wat doen ze vaak als eerste??????

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by angela33, Apr 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo,

nu na 3 maanden niet ongesteld te zijn geweest (24 feb een + zwanegrschapstest en daarna niet meer positeie )word ik nu door gestuurd naar de gynaecoloog (ivm mijn leeftijd en mijn kinderwens).
    Totaal geen ervaring mee.

kan iemand mij vertellen wat de eerste behandeling is die ze uitvoeren om zwanger te worden?/
    is dat iui, ivf of wat dan ook en kan iemand me dan ook een beetje vertellen hoe dat er aan toe gaat.

ik hoor op wat reactie van jullie?
    groetjes angela33

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wanneer je voor het eerst naar de gyn gaat is IUI/IVF vaak nog wel ver weg ;)

hij zal eerst onderzoeken waarom je niet regelmatig ongesteld word en of je wel een eisprong heb
    meestal begin je dus met een bloedonderzoek om je hormoonwaardes te bekijken, een inwendige echo en zal je waarschijnlijk een temp curve moeten gaan bijhouden.
    Misschien krijg je al wel medicatie om je menstruatie op gang te brengen zodat je vanaf 0 kan beginnen

het onderzoeken van je vriend zn zaad zal ook een eerste stap zijn

Afhankelijk van alle uitslagen zal er een verder plan worden uitgeschreven

Zelf nog proberen al dan niet met hormoonstimulatie
    Een HSG, om te zien of de eileiders doorgankelijk zijn
    Wanneer het zaad niet goed is, heb je wel grote kans dat je gelijk door mag voor IUI

hoe of wat verder hangt dus echt af van alle uitslagen.

Hoe lang zijn jullie nu bezig voor ene kindje?
    En hoelang ben je al met de pil gestopt?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    he angela

het ligt er aan wat het probleem is welke behandeling je krijgt.
    ze doen eerst een fertiliteitsonderzoek, dan gaan ze dus kijken wat er aan de hand is.
    omdat jij al zolang niet ongesteld bent geweest zul je denk ik eerst medicijnen krijgen die ervoor zorgen dat je ongesteld wordt. (heb ik zelf nooit gehad dus weet niet hoe die heten zullen genoeg meiden zijn hier die het wel weten)
    als je menstruatie dan begint is de eerste dag rood bloed cyclusdag 1 op cd 3 moet je bloedprikken en dan vanaf ongeveer cd 10 (ligt eraan ik heb een korte cyclus bij mij beginnen ze cd 8) krijg je follikelmetingen dat zijn inwendige echo's waarmee ze kunnen kijken hoe de follikels groeien (in de follikel zit je ei) ze kijken ook naar de opbouw van het baarmoederslijmvlies en misschien nog wel meer dingen wat ik zo niet weet.
    je gaat dan meestal om de dag tot aan je eisprong. en dan ligt het aan het ziekenhuis of ze een samenlevingstest doen of niet.
    dat doen ze namelijk niet overal.
    ik had die wel gehad de dag voor je eisprong moet je dan klussen met je vriend op een bepaalde tijd en de dag na het klussen ga je naar het zkh dan halen ze een heel klein beetje slijmvlies uit je baarmoeder (vaginaal doet geen pijn voelt alleen de eendebek) en dat leggen ze dan onder de microscoop om te kijken of er levende zaadcellen in te vinden zijn.
    een week na de eisprong moet je dan weer bloedprikken. en dan ga je als je weer ongi word terug om alles te bespreken.
    je vriend moet ook zijn zaad inleveren. als jullie binnen een uur in het zkh kunnen zijn met het zaad dan kan hij dat potje gewoon thuis vullen.

de follikelmetingen stellen niks voor trouwens daar komt niet eens een eendebek bij kijken. je voelt er echt niks van. ik doe altijd een langer shirt of rokje of jurkje aan dan voel je je niet zo bloot als je uit het omkleedhokje komt lopen.

bij ons bleek dat het zaad van mijn vriend niet zo goed was bij mij was alles goed. het zaad was ook weer niet zo slecht dus we krijgen iui zonder dat ik hormonen moet spuiten.

het hoeft niet eens dat je zoiets krijgt het kan ook zijn dat je bijv. alleen maar hormonen hoeft te gebruiken, omdat je cyclus zo lang is heb je waarschijnlijk geen eisprong dus misschien zijn hormonen wel genoeg.

als ze niks kunnen vinden dan krijg je nog andere onderzoeken, maar die heb ik niet gehad dus daar kan ik je niks over vertellen.

ik wil je in iedergeval heel veel succes wensen en hopelijk heb je over niet al te lange tijd een mooie test in je handen en kun je genieten van een mooie zwangerschap!

4. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi,
    bedankt voor je reactie.

ik heb besloten om alleenstaande moeder te mogen worden en heb zelf een zaaddonor gevonden , van die donor was ik in juli zwanger geraakt maar dat is helaas mis gegaan in sept. sindsdien niets meer gehoord van de donor dus op zoek naar een neiuwe en die heb ik gevonden, feb de eerste zi van deze donor gehad en een + zwangerschapstest gehad maar een paar dagen later nog een test gedaan en die was negatief, toen bloedonderzoek op hcg maar ook negatief , sindsdien niet meer ongetseld geweest alleen maar witte afscheiding gehad.

moet ik mijn donor dan ook meenemen naar de eerste afspraak.

ik ben in okt 2010 gestopt met de pil.

groetjes angela33

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    nee ik denk niet dat je je donor mee moet nemen naar het gesprek, lijkt me niet iets wat je wil bespreken waar hij bij is.
    als ze het zaad van hem willen testen dan krijg je gewoon een potje mee en dat kun je dan aan hem geven zodat hij het kan vullen en inleveren.
    verder zal het fertiliteits onderzoek voor jouw gewoon het zelfde zijn denk ik.

ivf/icsi doen ze vaak als het zaad echt slecht is. of als jouw eileiders niet doorgankelijk zijn dus dat zal bij jouw denk ik niet nodig zijn.

misschien dat ze wel iui gaan doen omdat je donor zaad hebt dan heb je misschien wat meer kans dan zo injecteren, maar daar heb ik echt geen verstand van.

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    had je hiervoor wel een normale cyclus eigelijk? wel gek he dat je nu al zolang niet meer ongesteld bent geweest. hopelijk vinden ze snel de oorzaak en is het zo opgelost.

7. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi,
    ja ik had een normale cyclus want ik hield het al een beetje bij op papier en daar zie je dat het altijd dezelfde tijd is dat ik ongesteld werd, het was misschien een dag eerder of later maar kon haast de klok erop gelijk zetten.
    en ook wat betreft de eisprong want ik gebruikte ovulatietesten die was ook gelijk.

dus ja het is vreemd toch dat het ineens niet meer zo is kan dat?

groetjes angela33

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    ja dat weet ik ook niet vind het inderdaad erg vreemd.
    hoop dat de gyn je sne lduidelijkheid kan geven, misschien is het wel iets heel kleins.
    ik hoop het voor je!

wanneer ga je naar het zkh?

9. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb donderdag een afspraak.
    ben zeer benieud wat het kan zijn want dit vind ik wel heel vreemd.

ze zullen het er wel op gooien dat ik te zwaar ben , dat is ook zo maar zo ben ik al 15 jaar dus dan vind ik het vreemd dat het ineens zo is toch?

krijg je eigenlijk gelijk wat te horen dan?

groet angela33

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    he angela
    hoe was het in het zkh? heb je al te horen gekregen wat ze gaan doen en evt medicijnen gekregen voor de menstruatie op te wekken?

zou idd raar zijn als je cyclus opeens veranderd door je gewicht terwijl je niet zwaarder bent geworden.

ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan..

11. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi

ik heb eerst met de fertiliteitsarts gesproken over mijn cyclus enz.
    toen wilde ze een inwendige echo maken om te kijken hoe het er van binnen uit zag zeg maar, daar zag ze dat er aan de rechterkant een mega ei zit die nog niet gesprongen is. waarschijnlijk groeit dat eitje steeds een klein stukje verder maar springt niet, ook zag ze dat het slijmvlies erg dik is.
    ik krijg nu een middel om de menstrautie op te wekken en daarna doorgaan met clomid. ik moest ook nog bloedprikken voor glucose, schildklier en nog wat dingen. ik krijg al sik met clomid bezig ben op dag 12 een echo om te zien hoe het ei eruit ziet en of er een gaat springen zodat ik dan beter kan inplannen wanneer ik een inseminatie kan doen.

dus spannende tijd komende tijd.

groetjes angela

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    he angela
    zo spannend zeg! maar dit ziet er op zich niet heftig uit en is hopelijk met de clomid dadelijk opgelost, dat zou mooi zijn!
    heeft de arts nog iets gezegd hoe het kan dat nu opeens je ei niet wil springen? omdat je altijd zo'n mooie cyclus hebt gehad.

ik hoop voor je dat dit het enige is en het met de clomid opgelost is en je snel zwanger word!

veel liefs

13. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi,

ze zij dat het als het ware een schijnzwangerschap was.
    als ik hierzo de verhalen allemaal lees zijn er zoveel verschillende medicijnen die mensen krijgen, wat is nou eigenlijk goed. en dan bedoel ik de goede verhalen.

groetjes

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    He angella had helemaal over het hoofd gezien dat je gereageerd had? hoe is het nu? waar in de cyclus zit je nu?
    geen idee precies waar welke medicijnen allemal voor zijn. Vele hebben toch een net wt andere werking. kun je niet googlen? clomid krijgen wel veel meiden geloof ik.
    succes meid! x

Share This Page