Neeeeeeeeeeheeee dames niet meteen doordenken Ik bedoel zelf kleding naaien enzo. Ik dus niet, heb zelfs een jaar lang naailes (heee stop jullie denken weer door ) gehad. Resultaat een blouse die ik nog redelijk aan kon en een broek waarvan ik met veel moeite eindelijk de zakken erop had gekregen. Alleen aan de vekeerde kant, ik moest dus met mijn handen in mijn broek om in de zakken te kunnen komen (wel handig tegen zakkenrollers trouwens). Naaimachines gaan spontaan kapot als ik ernaar kijk, heb er ondertussen al 3 versleten (gelukkig allemaal oude beestjes die ik geerft had van 2 hoopvolle oma's en mijn naar amerika verhuisde zus). Het is zelfs zo erg dat mijn man voor mij het draadje door de machine moet leiden omdat ik het niet voor elkaar krijg. Mijn pogingen eindigen vaak al wanneer ik een spoeltje moet opwinden (neeeeeeheee stop nu eens met doordenken ). Ik snap er de ballen van, het lukt gewoon niet, het wind niet strak op en dus moet manlief er weer aan te pas komen En als het dan eindelijk zover is en ik kan gaan naaien heb ik na 5 cm de stof muurvast in de machine zitten. De naald zit muurvast met de stof in het ding waar de spoel in zit en wederom moet manlief er aan te pas komen. Met toch heel wat kracht wordt de gemartelde stof bevrijdt. En ik ik ben het zo zat dat ik met heel veel liefde de naaimachine van 3 hoog naar beneden wil gooien, maar ja dan moet ik weer de troep opruimen en daar heb ik geen zin in. Nu heb ik dus geen naaimachine (ja alleen jan dan Oeps nu ben ik zelf al aan het doordenken geslagen) meer in huis en het bevalt me prima. Groetjes Anita
gewoon lekker gaan shoppen en naaimachine op Marktplaats zetten.... sommige dingen moeten we ons gewoon niet aan wagen toch?
Ik kan het ook niet hoor! Een knoop aan een overhemd naaien lukt me nog wel, maar meer echt niet! (enne dat knoop-aan-naaien is ook niet zoals het moet, is een paar keer met naald+garen er doorheen en dan een gewone huis-tuin-keuken knoop in het garen .
Toen ik de topictitel las dacht ik: nou...ik ben nu 23 weken zwanger...JA dus! Maar dat bedoelde je dus niet Ik kan geen kleding naaien...maar ik wil het wel al jaren leren. Wat betaalde jij voor die naailessen?
Ik zit nu op naailes vind 't super leuk. Zeker nu ik 't een beetje begin te snappen . Ben nu bezig met een vest en heb al 2 jurkjes voor Rianne en een slaapzak in elkaar gedraaid
ja ik wel.ik vind het ideaal ik maak kussens voor in honden en katten manden ook op bestelling als je aan appart kussen wil hebben in kleur enzo
Om nou te zeggen dat ik kan naaien ..........tja das ook wel wat . Heb mega veel moeite met een broek bijv. maar heb afgelopen zaterdag wel een gordijn van 3m hoog bij 4,5 m breed genaaid wat volgens me moeder mega knap is want dat krijgt zelfs zei niet voor elkaar hahaha hoezo omgedraaiede wereld ? morgen ochtend ga ik nog weer even naar de markt om nieuwe gordijnstof te kopen heb nu de smaak te pakken hahaha.
Ik zit dus sinds 5 jaar op les, kan ook redelijk zelf patroontekenen. Ik vind het erg leuk, leer steeds meer bij. Zoals laatst, hoe je een broek oop de officiele manier korter moet maken. Ook heb ik een beetje meegeholpen aan het maken van mijn trouwjurk, en heb ik het grootste gedeelte van de bruidsmeisjesjurk van mijn nichtje genaaid. Ik heb een hele mooie naaimachine, een locker en een borduurmachine. Wat Anita heeft met naaien heb ik dus met breien, ik kan dat dus echt niet... Ik ben ook lid van het grootste naaiforum in NL, en kan daar leuk praten over mijn hobby. Nou ja, hobby, het moet misschien later mijn beroep worden, ik ga dit jaar aan mijn certificaten voor costumiere werken, of ik examen doe wee tik nog niet, dat is erg streng maar met certificaten kom je ook al een eind. Ik moet zeggen, toen ik begon met naailes, kon ik het echt voor geen meter, een jaar lang heb ik alleen maar ritsen geoefend en uitgehaald, naderhand ben ik het pas echt leren doen. Dus zelfs als je zero talent hebt is het mogelijk om het goed te leren. Dinds 2 jaar is mijn lerares echt superpositief, dat ze echt steeds zegt dat het goed gaat, dat ik het echt begin te leren enz. Ik betaal 20 euro voor 3 uur les 1x in de 2 weken. Maar dat komt omdat mijn lerares ( in de 70 ) is verhuisd een goeie 2 uur rijden van haar vorige plek. Dus ze moet helemaal naar ons toerijden, speciaal een ruimte huren en ook nog eens terug. Maar eerst betaalde ik zo'n 100 euro voor 10 lessen en had ik 1x per week patroontekenen en 1x per week naailes. Goed, lang verhaal, maar ik vind naaien en patroontekenen heel leuk, al zit ik nu ff in een naaidip.. Groetjes,
Ik heb 5 dagen de opleiding mode en kleding gedaan na die 5 dagen heb ik een overplaatsing gevraagd na de opleiding kantoor en verkoop omdat ik er dus echt helemaal niks van bakte. Verschrikkelijk naaien. (met de naaimachine bedoel ik)
Ik kan ook alleen grote dingen naaien, zoals baby's, gordijnen de wieg bekleden ofzo. Maar kleding waag ik me niet aan, hooguit een rok of broek met jawel elastiek
Hey Koeky, Is dat Sancho of de marlotte? Ikzelf ben lang niet op de marlotte geweest, ik heb mijn borduurmachine in mei aangeschaf en in mei ook pes2card, maar ik zou heel graag embird willen, maar daar heb ik even geen centjes voor. En ook op sancho ben ik lang niet meer geweest, maar dat begint nu weer te komen... Groetjes,
Trouwens, Pluk Dat van die machine dat hoeft niet per definitie aan jou te liggen hoor, je kan ook gewoon een vervelende machine hebben... Mijn moeder heeft ook een machine die steeds maar kapot gaat en ik had ene machine die lelijke knoopsgaten maakte... Sancho is idd erg leuk en gezellig... Groetjes,
Ik zit op Sancho Kep zelf een brother kaart dinges. Kep ook een brother borduurmachine met oude versie van brother software. Ben er nog niet zo geoefend in. hihi hoewel ik wel een super mooie heb gezien ik wil 'm zoooooo graag maar goed die prijs voor 7 duizend eur kan ik een hoop andere leuke dingen doen.
Ikke gek op naaien! (Alle soorten ) Snap eigenlijk niet waarom sommigen het zo moeilijk vinden, want als je het basisprincipe kent, kun je alles! En als dingen je niet lekker lopen (Ik heb bijvoorbeeld een vreselijke hekel aan ritsen inzetten!) los je het toch op je eigen manier op? (Nep-gulpen, knopen of idd elastiek). Werkt prima hoor! Ik zou zoooooooo graag een borduurmachine hebben. Naai eigenlijk vooral voor mijn dochter (die over een kwartiertje 7 wordt ), maar voor mijn zoon valt weinig leuks te maken. Maar een simpel model opfleuren met een (zelfbedachte) borduursel lijkt me fantastisch! Dus als iemand nog tips heeft voor een betaalbare borduurmachine?
ja hoor, goed naar occasions zoeken op internet. abstholen heeft nog weleens borduurmachines en verder zijn er heel veel andere naaimachinewinkels die 2ehands verkopen. Nieuw zijn ze echt onbetaalbaar rond de 1000 euro zeker of je moet geluk hebben. Groetjes,
Ik kan best wel goed overweg met een naaimachine. Maar doe het eigenlijk al best wel lang vanaf dat ik een jaar of 7/8 was. Maak veel voor Whitney ben nou bezig met een winterjasje voor haar. Mijn stof liep ook wel eens vast maar dat was omdat mijn spoeltje er verkeerd om in deed of het draad verkeerd erop deed.
Ik wil ook graag leren naaien, heeft iemand tips voor het aanschaffen van een naaimachine? Ik wil het liefst om te beginnen niet zo'n dure aanschaffen, dat kan altijd later nog. Misschien merken of dingen waar ik op moet letten?