ervaring gevraagd ikea laminaat

Discussion in 'De lounge' started by girl21, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

we hebben mooie laminaat gezien bij de ikea, de GOLV kliklaminaat in de kleur eikenpatroon donkergrijs.
    het is 8mm dik, classificatie 32 en en kleine v-groef. en het kost 11.95/m2.

wie o wie kent dit laminaat, en wat is jullie ervaring hiermee?

we willen het op de gehele benedenverdieping leggen, dus moet tegen een stootje kunnen (hond, 2 kids)

graag jullie verhaal!

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Wij hebben ikea laminaat liggen door heel het huis en destijds in onze vorige woning ook, en het is goed spul, krast niet en slijt ook niet echt.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik heb het wel eens gelegd bij mijn zwager en echt, nog nooit zulk rotspul gehad om te moeten leggen. Van pure ellende uiteindelijk het kliklaminaat maar gaan lijmen. Als je er een tikje op gaf om aan te laten sluiten brak de veer al af....bah dat nooit weer.

Ik weet trouwens niet wat de kwaliteit is als het eenmaal ligt.

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Wij hebben ook Ikea Laminaat door het hele huis en is prima kwaliteit!
    De vloer dat nu in de woonkamer ligt is zelfs nog mee verhuisd van mn oude woning naar deze woning.
    Dat heeft wel enige schade opgericht aan het laminaat maar we gaan binnenkort kijken voor een andere vloer voor in de woonkamer.
    Maar het kan echt heel veel hebben,niet duur en goed van kwaliteit!
    Ik ben er dik tevreden over!

5. girl21

girl21 Niet meer actief

deze serie, de GOLV, hoef je niet aan te tikken, zoals bij ander laminaat.. welke serie hadden jullie dan? of weet je de naam niet meer?
    het gaat me namelijk echt om deze serie, in deze prijsklasse, met 25 jaar garantie.. de goedkoopste van hun hoor je idd mindere verhalen over...

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben het door het hele huis heen liggen en super enorm tevreden

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nou wij hebben het goedkoopste (Was in elk geval niet het duurste. +-8euro per 4kante meter) een jaar lang in de woonkamer gehad. Daarna verhuisd en het ligt nu in de slaapkamer van de jongens. En het doet het geweldig!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik weet niet welke serie dat was, sorry.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Wij hebben het nu in alle slaapkamers (4 stuks) boven liggen en ik ben er erg tevreden over. Ben nooit zo'n fan geweest van laminaat, vond het vaak zo lelijk met hele onnatuurlijke kleuren. Maar deze serie is heel OK, wij hebben het grenenpatroon wat goed bij ons huis past.

Degene die het laminaat heeft geled, was ook erg te spreken over de kwaliteit, maar ook over het systeem, hij vond het heel prettig leggen. Het is wat duurder dan die goedkope laminaten bij Ikea en gamma, maar zeker het geld waard hoor!

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Wij hebben de Tundra liggen.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier twee weken terug het goedkoopste laminaat van de Ikea door heel me huis was met alles rond de 450 euro kwijt.

Slatten heten dat spul en moet zeggen het is een hele mooie vloer en legde ook super makkelijk zo te zien dan haha.;)

Hier een foto.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet naar de rotzooi kijken hahah speelgoed van dochterlief;)

13. Kelly19

Kelly19 Actief lid

Jan 26, 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    hier ligt ook ikea laminaat
    lag er al in van de vorige bewoners en ik vind het prima laminaat
    enige nadeel beneden is dat er lichte laminaat ligt en je dus vrij snel alles erop ziet

14. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat ziet er wel mooi uit, mischien toch ook maar even voor kijken;)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dat is het nadeel maar misschien ook een voordeel sneller vegen en zo haha. Dus een schoner huis:( voor de poets miep die ik dus niet ben:D

Dus dit nadeel werkt voor mijn huis en vloer in het voordeel.;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben het Tundra Laminaat van ikea in de slaapkamers van de oudsten liggen. WAT EEN PRUTZOOI!
    Het ligt er een half jaar en mijn zoon heeft walnootlaminaat. Nou werkelijk, van een zandkorrel komt er al een kras op de fineerlaag. En bij mijn dochter, die de witte toendra heeft gaan de hoekjes omhoog staan en dan dus de fineer eraf... Het leggen van die walnoot ging super maar bij die witte ging er ook steeds hoekjes af...
    maar dat is de tundra, met die van jou zou ik het niet weten.

Share This Page