Hoi Dames! Mijn kleine man is nu 12 weken. Sinds week 2 hebben we hem ingebakerd. Eerst met een hydrofiele luier, maar toen hij 6 weken was - werd hij toch wel een beetje sterk hiervoor. Hij wurmde zichzelf los. Nu hebben we een swaddle-me. Dit gaat goed, alleen merk ik dat als hij écht wil - zichzelf los krijgt. Nu is hij er ook bijna uitgegroeid en willen het inbakeren afbouwen.. Damian zijn enigste valkuil, zijn z'n actieve armpjes die alle kanten op zwaaien. Deze houden hem wakker of maken hem wakker. Met als gevolg - boos,huilen en wondjes in zijn gezicht. Nu is het al vele male beter als 6 weken terug! Motoriek word al fijner, maar nog niet perfect ( logisch, hij is nog zo jong! ). Is er een manier om het al af te bouwen? Iets ervoor aanschaffen is geen punt, maar wil niet met 6 maanden pas afbouwen.. Dat is veels te laat en het mannetje moet ook de prikkels leren kennen tijdens zijn nachtrust. - Overdag leggen we hem vaak al los, meestal is hij dan al half in slaap. Dit gaat goed tot max 1 - 1,5 uur. Dan word hij wakker van zijn handjes. Iemand tips? Liefs, Sill
Wij hebben een zijligkussen gekocht. Hierdoor heeft ons zoontje toch nog enige strakte om zich heen omdat hij klem ligt tussen het kussen, maar hij heeft dus wel zijn armpjes vrij...dus denk niet dat dat voor jullie de oplossing is. Er zijn ook diverse merken die een opening aan de zijkanten hebben voor de armpjes, zodat je bv eerst 1 armpje los kan doen en daarna 2 armpjes, zoals de Pacco Plus. www.pacco.nl Je kan evt ook een Puckababy kopen. Dan is hij wel ingebakerd, maar zijn armpjes kan hij in de zak zelf los bewegen, maar zich niet slaan. Is iig al iets minder straks dan de SwaddleMe. En anders....door blijven gaan met wat je nu doet en er gewoon in 1x mee stoppen, al moet dat maar net goed gaan natuurlijk... Hmmm, moeilijk hé!
Heey! Bedankt voor je reactie Een zijligkussen hadden we al gekocht voor zijn voorkeurshouding. Dit hebben we een paar gebruikt, maar meneer was er niet mee eens! Maar gelukkig heeft het wel geholpen, want het lijkt dat zijn nekspiertje losser is geworden - zijn hoofdje is weer bijna rond! Hij ligt nu zelf om en om naar links en rechts! Maar om terug te komen op het inbakeren.. Ik had al gekeken voor zo'n inbaker-sok. Maar deze zitten losjes. Het is inderdaad moeilijk. Net heeft het mannetje weer even een klein uurtje geslapen zonder inbakerdoek. Maar dan is hij zo weer wakker. Ik zal eens gaan kijken naar de puckababy! Thanks!! xxx Sill
Wij hadden het zijligkussen in eerste instantie ook gekocht ivm een afplatting, maar daar mocht hij niet ingebakerd in ivm omrollen, dus toen zonder in te bakeren in het zijligkussen gelegd en warempel sliep hij gewoon. Hij slaapt niet diep hoor, maar hij slaapt wel De Puckababy is net zoiets als een inbakersok, dus die zal dan ook te los zitten. Dan kom je toch op de Pacco Plus uit (zie foto en Inbakeren afbouwen met de Pacco Plus afbouw doek, daarna als babyslaapzak te gebruiken.) of iets wat daarop lijkt van een ander merk. Je kan dan beide armpjes inbakeren, 1 armpje eruit of allebei de armpjes eruit. Ik heb hem gister besteld en zal hem morgen of zaterdag binnenkrijgen denk ik. Ons zoontje ligt nu 's nachts nog wel ingebakerd, omdat hij niet diep kan slapen in dat zijligkussen. De Pacco die wij nu hebben is tot 7 kilo en wordt inmiddels te klein, dus vandaar dat we die Pacco Plus besteld hebben, want die is vanaf 7 kilo. Het is trouwens wel een duur grapje, dus het is niet iets wat je 'even' gaat proberen en op Marktplaats staan ze nog niet, want ze zijn pas vanaf 10 mei te koop
ik heb mijn zoontje in de puckababy gehad, en dat werkte goed, toen ik daarvan wou afbouwen was het winter en heb ik een winterslaapzak gehaald met mouwen, dan gaan ze ook niet zo snel met de armen "maaien". maar dat is wel wat lastiger nu het warme weer eraan komt. een vriendin van mij heeft de mouwen van de winterslaapzak vast gemaakt aan een zomerslaapzak! hahaha maar het werkt wel! succes