Nee sorry en ik vind het ook ongezond om zo te denken. Je bent toch meer dan moeder alleen? Werk je niet? Lijkt wel alsof je zonder kind niets om handen hebt. Dit is toch prettig voor de ontwikkeling van je kind? En ook voor jezelf dat je je wereld kunt verbreden. Als ik (onverwacht) een dagje vrij heb gaat hij ook wel eens gewoon naar kdv! Of als ik echt moe ben plan ik een dagje extra voor hem op kdv...
Ik herken het gelukkig ook niet. Mijn dochter is 4 ochtenden per week weg van kwart voor 9 tot kwart voor 1, zij en ik hebben dat heel erg nodig. Sterker nog, als ze niet kan gaan dan is ze van slag. Ze vindt het zo leuk! En ik kom even tot rust. Lekker van gaan genieten joh dat je straks een beetje tijd voor jezelf hebt!
Jeetje, ik vind deze reactie een beetje overtrokken hoor! Ja, ik herken het wel. Kindjes worden groot en iedere fase die je afsluit komt niet meer terug. Punt. Kan me voorstellen dat sommige mama's daar moeite mee hebben. Ik stond ook met een brok in mn keel toen ik weg moest lopen bij de peuterspeelzaal vandaan. Dat is toch ook wennen, vooral als je kind (bijna) altijd bij je is? Maar mijn dochter heeft toen letterlijk 1 minuut gehuild en daarna nooit meer, ze vond het echt geweldig, dus dat maakte het voor mij ook weer gemakkelijker. Straks gaat ze naar de basisschool en ik moet er echt nog niet aan denken hoor! En ook al wil je het beste voor je kind, afscheid nemen van een fase doet gewoon pijn. En dat moe zijn herken ik nu weer niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik maar een kind heb en ze is erg gemakkelijk en rustig van aard. ( Over het algemeen dan )
Ik werk 16 uur per week en als mijn zoontje naar de psz zou gaan zou ik hem ook vreselijk gaan missen! Het is zo gezellig hem om me heen te hebben. En tuurlijk vraagt hij heel veel aandacht en heb ik weinig tijd om aan mijn vroegere hobby's te besteden. Maar ik geniet enorm van hem, ook omdat hij misschien ons enig kind is en we dit alles niet nog een keergaan meemaken. Hij is ook nog niet opgegeven voor een psz. En dat is niet vanuit mijn belang maar omdat hij vanaf 4 jaar ook al hele dagen weg is en hij dan al zoveel moet, er word dan al zoveel van hem verwacht. Hij is tot hij zeker 2,5 is gewoon lekker bij mama thuis, dat is ook heel gezond!! En hij komt zeker niets tekort, genoeg kinderen van zijn leeftijd om mee te spelen hier in de buurt.
Ik vind het een beetje ongezond hoe jij het doet! Een kind verbreed je wereld die je met hem samen ontdekt. Sorry maar ik vind je beetje zielig.
nee.. ik kan niet wachten tot mijn zoontje ook naar de psz gaat.. heerlijk even 2 ochtendjes vrij (al duurt het vast nog een jaar!) Ook gewoon omdat het super goed is voor de ontwikkeling.. mijn dochter is echt gaan opleven op de psz.
Ik herken het wel. Bij de eerste vond ik het ook heel moeilijk. Niet perse omdat ik haar dan zo zou missen voor die paar uurtjes, maar meer als moeite met loslaten. Zou ze niet teveel gaan huilen, zal ze het wel leuk vinden, zouden ze wel goed genoeg op haar letten etc. Je moet er even doorheen. Bij de tweede was het al een stuk minder. Behalve toen hij in zijn klimfase zat. Toen heb ik geloof ik wel 100x op het hart van de juffen gedrukt, dat ze hem echt goed in de gaten moesten houden .
ach meid is helemaal niet gek hoor! Die tijd van helemaal samen thuis zijn is straks weg (nou ja, niet helemaal maar een beetje) en voor het eerst laat je hem dan een paar uur los! (op misschien een logeerpartijtje eens na) Ik werk drie dagen in de week en op mijn vrije dag gaat mijn oudste dadelijk naar de psz en dat vind ik ook best jammer. maar ik weet wel dat het voor haar leuk is en het dan ook wel lekker rustig is alleen haar broertje thuis. Je moet gewoon even je draai vinden straks en een nieuwe invulling. maar die komt vast snel!
Ik herken het ook wel hoor. Mijn dochter gaat straks als ze 2.5 is voor 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal. Ik werk 3 dagen per week en ze gaat dus op de dagen dat ik thuis ben straks naar de peuterspeelzaal. En merk dat als ik er aan denk dat ik het toch wel moeilijk vind, ik vind de tijd die ik op mijn vrije dagen heb nou juist zo leuk om lekker met haar leuke dingetjes te doen. Peutergym, indoor speelhal, zwemmen, gewoon lekker tutten, boodschapjes doen etc. Kan straks natuurlijk ook nog wel, maar dan ben je toch wat meer aangewezen op het weekend en is alle drukker natuurlijk. Dus zelf zie ik er wel een beetje tegenop, zal ook echt wel even moeten wennen dat ik haar op die dagen niet meer volledig thuis heb... Maar tegelijkertijd weet ik ook dat het voor mijn dochter juist goed is dat ze wat meer regelmaat leert bij de peuterspeelzaal en lekker kan spelen met andere kinderen (ze gaat ook niet naar een KDV namelijk). Denk dat ik zelf op de momenten dat ze naar de peuterspeelzaal is maar eens weer ga beginnen met sporten en dat ik uiteindelijk de tijd die ik dan even voor mezelf heb ook best lekker ga vinden
Ik zag er vorig jaar met mijn zoon ook echt tegenop, niet dat ik dan alleen was want dat leek me ook heerlijk. Maar echt hem daar achterlaten en het afsluiten van de babyfase vond ik verschrikkelijk. De eerste dag dat ik hem bracht ben ik heel de ochtend van slag geweest en moest ook echt een traantje wegpinken(lees de tranen hielden echt niet op). Na een paar keer waren zowel mijn zoon als ik gewend, en nu gaat ie lachend drie ochtenden in de week. Wil niet eens naar huis als ik hem ophaal. Dus snap je gevoel zeker, maar je went er vanzelf aan.
Wat is dit dan voor reactie!! denk toch na voor je iets plaatst, dit is pas ongezond hoe jij reageerd.
Ik herken het niet (omdat ik werk en mijn kindjes 4 dagen in de week wegbreng), maar ik snap je wel, als jij altijd heerlijk met je kleintje thuis bent is het een hele verandering om opeens je mannetje weg te brengen. ook al weet je dat het een onwijs leuke tijd voor je kind is, ze leren vanalles kunnen heerlijk spelen met allemaal andere kinderen. Het is denk ik het afsluiten van een fase wat het moelijk maakt, je kindje is gewoon groot genoeg om naar een psz te gaan! de eerst volgende stap in zijn leven, straks idd basisschool, en dan nog weer door naar de middelbare school, allemaal spannende maar ook mooie momenten! En daar mag je best wel verdrietig om zijn, een traantje om laten. uiteindelijk kun je vast genieten van even een momentje alleen, en de blik in de ogen en enthousiastme als je ze weer op komt halen is ook heel mooi!
Ongezond om zo te denken..... Ik werk niet dus mijn leven staat grotendeels in het teken van onze dochter en dat vind ik prima. Mijn tijd komt tzt wel weer. Natuurlijk is dat prettig voor de ontwikkeling van je kind maar dat wil San toch nog lang niet zeggen dat het je niks boeit dat je kind naar de psz gaat. Niet iedereen fiets zo makkelijk door de nieuwe fases heen, ik vind dat ook heel erg moeilijk en waarschijnlijk ook gaan we dit niet mog een keer meemaken. Ik ben vaak heel erg moe of weet ik veel wat maar dan breng ik mijn dochtertje echt niet weg dan ben ik ook moeder en savobds maar optijd in bed. Ik zeg toch ook niet dat dat ongezond is dat jij je kind wegbrengt als jij moe bent, wie ben jij dan om te roepen dat het ongezond is....wat is ongezond? je kind missen.....dat is hartstikke normaal. Roken en weet ik veel wat dat is ongezond maar dit niet dit is hartstikke normaal voor heel veel vrouwen.
Ts heeft inderdaad wel een hysterische insteek. Veel mensen missen hun kind de eerste dag (- en) wel eventjes, maar al maanden van tevoren is wel erg overdreven. En het ' we zijn gewoon 2 handen op 1 buik' - gebeuren kan inderdaad niet erg bevorderlijk zijn voor een vrije ontwikkeling.
Vind dit echt nergens op slaan!! Ik heb op de eerste pagina gereageerd dat ik me ook zoals TS voel. Heeft totaal niks met ongezond te maken en al helemaal niet dat we niks anders om handen hebben heb zat te doen en mijn wereld is al breed genoeg Het gaat om de volgende stap in je kindjes leven en ja dat vind ik ook heel spannend en ja ik ga hem ook missen. Ik hoor van meer vriendinnen dat ze er veel moeite mee hebben en ja er zijn er zat die het makkelijk vinden nou goed toch! Iedereen weet dat het goed is voor de ontwikkeling van je kindje maar dan mag je er toch nog tegenop zien
Heel herkenbaar. Die van mij gaat ook na de zomervakantie voor het eerst. Ja het is voor hem en zn ontwikkeling goed, maar dat betekent niet dat ik hem dan niet zal missen en andersom misschien ook. Dat lijkt me ook wel normaal, zelfs al geniet je dan van de vrije uurtjes.
Heel herkenbaar! ik heb echt keihard gejankt toen mijn meisje naar de psz ging, dat ze de volgende ochtend tegen me zei mama niet huilen ik ga mama knuffelen. En nu vind ik het heerlijk dat het vakantie is en dat ze de hele dagroep om me heen is. Af en toe wil ik d'r achter het behang plakken maar toch baal ik dat ze 22-08 weer naar "school" moet. Mijn meisje gaat 4 dagdelen Als ik zie hoe leuk ze het daaresultaat heeft en met hoeveel plezier ze gaat voel ik me een enorme miep dat ik zo moeilijk gedaan heb. (Zit er nu 3 maandjes)
Dit dus ook! Kijk; ik snap dat er mensen zijn die zich blijkbaar aangevallen voelen door mijn woorden en dat spijt me. Maar ik denk dat er een kern van waarheid in mijn woorden zit en dat mensen zich dit juist aantrekken. Ik zie dit in mijn omgeving veel gebeuren en juist bij vrouwen die fulltime thuis zitten met kind(eren) en zich hier druk om kunnen maken. Juist veel thuis zittende vrouwen willen 'bewijzen' dat zij net zo hard/veel werken als mensen met een baan. Ik wil hiermee niemand tegen het zere been schoppen maar vraag me wel af waarom velen hier zich zo druk maken om mijn opmerking. Iedereen zijn mening en ding toch? Dat heet in je waarde laten 😉
Ik en mijn dochter zijn ook 4 handen op 1 buik en er is niks mis met haar ontwikkeling.Ze is supersociaal en loopt op meerdere vlakken voor op haar leeftijd. Ik vind het een beetje kortzichtig gedacht hoor.