Lief dat je het vraagt Het kolven met een voedingsbh gaat goed. Echt een uitkomst! Mijn productie is nog steeds hetzelfde, ongeveer 20-25 cc per uur, veel te weinig voor een hele dag dus. Ik moest wel even wennen aan mijn nieuwe kolf. De eerste paar keren ging het wat moeilijk. Ik hoop nog steeds dat er ineens een wonder gebeurt zodat ik genoeg melk heb maar ik ben bang dat dat nooit gaat gebeuren.. Ik kolf me te pletter en blijf dat ook doen, en als het even kan (wanneer ik genoeg denk te hebben) voed ik hem live. Zo cosy is dat
Blijf vooral dat live voeden volhouden en geef die afgekolfde melk via een borstvoedingsondersteuningsset. Een kind stimuleert borsten honderd keer beter als een kolf. Daarnaast, pas je tijdens het kolven al borstcompressie toe? Bij mij ging daarmee de melk pas echt stromen!
Jazeker, ik pers mezelf echt letterlijk uit. Haha Ik zal eens kijken voor zon borstvoedings ondersteuning set..
Jammer dat het nu nog niet meer lijkt te worden, hadden we wel gehoopt natuurlijk . Hopelijk komt het nog! Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je je helemaal klem drinkt, zelf? Ik drink nl in tijden van dip wel zo'n 4 of 5 liter verdund vruchtensap, water of slappe kruidenthee, en heb altijd het idee dat het echt helpt. Normaal drink ik ook zeker 3 l per dag tegenwoordig.
Wow 3 liter . Ik drink met geluk 2 à 2,5 liter op een dag! Dat vond ik al een hele prestatie van mezelf eigenlijk. Vandaag (nu) zit ik aan de 1200 ml, ik zal eens een paar dagen proberen om heel veel te drinken. Meestal drink ik 's ochtends borstvoedingsthee (wat een mens allemaal al niet uithaalt om simpelweg d'r kind te kunnen voeden:S) en 's middags dubbelfriss of thee.
Helaas maakt het voor de aanmaak van melk kein flaus aus hoeveel je drinkt. Het is wel van belang voor jezelf; drink je weinig, dan is dat slecht voor je organen, maar die melk wordt wel gemaakt hoor en niet meer of minder als je veel of weinig drinkt, dat is echt een fabel. Je moet wel altijd voldoende drinken, ook als je niet voedt en dat is 1,5 liter per dag.
elke keer als je gaat kolven een half liter flesje water klaar zetten ik heb mezelf dat aangeleerd met de voeding. en zodra mijn zoontje drinkt krijg ik dorst. dat flesje is binnen 2 min leeg pak ik geen flesje heb ik ook dorst maar zodra hij klaar is is de dorst weg. zo stom. echt een kwestie van gewenning.
Tuurlijk is dat cosy! Maar hoe denk je dan te weten dat je voldoende hebt? Ik zou zo vaak mogelijk aanleggen; dat is en blijft de beste boost voor je productie! Je kan aan de buitenkant niet zien of voelen of je voldoende melk hebt; vertrouw er maar gewoon op!
Nou ja, ik geloof je direct dat dat verband niet is aangetoond oid, maar je kunt wel uitrekenen dat je lichaam dat vocht wel moet hebben natuurlijk. En je kindje drinkt natuurlijk al gauw 700-800 ml op een dag. En je lichaam kan het niet een op een omzetten, je plast natuurlijk ook nog Ik merk zelf ieg dat ik de hele dag dorst heb en voortdurend wel kan drinken nu ze weer een groeispurt heeft gemaakt. En thee (zwarte of groene) helpt niet echt voor je vochtbalans, want dat werkt dehydraterend.
Neej dat zwarte thee en koffie dehydraterend werken is inmiddels weer achterhaald. Je raakt er wel vocht van kwijt, maar per saldo plas je in 24 uur evenveel, of je nou water of koffie drinkt.
Koffie en zwarte thee zijn goede dorstlessers en tellen gewoon mee bij de inname van de aanbevolen 1,5 à 2 liter vocht per dag. Ook tijdens warme dagen tellen de kopjes koffie en thee gewoon mee om de vochtbalans op peil te houden. Het is een fabel dat caffeine vochtafdrijvend zou werken. Bij sommige mensen kan caffeine wel voor een iets snellere, maar niet voor meer uitscheiding van vocht zorgen. Je krijgt echt niet meer voeding als je meer dan de aanbevolen hoeveelheid van 1,5 liter per dag drinkt en als je eens wat minder drinkt, dan zal dat ook geen invloed hebben op de aanmaak van moedermelk. Wel is voldoende vocht van belang voor jouw algemeen welbevinden.
Dat kan ook wel weer achterhaald zijn, haha, ik ben ook al oud dus vandaar waarschijnlijk, maar ik krijg er ieg erge dorst van! Maar ik heb mijn hele leven al veel en snel dorst, dus het zal wel aan mij liggen dat ik die snellere afvoer van vocht wel merk dus. Voor mij absoluut geen dorstlessers hoor!
Ik ben inmiddels weer aan het werk, en op mijn werk drink ik echt VEEL. (Ik zit achter mijn bureau en het drinken wordt aangevoerd door de stagiair, ik heb het goed geregeld ) En ik heb het idee dat het op mijn werkdagen toch wel beter gaat. Ik kolf op die dagen om de twee uur. Op vrije dagen kolf ik wanneer ik tijd heb. Dan kan er zomaar 5 uur tussenzitten omdat we ergens heen gaan waar geen mogelijkheid om te kolven is, maar wanneer ik bijvoorbeeld strijk dan zet ik de kolf erbij en kolf ik zoveel mogelijk. En met resultaat! Eind februari kolfde ik tussen de 500 en 550 ml per dag, waarvan zo'n 40 ml van mijn linkse borst kwam en de rest van de rechter. Mijn rechterborst produceert nu ongeveer 500 ml en mijn linker ongeveer 95 ml! En het wordt elke dag wat meer. Ik ben daar zo blij mee, en ik hoop echt dat het nog meer wordt zodat ik Mini steeds meer bv kan gaan geven. Maar de kleine krijgt ook steeds meer honger, ach ja, wat ik hem niet kan geven krijgt hij uit een pak en wat ik wel kan geven is goud .