Dichtzittende eileider(s)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mirre, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik weet dat je als je chlamydia hebt gehad ooit, dat je eileider(s) verstopt kunnen zitten.
    Hoe kunnen ze zien of je chlamydia heb gehad?
    Ik ben al vaker op geslachtsziektes getest en heb het niet/gehad naar mijn weten.
    Toen ik in juni zwanger bleek.heeft de vk toen ook niet bloedonderzoek daarnaar gedaan of was dat alleen HIV?

Ben hiermee bezig omdat ik waarsch ook een HSG moet ondergaan en ik me afvraag hoe de gyn hierop gekomen is.

Liefs, Mirre

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

volgens mij kunnen ze dat in je bloed zien toch of je dat ooit gehad het?
    weet het niet zeker hoor.
    succes meid

3. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    je wordt bij aanvang van de MMM standaard getest op chlamidia. dit zit in de bloedtest.
    sterkte met je HSG!
    ik hoop dat het mee valt!
    liefs elfje

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    :oops: waar staat MMM precies voor? (ja, de molen waarin je komt als je al langere tijd zwanger prob te worden, maar de afkorting bedoel ik) ;)
    We zijn 8 sept voor de eerste keer bij de gyn geweest zitten we dan in de MMM?
    Vrijdag krijg ik de uitslag van bloed prikken wat ik 2x afgelopen cyclus heb moeten doen, maar volgens mij alleen hormoon dingen zoals Progesteron (het waren 4 dingetjes de eerste x en de week erop alleen progesteron prikken), maar volgens mij niks van chlamidia.

Mirre

5. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hihi mirre,
    Medische Malle Molen...
    beetje hip afgekort op het internet, maar geen officiele term hoor.

bij mij zat het in de eerste bloedtesten. ze hebben eigenlijk toen al een hoop willen uitsluiten. bij ons in het ziekenhuis dus standaard. ik weet neit of dit overal zo is.

heb je kans op een eventuele besmetting? misschien moet je het dan toch even melden bij je gyn, en kan hij je toch nog even testen. het is een grote veroorzaker van vruchtbaarheidsproblemen.

liefs elfje

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Mirre, je moet je geen zorgen maken, je kan door verschillende redenen verstopte eileiders hebben hoor, dus niet alleen door chlamydia. Een HSG is gewoon een stap in de MMM.

Ik heb ook een HSG gehad en die viel best wel mee. Er waren geen aanwijzingen dat ik verstopte eileiders had, maar ze willen ook gewoon alles uitsluiten.

'k Hoop dat je snel zwanger mag worden!

Groetjes

Kirby

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mirre HSG is toch vaak 1 van de onderzoeken die volgen na zo'n cyclusanalyse, dus maak je niet al te veel zorgen. En volgensmij wordt ook vaak wel getest op clamydia, maar staat bij mij bij dat ze dat bepaalden uit het uitstrijkje wat ook nogmaals gedaan werd. Zo gebeurde het ook bij de huisarts kan ik me herinneren. Heb je al een keer uitstrijkje gehad? Wens je veel succes, weet je al wanneer je moet voor die HSG of heb je nog geen afspraak staan?

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Uitstrijkjes heb ik wel eens gehad hoor ;) en heb me ook wel eens op geslachtsziektes en hiv laten testen.
    De HSG .daar moet ik voor bellen op de eerste dag van menstruatie,want die moet gelijk daarna plaatsvinden.
    Ik wilde 'eerst' even de uitslag van bloed en zaadjes afwachten as vrijdag is die. Ben net met nwe cyclus begonnen dus het zal volgende cyclus op z'n vroegst worden.

Liefs, Mirre

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mirre volgens mij kun je alleen in je bloed zien of je chlamydia hebt, en niet of je het hebt gehad.
    Verloskundige test idd op HIV en en ook op LUES (Syfilis) =ook geslachtsziekte.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Na de mk hebben ze gelijk in het ziekenhuis 5 buisjes bloed afgenomen, misschien hebben ze toen ook wel gelijk daarnaar gekeken.
    Waarom anders zoveel buisjes nodig?

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij de versloskundige nemen ze ook altijd een paar buisjes bloed af voor:
    Bij het standaard onderzoek wordt uw bloed onderzocht op:
    • bloedgroep
    • hemoglobinegehalte
    • de rhesus-D-factor
    • andere antistoffen
    • hepatitis B
    • lues (syfilis)
    • hiv

Ik denk dat ze dat bij jou ook gedaan hebben, mischien wel iets anders omdat je een MK hebt gehad.

Ik hoop dat je snel weer zwanger bent meid :)

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Klopt!
    Deze dingen had de vk al laten prikken voordat ik een mk kreeg!
    Daarna hebben ze nog eens 5 buisjes genomen.

Share This Page