt geen tsr meer volgens mij. Ik heb nu ook vanaf gisterenmiddag niet meer gekolfd of gevoed en ik voel helemaal niks aan mijn borsten. Dus dan is het gewoon klaar.... Maar mijn God, wat is het moeilijk. Nooit gedacht dat ik dat zo erg zou vinden. Maar toch is het goed zo. Ik heb een goeie 9 en een halve maand bv gegeven, niet opgegeven bij slechte nachten en dagen, door hardnekkige spruw heen gekomen en mijn meisje op mijn antistoffen door het (mexicaanse) griepseizoen geloodst... Wat wil ik nog meer! Laat die staande ovatie maar komen!!! *is erg trots op zichzelf, dat merken jullie wel.. *
Eigenlijk toch heel bewust maar rustig lekker een eind aan gemaakt ! Beetje samen loop van omstandigheden, maar aan de andere kant een bewuste keuze om het zo verder te laten gaan. Meid, ruim 9 maanden borstvoeding, super toch! Wie had dat gedacht ! Je hebt het super gedaan en je mag zeker trots op jezelf en de kleine zijn ! Fijn dat je borsten ook prima snappen dat jullie de melk niet meer willen gebruiken, dus het niet meer nodig is om nog nieuwe te maken. Verder wil ik je/jullie alvast een heerlijke vakantie wensen! Veel plezier samen, maar dat gaat vast goed komen ! Liefs, Hanneke!
* staande ovatie* Hartstikke goed meid! Ik weet nog hoe verdrietig je was rondom Jelle´s BV enzo... Dit pakt niemand meer van jullie af
Dank jullie wel! Vandaag ook weer geen bv gegeven en Jitte lijkt het prima te vinden. Prima dus! O ja, ik heb hier nog een dicht flesje Syntocinon liggen, kan ik daar iemand blij mee maken? (Ik weet dat je medicatie niet aan anderen mag geven, maar bij de synto zijn geen verschillende sterktes enzo, toch?) Ik heb het op 1-2 gehaald bij de apotheek en het is nog goed tot jan 2013. Vind het zo zonde om het weg te gooien... (het heeft al die tijd in de koelkast gelegen, in de groentela, waar alleen mijn schone kolfspullen in lagen)