Ik wou dat ik vriendinnen niets had verteld over onze wens.. Ik heb bij hun in mijn herinnering nooit terloops gevraagd; en, al raak?? Onlangs vertelde een vriendin dat zij in verwachting is van de tweede. "En bij jullie? Nog steeds niets??", zei ze letterlijk. Kom op zeg, we zijn nog geen jaar serieus bezig. En toch voel ik alsof ik faal door dit soort vragen. Ik leg de schuld bij mezelf hoor! Ik deel dit soort dingen nooit weer!! Een andere vriendin begon laatst compleet ongevraagd te vertellen wat voor slecht idee ze het wel niet vond, ze vond ons er totaal niet klaar voor en vond dat we minimaal nog 3 jaar moesten wachten.. Ik ben daar nu nog ziek van. Het wordt op deze manier ook lastig vertellen dat je zwanger bent. Want een blije reactie zal niet heel erg oprecht op mij overkomen. Ik snap je frustratie dus compleet!!
jeetje wat een aso zeg, die lijkt wel jaloers en te hopen dat je je bedenkt zodat zij de eerste kan zijn of zo
Nou niet echt.. zij heeft al een kindje. Het is alleen bij 1 gebleven, misschien dat dat meer steekt dan ze zichzelf realiseert. Voor de duidelijkheid, ik ben 29, dus ook niet echt een rare leeftijd om te beginnen. Ik werk fulltime en studeer daarnaast nog. Zij denkt dat ik die studie nooit ga afmaken en dat mijn kindje zal kwalijk nemen. Ik besef heus wel dat het zwaar zal worden en zal sowieso terug gaan naar 3 dagen werken. Misschien mogen wij pas over anderhalf jaar pas een zwangerschap meemaken en dan ben ik inmiddels 31. Ik heb er gewoon een ander beeld bij. In de tussentijd studeer ik door. Het is niet zo dat ik alles uit handen laat vallen nu we voor een kindje gaan. Dit even geheel off topic!
Vindt het niet zo`n stomme vraag eigenlijk.....waarom zou je je ook eraan storen? Wel is het niet leuk van de mensen die weten van je mk, die konden wel gewoon afwachten idd...
Of misschien angstig dat ze haar vriendin "kwijt" raakt aan een baby? Maar ik zie het probleem eigenlijk niet. Ik zie het als ineresse en onwetendheid. En de manier hoe t gezegd word. Tja, kan ook een poging tot het luchtig brengen van de vraag zijn. 't is maar net hoe je t interpreteerd he (Maar goed, ik ben natuurlijk ook nog maar net bezig)
je hoeft je toch niet te verantwoorden? ik persoonlijk vind het echt te ver gaan als een vriendin zegt dat je nog een jaar of 3 moet wachten, niemand kan in jouw hart kijken en niet in jullie relatie, ik hoop dat je snel zwanger bent
......en dan ben je na 2 jaar zwanger van je tweede kindje en dan vinden ze het allemaal wel heel erg snel!
In mijn situatie heb ik liever iemand die vraagt of we er mee bezig zijn,dan klakkeloos aan te nemen dat we wachten omdat ik nog niet zwanger ben. Dan gaat het van oh wat zie je er goed uit (afgevallen) wat goed dat je even tijd voor jezelf neemt en niet gelijk weer zwanger bent. Euh ben gelijk weer begonnen en al een jaar bezig
ik kan me er vooral aan storen omdat we nog geen kids hebben. Ik krijg zeker wel 1x per maand de vraag wanneer het nou eens tijd wordt en of het allemaal wel lukt. Zelfs nu ik net geopereerd ben aan een hernia en ik graag mijn rug weer goed wil hebben vragen ze het nog steeds. Zelfs mn schoonmoeder geeft nu telkens hints:x afgelopen week is ze maar naar bevallingsverhalen gaan kijken....voor het geval dat!